Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 18 163 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zizzi | 2007-05-07 13:59 | |
![]() | Tack för god match. Jag vet att detta varit uppe för diskussion tidigare, men jag vill än en gång säga att jag anser att det är en hån när ens motspelare skriver Tfgm när han/hon vunnit med massor av poäng och rating. En god match är när det är jämnt mellan oss spelare och vi i stort sett har lika många poäng när matchen är slut och när ingen av oss förlorar massor med rating. Om vi dessutom har haft ett trivsamt samtal under matchen så är det verkligen en god match. Det är min åsikt iaf. Om ni tycker annorlunda, kan ni då förklara vad som är gott med en match när ni krossar den andre? Matchen kanske är god för er, men då är tackandet mera ett hån, eller hur? | |
| Lyreco | 2007-05-07 14:06 | |
![]() | Det hör till att tacka, det är ren artighet oavsett om ställningen inte varit jämn nånstans under matchen.. Du vill kanske istället att folk ska skratta åt dig om du legat under och den andre vunnit stort över dig..? | |
| Zizzi | 2007-05-07 14:07 | |
![]() | Tfm (tack för matchen) räcker bra för mig. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-05-07 14:08 | |
![]() | Är inte det där lilla g:et en extremt liten petitess att hänga upp sig på? De som skriver tfgm gör det förmodligen bara rutinmässigt efter varje match, det betyder ingenting mer än att de vill tacka för matchen. Tolka inte in en massa dumheter i det. | |
| Lyreco | 2007-05-07 14:09 | |
![]() | är det värt att hänga upp sig på en bokstav..? | |
| Maybach | 2007-05-07 14:14 | |
![]() | Håller med BirgerK till 100%. | |
| snuskgrisen | 2007-05-07 14:21 | |
![]() | Paranoia är vanligt och inget att skämmas för. Dessutom finns det idag riktigt bra hjälp att få! | |
| bananafish | 2007-05-07 14:22 | |
![]() | det riktiga hånet är när man får tillbaka z fastän man bytt bort den två gånger i slutskedet och sedan lägger så korta ord som möjligt medan motståndaren fläskar på med treor och fyror. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-07 14:22 | |
![]() | tack för god match, innebär för mig (även om jag förlorar stort) att motspelaren tyckte det var en bra match, att vi spelade snyggt, och att jag kämpade trots hårt motstånd. Ser det positivt enbart, och förstår liksom birgerkung hur ett litet GOD kan reta nån så mkt. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-07 14:23 | |
![]() | förstår inte ska det vara. | |
| -Andreas- - Ej medlem längre | 2007-05-07 14:33 | |
![]() | Bananfish: Trots din fina ranking känner du alltså inte till lagen om z. Har man fått den en gång kommer den ständigt tillbaka (lite som fotsvamp, därmed inte sagt att jag har det). Angående den där lilla bokstavskombinationen efter matchen låter jag mig bara imponeras av en eller två spelare genom historien som skrivit ut hela "Tack för matchen". Djupt imponerande när man sitter med 4000 eller nåt sånt och just fått stryk. Det är min målsättning. Hoppas motspelaren är kvar så länge att denne hinner uppfatta min hövlighet. | |
| Zizzi | 2007-05-07 14:41 | |
![]() | Där ser man hur olika vi kan tolka det skrivna ordet. Personligen tar jag illa vid mig ifall motspelaren skriver att det var en god match när han/hon vunnit överlägset. Speciellt när motspelaren knappt svarar något när jag skriver i chattrutan. Om jag skriver: "Det går verkligen inte bra för mig i denna match" och motspelaren svarar "ok". Vad är det????? OM han/hon nu tycker att jag kämpar bra så kan han eller hon väl skriva det då. Men jag har börjat förstå att jag bör gå in här med inga känslor alls, låta allt rinna av mig, inte bry mig om att chatta, absolut inte spela fair play (dvs om någon tappar kontakten med servern så bör jag bara fortsätta lägga), stressa på så mycket jag kan och helst sticka från en match utan att säga ett ord...ja, om jag nu inte sätter det i system att avbryta matcher såklart. Men huvudsaken verkar vara att jag ska inte bry mig, för då är jag väl paranoid eller övertolkar saker? Jag är en människa med känslor och jag kan inte sätta dem utanför när jag går in här. Men å andra sidan så vet jag med mig att datavärlden och kommunikationen över datorer inte passar mig så bra. Det jag ville med mitt första inlägg var egentligen bara en förklaring från tfgm-människorna, och kanske få dem att förstå att det där lilla g:et kanske kan misstolkas. That´s all. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-07 14:47 | |
