Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 17 832 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jinx8 | 2007-02-22 14:28 | |
![]() | Tunnelbana Jag ska skriva en b-uppsats om samspelet i tunnelbanan (etnologi). Undrar nu om det är någon som åker tunelbana på detta forum, isåfall lägger jag gärna ut några frågor | |
| snorklan | 2007-02-22 14:34 | |
![]() | Klart man åker tunnelbana! =) | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-02-22 14:35 | |
![]() | Åker varje dag, ska snart åka iväg igen, roligt! | |
| Mimsan1986 | 2007-02-22 14:42 | |
![]() | Samma här. :) Fråga på. | |
| LasseBjörn | 2007-02-22 14:44 | |
![]() | Det händer, dock så sällan som möjligt. | |
| jinx8 | 2007-02-22 15:20 | |
![]() | OK, här är mina frågor, jättetacksam för era svar: Hur brukar du sysselsätta dig när du åker tunnelbana? Vad är det konstigaste eller värsta som du upplevt i en tunnelbanevagn? Irriterar du dig på något som dina medpassagerare gör eller inte gör? På vad i så fall? Brukar du säga ifrån om du tycker att någon bär sig dumt åt? Hur gammal är du? Är du kvinna eller man? | |
| hugokolbaz | 2007-02-22 15:24 | |
![]() | Jag läser böcker på tunnelbanan En tjej som spydde ner hela dörren. (Men konstigare saker har nog hänt och jag har bara åkt ett halvår) Kan irritera mig på folk som pratar jättehögt i mobilen Nej, inte om det inte är jättedumt 26 Man | |
| snorklan | 2007-02-22 15:32 | |
![]() | Sysselsättning: Läsa city/bok, lyssna på musik, titta på folk eller prata med mitt sällskap om jag har nåt. Konstigaste/Värsta: Konstigast är killen som petade i näsan och stoppade fynden i mun, som tyckte jag var konstig när jag bad honom sluta för att jag inte skulle kräkas rätt ut :) Det värsta.. kan inte komma på nåt.. Irritation: Ja, ibland.. Folk som inte släpper av innan de tränger sig på gillar jag inte. Och att hamna i nåns svettiga armhåla i rusningstrafiken i sommartid kan också göra mig ganska kinkig. Men de allra värsta är ryggsäcksbärarna.. Säga ifrån: Japp, jag är en gnällspik! =) Ber folk ta av sig ryggsäcken om de knuffar på mig å så.. Å har de fötterna på sätet så får de en elak blick =) Eller.. brukar.. det har hänt i alla fall. Jag är 27 och kvinna | |
| Plink | 2007-02-22 15:33 | |
![]() | 1. jag lyssnar på musik. 2. konstigaste - vet ej. värsta - blev vittne till en rå misshandel då en väktare slog ner en passagerare. 3. ja. barn som skriker och inte sitter still, och folk som äter saker som luktar. 4. nej *skäms* 5. 22 6. kvinna | |
| Optima | 2007-02-22 15:34 | |
![]() | Jag läser böcker, precis som hugokolbaz. Det värsta var antingen när jag blev misshandlad av en galning som hade suttit och pratat för sig själv eller när folk höll sig ur vägen medan galningen sparkade på mig. Högt mobilprat och tuffa fjortisgäng som ska gasta och skrika stör mig mest. Jag brukar inte säga till. Fast jag hoppas vid gud att jag inte bara skulle stå ooch stirra om någon blev slagen mitt framför mig. 23 Kvinna | |
| LasseBjörn | 2007-02-22 15:39 | |
![]() | Jag brukar inte göra särdeles mycket, eventuellt läser jag någon tidning. Några direkta konstigheter har jag inte sett, inte konstigare än en östeuropé som lirade "Kalinka" på ett för mig okänt instrument, vilket jag uppskattade. Irriterar mig på onödigt högljudda passagerare samt sådana som idkar närkampsspel à la Johnny Oduya i tunnelbanan. Har aldrig talat förstånd med någon just i tunnelbanan, men det har hänt i andra sammanhang. 20 Man | |
| Christer - Spelvärd/Forumvärd | 2007-02-22 16:05 | |
![]() | Tjuvlyssna på andra, eller titta Värsta är slagsmål. Blottare tillhörde inte heler det jag tyckte om. Störande när folk skrämemr andra. Tycker också att man inte behöver tränga sig in innan andra gått av. Säger till ibland, men går ofta och sätter mig hos den som blir trakaserad, för att stödja. Brukar också då inleda samtal med "fridsstöraren" 42 man (om vi nu använder oss av de genusbegreppen ;)) | |
