Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 311 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| eurythmech - Ej medlem längre | 2005-10-31 21:18 | |
![]() | Bästa Pythonsketcher? Efter att ha sett en del av flying circus första säsong i helgen med en polare, samt livligt diskuterat sketcher har jag funderat mycket på vilken som är pythons bästa sketch. Dels från flying circus, och dels från filmer och annat. När det gäller flying circus så tror jag nog att the Science Fiction sketch är allra bäst (den med utomjordingar som förvandlar alla engelsmän till skottar för att kunna vinna Wimbledon). Men min polare hävdar att Ken clean-air system eller piranha brothers är roligare. Några andra riktigt starka kandidater är confuse-a-cat och naughty hungarian phrasebook. Tror inte att four yorkshire men ingick i MPFC så den bör vara självskriven etta som bästa icke-MPFC-sketch. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-10-31 21:24 | |
![]() | är inte en sketch utan Graham Chapmans begravning. En sån begravning vill jag också ha... www.youtube.com/watc...UY fkmgaGC4 | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2005-10-31 21:32 | |
![]() | Helt klart resultatet av en speciell gruppdynamik :) | |
| HumbleBug | 2005-11-01 01:10 | |
![]() | "We used to live inside a rolled up newspaper in a septic tank!" . . . | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2005-11-01 01:22 | |
![]() | "Well...we had it tough!" | |
| jssfrk | 2005-11-01 12:55 | |
![]() | The Black Knights "it's just a flesh wound" från Holy Grail är min bästa. | |
| tepåsen - Ej medlem längre | 2005-11-17 15:55 | |
![]() | Black nights sketcehn är i mitt tycke rätt så överskattad! KUl är dock bla: Confuse the cat,the science fiction sketch och ken clean air systems! Men det finns oerhört många bra! Han som ska hoppa över engelska kanalen är också kul, jag ska försöka få ihop en lista nån dag=) | |
| pilutta-dej | 2005-11-17 17:09 | |
![]() | Det allra bästa tycker jag är i deras jubileumsprogram, där de försöker få kontakt med den avlidne Graham Chapman för att få veta vad meningen med livet egentligen är. I slutet av programmet får man veta att det är, förstås, ett framsjunget "always look at the bright side of life". För övrigt är jag väldigt förtjust i deras speciella handikapp-os med maratonlopp för inkontinenta och nån sorts lopp (orientering?) för folk utan lokalsinne, m.m. | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2005-11-17 17:16 | |
![]() | Härmed förbjuder jag pilutta-dej att någonsin skratta igen | |
| pilutta-dej | 2005-11-20 11:37 | |
![]() | ajdå, vilket var värst av det jag skrev ? | |
| Spirou2 | 2005-11-20 12:47 | |
![]() | Ostaffäreren-sketchen. Där de inte har en enda ost. Och där Cleese till sist skjuter ägaren, tar på sig en cowboyhatt och rider iväg och sketchen slutar. Varpå programuppläsaren upplyser tittarna om att detta var bara en i raden av regissörens många ost-westerns. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-20 13:54 | |
![]() | en liten parentes... när mitt ex ringer på min nalle spelas always look on the bright side of life. elakt, jag vet... men det hjälper mig att vara någorlunda trevlig... undrar detta är en pythonsketch: en arbetslös man (vill jag minnas) och en kvinna står i ett kök. kvinnan lagar mat och röker. köket är belamrat med ungar i alla åldrar. rätt vad det är så trillar en liten baby ner under kjolen. kvinnan tittar ner och säger till sin man: - pick it up, will u! (eller ngt i åt det hållet) isåfall undrar jag i vilken film det var? skrattade hejdlöst åt scenen och skulle gärna se den igen. | |
| Blue Ztar | 2005-11-20 21:52 | |
![]() | IMO: Det låter som "Meningen med livet", men det var länge sen jag såg den så jag kan ha fel. | |
| rockabilly - Ej medlem längre | 2005-11-20 22:27 | |
![]() | bästa är en scen från the holy graaal... knights who say nih... "we are no longer the knights who say nih, we are now the knights who say ecki ecki ecki tapang .... " (osäker på stavningen där) | |
| Mercedes | 2005-11-20 23:56 | |
![]() | ostaffären tycker jag om | |
| jssfrk | 2005-11-21 01:52 | |
![]() | Andra bra är ju fotbollsfilosoferna och den där det trillar tyska militärer från en zeppelinare. | |
| PaddansKlan | 2005-11-21 12:34 | |
![]() | Har någon sett "It's the arts" där programledaren försöker hitta trevliga smeknamn på sin gäst? | |
| TofferJ | 2005-11-21 16:07 | |
![]() | hm... svårt val, finns ju så många underbara. the worlds funniest joke, the importance of not being seen samt mosqito-jägaren är nog mina favoriter. men inte att förglömma är sketchen där dom försöker överträffa varandra i svårast uppväxt. den är väl dock inte från flying circus-serien om jag minns rätt. | |
| pilutta-dej | 2005-11-21 18:30 | |
![]() | bicycle repair man! | |
| Spirou2 | 2005-11-21 18:43 | |
![]() | PaddansKlan: Jo jag har. Sir Edward... "Eddie-baby" etc. Vet någon hur många säsonger Flying Cirkus var? | |