![]() | känslor är väl en sak. Men man får vara tämligen lättirriterad om man hänger upp sig på en sån här sak, tycker du inte? det är ju ett tfgm, inget svärord. Du drar det lite långt nu, när du pratar om avbrytna matcher osv, att man inte kan chatta el så. fattar ingenting. Men. Jag tror dessvärre inte att folk slutar skriva tfgm till dig, du får försöka härda ut. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-07 14:52 | |
![]() | Detta betyder mina förkortningar: tfm: Detta var en ganska intetsägande match, jag bjuder på tre bokstävers konversation. tfgm: Detta var en trevlig match, eller jag är så nöjd att jag bjuder på en extra bokstav! tt: Detta var en dålig match, jag orkar inte ge den mer än två bokstäver. | |
| sarlina | 2007-05-07 14:59 | |
![]() | Retar du upp dig på ting som är små så är du väl inte större än så. Alf Henrikson | |
| Zizzi | 2007-05-07 15:17 | |
![]() | Jag tycker inte att jag drar det långt när jag skriver om avbrutna matchet etc, det handlar ju om vad jag känner. Det började med tfgm som jag tyckte kändes hånfullt, sen fortsatte jag med allt det andra som jag tycker känns jobbigt att möta, folk som knappt svarar på tilltal som fortsätter att lägga när jag tappar kontakten med servern, som avbryter matcher. Jag inser ju att jag inte kan få folk att agera som jag önskar, men jag har iaf fått säga vad jag tycker och känner mig ganska nöjd med det. | |
| veggie_d | 2007-05-07 15:22 | |
![]() | Jag stör mig rätt mycket på kverulanter, men jag kan ju inte heller få folk att agera som jag önskar och lägga av att gnälla om skitsaker. Tyvärr. Zizzi, var glad att du lever ett fullständigt bekymmerslöst liv istället. För det måste du väl göra, om du orkar lägga så här mycket energi på en sådan banalitet? | |
| Riverpoet | 2007-05-07 15:26 | |
![]() | Håller med dom flesta andra... Att ta ett tfgm som hånfullt känns väldigt väldigt... onödigt. Och med stor sannolikhet menade personen inget med det. Textbaserad kommunikation som chat, msn och skit är ju som gjort för missförstånd. Analysera mindre... | |
| Zizzi | 2007-05-07 15:47 | |
![]() | Men jag är en sån människa som analyserar mycket. Det är sådan JAG är och kan inte/tänker inte ändra på det. Vem avgör vad som är banalt, veggie? Avgör du vad som är banalt i mitt liv? Du vet ju inget om mig och vad som händer i mitt liv just nu. Livet är ju upp och ner. Kanske jag är i en nedåtsväng just nu och reagerar på sådant som jag annars inte skulle reagera på? Ska du då vara den som talar om för mig hur jag ska känna och reagera? Är ditt sätt att se på vad som händer det rätta sättet? Varje människa reagerar olika på olika saker. Varför dra mina känslor och mitt tyckande ner i skiten? Jag förstår mig inte på er. | |
| veggie_d | 2007-05-07 15:53 | |
![]() | Nej då, du missförstår mig. Du får reagera precis hur du vill, det har varken jag eller någon annan med att göra. Det jag inte förstår är detta enorma behov som vissa människor tycks ha att dela med sig av sina pet peeves. Jag har också sådana, men skulle jag skriva ner allt jag tycker är det minsta lilla störigt så skulle det ta en rätt god stund. Den tiden föredrar jag att lägga på något jag tycker är roligt istället. Testa du med, nästa gång någon förolämpar dig genom att tacka för en god match, svälj din förtret och spela en match till istället :) | |