Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 143 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tarmflora - Ej medlem längre | 2007-05-13 21:19 | |
![]() | låtstöld? Är dom inte lite väl lika? www.youtube.com/watc...7v 0--jTpsI www.youtube.com/watc...rC Lhm_VBsk | |
| Riverpoet | 2007-05-13 21:22 | |
![]() | Det var typ det första jag tänkte på när jag hörde låten. För några år sen var jag mer musikfascist, då hade jag lätt stört mig. Nu för tiden tycker jag det spelar mindre roll. Det handlar trots allt bara om ett par takter. Tror man enligt definition tom får stjäla ett par takter. Men visst jag håller med dig, dom har lånat... | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-05-13 21:25 | |
![]() | Med tanke på hur mycket musik som görs och hur få ackord man kan ta på en gitarr så är det väl inte så konstig om det blir lite likheter mellan vissa låtar här och var. Det här är ändå två helt olika låtar. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-13 21:27 | |
![]() | Det var väl inte den värsta stölden jag hört.... Det är ju inte kul, men vi kanske har kommit till gränsen när det mesta blir mer eller mindre kopierat..... | |
| Imaginos - Ej medlem längre | 2007-05-13 21:30 | |
![]() | De där två låtarna är ju nästan lika bra, tycker jag. Väldigt lika - och väldigt bra. | |
| sagogrynet - Ej medlem längre | 2007-05-13 21:35 | |
![]() | ungefär vad jag sagt hela tiden =) sjunger fel hela tiden när jag ska hänga med i the arks låt | |
| Maybach | 2007-05-13 21:56 | |
![]() | Oj så lika de var varandra.. haha | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-13 22:37 | |
![]() | Vinnarbidraget var också en låtstöld, har jag läst... Med tanke på att det produceras så mycket skräp hela tiden på världens skivbolag är det inte konstigt att man då och då råkar göra en låt som innehåller en snutt som påminner om en annan snutt. Det kan också hända att man omedvetet råkar göra en låt som man har hört tidigare, eftersom melodin satt sig i det undermedvetna, och man senare tror sig ha hittat på den själv. | |
| kaprifolia | 2007-05-15 15:09 | |
![]() | Med en så vanlig ackordprogression finns det säkert hundratalslåtar som är ungefär så lika. Tyckte inte det var så slående. Hade varit bättre om The Ark hade valt en inte riktigt sååååå lättrallad låt. Klart det ska vara lättsmält på en schlagerfestival, men jag tror de hade gått bättre om de varit lite mer vågade och valt t ex I Pathologize från nya skivan. | |
| monk - Administratör | 2007-05-15 15:11 | |
![]() | tycker inte heller det var så likt... finns betyligt värre exempel och som friats i rätten :p | |
| levakdörB | 2007-05-15 16:58 | |
![]() | jag tycker att sångaren o Ola Salo är ganska lika varandra (Identitetsstöld?!) | |
| Harry Potta | 2007-05-15 17:38 | |
![]() | Hahaha, den var bra levakdörB :D I alla fall så var den första låten mycket bättre.... | |