Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade55
Mobilspel
Pågående21 416

Forumkategorier

Användare Inlägg  
diana_s2007-02-04 23:22
Antal inlägg: 194

Tycker inte om att gå på bio!
Är det fler än jag som har svårt att gå på bio?
Älskar film men har svårt att sitta på en biograf. Ångestkänsla!
Läste just tråden om vilka filmer som "bör ses". Själv väntar jag alltid på att filmen ska komma på DVD så jag också kan se den. Självklart blir ju filmerna lite "gamla" innan jag får se dom.

Idag såg jag en film jag längtat efter att se...... Brokeback Mountain! Men vilken film. Den var värd att vänta på! Väckte många känslor och jag grät en lång stund efter filmen var slut. Kanske tur jag inte satt på en biograf och såg den. Hua va pinsamt att sitta kvar och grina i 20 min efter en film :-)
Men.... det måste väl finnas fler än jag som inte klarar bio? Eller? Är jag ensam om detta?
 
Millazandiz2007-02-04 23:31
Antal inlägg: 109

Nej du är inte ensam jag alskar film men avskyr att gå på bio..
 
myran_64 - Ej medlem längre2007-02-04 23:34
Antal inlägg: 3157

Jag går inte heller på bio! Både beroende på det du beskriver och i ren protest mot att en biljett kostar nästan 100 spänn!!
Gillar inte att sitta i mörker med en massa människor som förstör filmen genom att prata, svara i mobilen, prassla med papper, gå ut och in hela tiden osv..
 
HumbleBug2007-02-04 23:35
Antal inlägg: 1836

Brokeback mountain . . . Se "originalet" istället - Happy Together - Wong Kar Wais film som Ang Li stal idé och en hel del annat från.

Angående bio så ser jag gärna storslagna och färgsprakande äventyr på bio. Men det mesta får bli på video/DVD. Ibland blir halva upplevelsen förstörd av talande idioter, folk som glömt stänga av mobilen, stinkande snusare, prasslande godisätare m.m. Men vissa filmer är bättre på bio, helt klart.
 
Riverpoet2007-02-04 23:44
Antal inlägg: 1070

Gå på bio är ju också en social grej. Är väl iofs glo på film hemma i soffan med, om det görs i sällskap. Men jag menar man går ut, tar ett par öl eller fikar innan, och ser en rulle. Skönt tycker jag. Gör det dock för sällan.
 
diana_s2007-02-04 23:57
Antal inlägg: 194

>Riverpoet.....
mmmmm det är ju just det jag menar att jag skulle vilja kunna göra :-)
Träffas, se en bra/dålig film, fika ocxh diskutera filmen.... men men det får bli hemma i soffan då.... men det är väl just den där "sociala" biten runt omkring bio som jag kan sakna....
 
roggi2007-02-04 23:59
Antal inlägg: 128

Tycker inte heller värst mycket om att gå på bio. Tycker det är skönare att sitta hemma i lugn o ro och se på film. Är värt väntan på att filmen kommer på dvd.
 
lelou - Ej medlem längre2007-02-05 03:41
Antal inlägg: 2025

Brokeback M såg jag också idag. Blev besviken, tyckte den var segdragen. somnade.
Film är bäst på bio för övrigt, om folk är prasselfria :)
 
Pekkis2007-02-05 05:47
Antal inlägg: 1173

Gillar inte heller att gå på bio. Det prasslas och piper, och alltid är det ett förvirrat ungdomsgäng som tror att de inte finns om de inte hörs, man skrattar på fel ställen, och sittsår.

Fast jag går ibland ändå... just för att det är en "social grej". Fika är ju trevligt.
 
