Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 18 131 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-05-02 08:57 | |
![]() | Vadslagningshjälp önskas ;-) Bakgrund: Har en bärbar dator vars batteri är uruselt och har så varit sedan köpet. Jag hävdar att det är processorn som kräver mest kapacitet, medan min vän (nåja, han var iaf min vän innan denna diskussion...) menar att skärmen kräver mer kapacitet än processorn. Skulle gärna vilja ha lite synpunkter på vem som har rätt eller fel. Ni som håller med mig om att det är processorn kan förvänta er... hmmm, man kanske inte får lova ut läggmatcher kom jag på. ;-) Datorn är en Acer Aspire 3003LMi se.pricerunner.com/p...nf ormation | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-05-02 09:20 | |
![]() | Jag tror inte att det vadet går att avgöra, eftersom det beror på vad datorn används till för tillfället. Processorn drar mer ström när den arbetar hårt, till exempel om du spelar ett krävande spel. Dessutom brukar ljusstyrkan på skärmen gå att reglera, sänker man den så minskar strömförbrukningen. På din dator drar nog processor och skärm ungefär lika mycket vid normal användning, någonstans runt 25 W vardera. | |
| y not | 2007-05-02 09:45 | |
![]() | så som du använder den efter bk:s utredning vill jag med säkerhet framhålla att du har helt rätt i att processorn drar mer ström IMO det är bara att inkassera vadslagningssumman *skall vi spela* | |
| Brittleif - Ej medlem längre | 2007-05-02 11:10 | |
![]() | Hur länge har du haft datorn? Om batteriet inte klarar den tid som det är sagt kan du få det utbytt | |
| y not | 2007-05-02 11:22 | |
![]() | få? | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-05-02 17:32 | |
![]() | Man tackar för svaren! Av detta drar jag självklart slutsatsen att jag som vanligt hade rätt! Y not: hör av dig när du vill för ett trevligt parti! | |