Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 18 163 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lilla_Flora | 2007-05-06 02:52 | |
![]() | Bärbar dator? Hejsan! Jag ska köpa mig en bärbar dator men fattar ganska lite när det kommer till datorer så då vänder jag mig till er betapetare som verkar kunna mycket om det mesta. =) Jag är student så jag kommer väl mest att använda datorn för studier, lyssna på musik och se på film. Jag vill gärna ha ganska mycket minne men priset får helst inte överstiga 6500. Några tips om bra och prisvärda bärbara datorer? | |
| BigBow - Ej medlem längre | 2007-05-06 04:19 | |
![]() | Om du är student har du väl som jag, fått hem massa studentrabatter på bl.a. bärbara datorer?? | |
| SheDeVille | 2007-05-06 04:21 | |
![]() | Finns en tråd sedan tidigare också om detta ämne, kanske kan du få tips också i den. I o f s är datorer "färskvara" men tråden är inte SÅ gammal. www.betapet.com/inde...am p;page=0 | |
| ynnest | 2007-05-06 15:36 | |
![]() | Kolla in NetOnNet. Där hittar du hyfsade datorer i din prisklass. | |
| smeknamn | 2007-05-06 15:41 | |
![]() | Ska man köpa en bärbar ska man verkligen välja en bärbar, alltså en dator som är lätt så man kan ta med sig den. Annars är det ingen idé | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-06 15:42 | |
![]() | Dell har ju ett bra urval av bärbara för allas behov och plånböcker: www1.euro.dell.com/c...&a mp;s=dhs eftersom du verkar behöva en modern, ganska snabb och funktionell dator utan massa finesser. | |
| RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-05-06 16:08 | |
![]() | www1.euro.dell.com/c...b= specstab Där har du en inspiron 1501 från dell som äppelkatten länkade till, en perfekt dator, har en sådan själv, la till 512mb ram minne och 15,4 tums skärm(vill du ha en liten så 14tummaren e ju perfekt då) 5700 kostar den sen med 512 minne extra så runt 6500, ring dell och berätta bara vad du vill ha fören dator så fixar dom det, världens bästa support där. | |
| RedlineRocks - Ej medlem längre | 2007-05-06 16:09 | |
![]() | la till bättre batteri också,, kostade 200 eller nått sånt, men iaf så min går jättebra och kör mkt internet, media och poker samtidigt och det går väldigt smidigt | |
| tuta | 2007-05-06 18:55 | |
![]() | de enda ja kan tipsan om är att ha en braaa kontakt med supporten ;D dom kan man ha STOR nytta av ;D hahaa. *säger en som är allt annat än teknikens underbarn o har ständig kontakt med dom på supporten själv* :P | |
| tydal | 2007-05-06 19:47 | |
![]() | När det gäller bärbara datorer så är det inte i första hand deras snabbhet och minnesmängd som kostar, utan det handlar om storleken. Vill du ha en liten och lätt dator med batteri som räcker länge, då kostar det. De riktigt bärbara datorerna kostar från 12 000 och uppåt. För 6 500 har du inga problem att få en tillräckligt kraftfull dator, men den kommer att vara stor och tung. 2,5 kg eller mer. Om du inte har tänkt ta med dig datorn så ofta så gör det ju förstås ingenting. | |
| Brittleif - Ej medlem längre | 2007-05-06 20:39 | |
![]() | Redline Rocks: Tack! Ja, Dell's support är super! tydal du kanske ska hålla dig borta från trådar som handlar om datorer.. Eller läs på lite! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-06 20:41 | |
![]() | Iofs så har Tydal rätt ang bärbarhet. Men det man bör tänka på är att man får bära lite om man vill betala mindre. För så är det, ju lättare och driftigare - desto dyrare, tyvärr. | |
| Brittleif - Ej medlem längre | 2007-05-06 20:45 | |
![]() | Äppelkatten, nej han har inte det. Men visst om ni sover bättre så kan vi säga att han har rätt. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-06 21:12 | |
![]() | Billiga bärbara datorer Nybörjare En billig bärbar dator är det perfekta alternativet för studenter, men passar också utmärkt för familjemedlemmar som vill ha möjlighet att förflytta datorn mellan olika rum och platser. Om du vill använda standardmjukvara, hålla kontakt med bekanta via e-post, lagra data och ladda upp ny mjukvara är en grundläggande bärbar dator med en 14"-skärm (mäts diagonalt) ett bra alternativ för dig, t ex Mobile Athlon 64 eller Mobile Intel Celeron processors, en 20 GB hårddisk, 256 MB RAM, inbyggt 56k modem, en CD-RW-drive och en Ethernet-port för nätverksanslutning. Paket av denna typ finns tillgängliga för under 8 000 kronor, men du kommer antagligen behöva OFFRA MOBILITETEN för att spara in slantarna. Ersättare för stationär dator Medelgod användare Oavsett om du planerar att byta ut din stationära dator mot en bärbar dator för att tjäna in utrymme eller för att uppnå mobilitet behöver du tänka igenom ditt beslut noga. Med en budget på cirka 12 000 kronor bör du leta efter en 15"-skärm (17"-skärmar finns på marknaden om du har utrymme för en sådan) med widescreen, Pentium 4-processor, en 60 GB hårddisk, minst 512 MB RAM-minne, en DVD/CD-RW-kombinationsdri ve för att både spela in och spela upp CD och DVD, och ett 3D-grafikkort. Allt packeterat till en produkt vars vikt inte överstiger 3 kg. Alternativet passar perfekt för användare som sysslar med multimedia, spel, foto och video. Tyngre modeller är en aning billigare än de lättare, men batteritiden på mindre portabla bärbara datorer är relativt kort. Om mobilitet verkligen inte har någon betydelse för dig gör du antagligen bäst i att välja en stationär dator framför en bärbar dator för att spara pengar. Ultra-portabla datorer Expert Denna grupp handlar om vikt, eller om avsaknaden av vikt, och riktar sig till användare som ständigt är på väg och behöver smidiga och lätta datorer. Du kommer inte åt den tilläggsprestanda som medföljer de tyngre desktop-modellerna, men vad en budget på runt 18 000 kronor erbjuder är en lättviktsmaskin med mobil processorteknik som ger rätt balans av prestanda och energikonsumtion och alternativ för trådlös nätverksstandard. Dyrare modeller kommer med en inbyggd dvd- och cdbrännare. När du jämför tunna och lätta datorer - adaptrar, externa enheter och andra lösa föremål väger också. Om du behöver dem kommer du också att bära dem - tänk på det när du fattar ditt beslut. /från kelkoos guide till bärbara datorer, på svenska | |
| Brittleif - Ej medlem längre | 2007-05-07 00:19 | |
![]() | Wow grattis du kan använda ctrl-c, ctrl-v. Värsta datorexperten in the house. Vad sägs om en bärbar på ca 10-15 kilo som kostar runt 70k? Så kan du ju jämföra sen. | |
| Rockasilly | 2007-05-07 11:40 | |
![]() | Och sen tröttnar du på att datorn krånglar, samt är ful. Plus att du har en massa virusnojja och att du inte kan se på film för att du missat installera nån jäkla codec osv. Köp en MacBook. gå till mecenat.se och gör dig själv en tjänst! | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-07 13:04 | |
![]() | Yey! Get a Mac :) (Som Äppelkatten) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-07 20:23 | |
![]() | Webhallen | |