BeBumBleBug2007-02-05 06:50
Antal inlägg: 2

Själv brukar jag vänta tills den värsta rushen är över efter premiärvisningarna. Ibland väntar jag ända till sista veckan av att en film visas på bio. Det brukar då vara ganska folktomt och man kan bre ut sig ordentligt utan att bli störd. Fast det är klart; filmer som man inte har särskilt stora förväntningar inför ser jag lika gärna på dvd.
 
emmanent2007-02-05 07:33
Antal inlägg: 89

Baksidorna är helt klart alla "störande" moment - men till syvende och sidst så älskar jag att gå på bio. Det är en sociala biten, att skratta (och för all del gråta) ihop med andra människor. Det känns ändå som att de som stör är i minoritet, men visst har man varit med om ett par riktiga rysare! Bland annat snubben som käkade godis och pratade ljudligt i mobiltelefonen när vi var och såg "Crouching Tiger", hihihi! Efter vi hade rullat honom i tjära och fjädrar och betett oss allmänt osvenskt och faktiskt sagt ifrån, så ångrar jag inte en sekund att ha sett den så - fantatiskt film! :D

Tycker dessutom att det är skitskoj att gå på premiärer av stora filmer - har till och med köat för Star Wars och Sagan om Ringen *garvar*. En salong fylld av galna fans, är rätt oslagbart.
 
smurvlan2007-02-05 08:13
Antal inlägg: 840

bio... jag tycker det är mysigt att gå iväg med min sambo o mysas o så. Men jag avskyr när det är en populär film, som t ex Da Vincikoden!

Huvva så mycket folk!
 
vulcan2007-02-05 09:29
Antal inlägg: 7666

Jag går för lite på bio, men det lilla jag går så tycker jag inte att mobiltelefoner och godisprassel är nåt större problem - åtminstone inte sen själva filmen börjat.

Alla filmer förlorar väl lite på att minskas ner i format. Det spelar dock kanske mindre roll om det är en kärlekskomedi än exempelvis Sagan om Ringen.
 
Huzan2007-02-05 09:31
Antal inlägg: 1920

jag går inte heller på bio, gillar det inte alls... oxå den sociala grejen, å prasslet å stök.. usch..låter som 75, men men..
 
kartoffel2007-02-05 09:48
Antal inlägg: 456

Tycker Biobesök är lite av en gamble med om upplevelsen blir bra eller inte.
Så mkt beror på yttre faktorer som nämnts ovan, påsprassel, snack i mobbe och dylikt. Lite ljud kan man stå ut med och mycket beror också på vad typ av film man ser. Säg den som hör en påse prassla under våldsamma action scener på en THX biograf.
Mardröms biobesökaren som jag ofta tycks hamna bredvid är den snacksalige som inte kan hålla mun en sekund utan skall sitta å kommentera ALLT som händer i filmen högt och ljudligt.
 
Modessan2007-02-05 13:13
Antal inlägg: 191

Jag gillar inte heller bio... Det finna väl ändå inget bättre än att kura ihop sig i soffan med filt, tända ljus, godis och diverse och sedan kolla på film...
I en biosalong är det så trångt, dessutom måste man ju sitta upp hela tiden!

Näpp, film är bäst hemma! Fika kan man ju göra ändå!
 
ajson - Ej medlem längre2007-02-05 13:51
Antal inlägg: 5150

håller med föregående talare...det går inte att kura ihop sig i en biostol...
 
nattvakten - Ej medlem längre2007-02-05 14:08
Antal inlägg: 52

Film ska ses på bio, halva känslan försninner när man sitter hemma och tittar. folk som stör kan vara jobbiga men ber man dom hålla käften högt å tydligt brukar det bli lugnt
 
illiterate - Ej medlem längre2007-02-05 14:14
Antal inlägg: 6521

Jag har inte gått på bio på typ fyra-fem år. Fick panikångest senast jag var på bio och har inte haft lust att gå på bio sedan dess. Tycker dessutom att det är dåligt ljud (om man inte sitter helt rätt) och jobbig, mörk, flimrande, blek bild, med störig kontrast pga att salen är mörk, vilket är väldigt dåligt för ögonen.
 
lelou - Ej medlem längre2007-02-05 14:24
Antal inlägg: 2025

Raderat ett inlägg som inte höll sig inom forumets regler för fem öre.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?