Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 882 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Fidil | 2005-10-29 11:54 | |
![]() | Förslag på forumlekar ORDLEKEN: Jag skriver ett ord. Nästa person skriver ett ord som börjar på den sista bokstaven i det förra ordet. Osv. FILMLEKEN: Jag skriver namnet på en film. Nästa person skriver namnet på en film som börjar på den sista bokstaven i den förra filmen. Osv. FRÅGELEKEN: Jag ställer en fråga. Nästa person svarar på frågan och ställer en ny fråga. Osv. GENUSVÄXLARLEKEN: Jag, som är kille, skriver "hej". Nästa person, som är tjej, skriver "hej". Nästa person, som är kille, skriver "hej". Osv. VAD HAR JAG GJORT-LEKEN: Jag skriver vad jag har gjort idag. Nästa person skriver vad den har gjort idag. Osv. STADSLEKEN: Jag skriver en stad som jag har varit i. Nästa person skriver en stad som den har varit i. Osv. MATLEKEN: Jag skriver vad jag ska äta till middag idag. Nästa person skriver vad den tycker om den maten och dessutom vad den själv ska äta till middag idag. Osv. RÄKNELEKEN: Jag skriver 1. Nästa person skriver 2. Nästa person skriver 3. Osv. TOMMA LEKEN: Jag skriver ett tomt inlägg. Nästa person skriver också ett tomt inlägg. Osv. FILOSOFILEKEN: Jag ställer en fråga om Lewis qualiabegrepp. Ingen kan svara. Leken tar slut efter ett inlägg - skönt! | |
| Nemi | 2005-10-29 12:04 | |
![]() | Eller så skapar du någon sån tråd själv istället för att föreslå :) (men de flesta finns redan) | |
| Pickel - Ej medlem längre | 2005-10-29 13:32 | |
![]() | Är trött på dessa lekar. Är det bara jag som tycker forumet handlar väldigt lite om själva spelet.. En flik för diskussion om spel är önskvärd. | |
| Nemi | 2005-10-29 14:58 | |
![]() | Pickel: "Frågor" är till för det. Och jag tycker det handlar rätt mkt om spelet, eller iaf ord. :) | |
| Banned - Ej medlem längre | 2008-01-16 01:15 | |
![]() | Nya kul lek - Övervakarrobinson: Varje vecka röstar betas medlemmar fram en övervakare som blir skickad till en öde ö. | |
| temperance | 2008-01-16 01:20 | |
![]() | Handen upp för övervakarrobinson! | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-01-16 01:38 | |
![]() | Jag vill jag vill! | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-01-16 02:00 | |
![]() | Jag får nog svar på min filosofilek i alla fall. Det gäller att lägga sig på tillräckligt låg nivå för en medelsvensson om man vill få svar. Men å andra sidan är väl inte svaren man får under ordlekar något att hurra för? Kanske är avsaknaden av svar i din tråd att föredra eftersom det rymmer mer visdom? www.betapet.com/inde...am p;page=0 | |
| Lillråttan | 2008-01-16 09:57 | |
![]() | Fidil: OK, OK. Hitta gärna på nya ordlekar där man får tänka till lite. Det finns många som uppskattar såna. | |
| Vigdir | 2008-01-16 10:56 | |
![]() | Fidil: Ok, väldans få av ordlekarna är rent intellektuellt något att jubla över. Men de är kul! Jag har kul med de lekar jag deltar i, de andra låter jag glatt vara. Och - vilket är min huvudpoäng - vill folk leka lekar jag inte tycker är intressanta får de mer än gärna göra det. Inte sjutton kan det vara ett problem att det finns folk (jag tex) som tycker det är oerhört avkopplande att rabbla upp diverse mysko företeelser på diverse bokstäver. Gillar du inte leken, gå inte in i tråden. Gillar du inte ordlekar, gå inte dit alls. Och vill du ha mer intellektuella och sofistikerade ordlekar - skapa sådana. Jag lovar inte att leka med dig (fast risken är stor), men jag lovar att jag inte ska ironisera över vad du tycker är skoj. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2008-01-16 11:37 | |
![]() | 2005-10-29! | |
| Vigdir | 2008-01-16 13:28 | |
![]() | Ujjjj...hmmmm, undrar varför denna tråd kom på tapeten igen, jag såg inte startdatumet. | |
| Bitte - Administratör | 2008-01-16 13:42 | |
![]() | ÖvervakarRobinsson nått så barnsligt ,, de finns här och gör ett bra jobb, Bitte | |
| klarkan - Ej medlem längre | 2008-01-16 16:35 | |
![]() | Vigdir: ser ut som brorsan mu e tebax i ny skepnad och med samma sarkasmer :) välkommen in i spelet Banned :D | |
| vulcan | 2008-01-16 17:00 | |
![]() | Rösta på mig - jag vill ha lite semester. Fast om jag känner Banned rätt så tänker han sig nog inte nån mysig korallatoll i Söderhavet utan mer Novaja Zemlja. | |
| Banned - Ej medlem längre | 2008-01-16 17:17 | |
![]() | Ifall du blev utröstad skulle du få ta med dig ett scrabblebräde och saol 13, special special, bara för dig kompis. | |
| Nemi | 2008-01-16 17:35 | |
![]() | Finns det internet på ön? Får man välja vilken ö själv? ;) | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-01-16 18:26 | |
![]() | Jag tror tyvär att det bara finns enn fallfärdig bandyarena, och en bok med Nicklas Strömstedts samlade dikter. | |
| y not | 2008-01-16 19:51 | |
![]() | mmm Nicklas Strömstedt | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-01-18 06:15 | |
![]() | Det enda som finns på ön är en saltöken och oändligt med tid för insikt och självrannsakan. | |