| Mimsan1986 | 2007-02-22 16:25 | |
![]() | Hur brukar du sysselsätta dig när du åker tunnelbana? *Lyssna på musik eller kolla på människor/tjuvlyssna Vad är det konstigaste eller värsta som du upplevt i en tunnelbanevagn? *Allsång (by the rivers of Babylon), skamliga förslag, fest coh en som åt glass från sätet Irriterar du dig på något som dina medpassagerare gör eller inte gör? På vad i så fall? *Breder ut sig, lyssnar på musik så att andra hör, fyllon som ska på och prata med en. Brukar du säga ifrån om du tycker att någon bär sig dumt åt? *Ibland, om de verkligen stör men oftast är jag passive agressive. Hur gammal är du? *20 år Är du kvinna eller man? *Jag är genusvetare, men ok, jag är kvinna. | |
| confuzed | 2007-02-22 18:07 | |
![]() | Tjuvlyssna, studera människor och läsa när jag åker något annat än min vanliga väg(känns inte riktigt motiverat att dra upp en bok för sju minuters färd som vanligtvis inkluderar att jag står upp hela vägen) Tror inte att jag har sett något konstigt eller så i tunnelbanan tanten som på finlandsvenska brukar gasta om att folk ska hamna i helvetet känns nästan normal. När fyllon försöker prata med mig eller när folk inte släpper förbi en när man ska ut. Nja jag är nog inte så bra på konfrontationer, men förhoppningsvis skulle jag inte stå och bara titta på om något inträffade av det grövre slaget. 24 år kvinna | |
| Mimsan1986 | 2007-02-22 18:13 | |
![]() | Ja just det. Kom på en sak till som jag irriterar mig på. Precis som confuzed gillar jag inte heller när folk inte släpper förbi en när man ska ut och inte heller folk som inte släpper in en när man ska in. Jäkla jobbigt faktiskt. | |
| Optima | 2007-02-22 21:54 | |
![]() | Det skriver jag också under på! Speciellt de som suckar och gruffar för att man tränger sig in trots att de inte ger en något val. | |
| Miss_jk | 2007-02-22 23:16 | |
![]() | Åker tunnelbana minst två ggr om dagen. Sysselsätter mig med att lyssna på mp3 och läsa Stockholm City alt. en god bok. Det värsta jag vart med om är när en kille satt bakom mig (rygg-i-rygg) och sträckte bak sin hand och klämde mig på rumpan några gånger. De första gångerna sa jag ingenting för jag hoppades att det bara var inbillning, men när jag såg att hans hand verkligen var där så vart jag ARRRRG! Frågade vad f-n han höll på med och då sprang han av t-banan ganska fort. Något jag irriterar mig på är folk som smaskar när de tuggar tuggummi eller som kysser varandra "högljutt". Usch! Och så tjejgäng som pratar alldeles för högt och om alldeles för mycket... Även unga killgäng som ska vara "häftiga" och sätta på massa jobbig musik på typ tre olika telefoner/mp3. (Ta inte för allvarligt på just tjejgäng och killgäng, kan lika gärna vara tvärtom) Jag brukar inte säga från särskilt ofta, men som med "tafsarn" så kan man ju bara inte hålla tyst. 27 år och kvinna. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-02-22 23:20 | |
![]() | Jag har åkt tunnelbana ett par tre gånger, Hemsk upplevelse. Inget slår en tur med en spårvagn | |
| Miss_jk | 2007-02-22 23:20 | |
![]() | Och som fler andra redan sagt: De som inte släpper ut en ur t-banan innan dom ska in, för att få bästa möjliga plats. | |
| Huzan | 2007-02-22 23:43 | |
![]() | läser, lyssnar på musik, pratar i luren.. värsta e väktarna, 95% av dom iaf som är riktiga svin..värsta var när dom sparkade till en gubbe hårt på benet som satt å sov mot ett fönster å bad honom "sticka iväg för du sitter fel".. mest irriterande är som sagts innan, att folk inte fattar att man måste gå ut innan nån kan gå in.. jag har sagt till, men är folk fulla är det inte så kul.. en gång sa ja till en kille, slutade i att han misshandlade mej när ja gått av.. är 29 å tjej ju... :) | |