Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 18 143 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| N_O | 2007-05-14 12:46 | |
![]() | Djäkla gröt! Nu är jag så less på att folk bygger trappor och grötar ihop alla ord till klumpar så jag kan spy! I "normal" får man ju faktiskt sitta och genomlida helvetet länge innan spelet är över. Ska det vara så jäkla svårt att lägga ord på mer än 3-4 bokstäver. I en EGEN rad och inte på de andra bokstäverna. Och det jävliga är att de får ju inte mer poäng för det. Jämrans pms. Men jag är såååååå less!! Ska börja avbryta så fort jag märker att det är en grötare. Då slipper jag iallafall sitta och se eländet. Rankingen bryr jag mig inte i. Jag spelar för skojs skull. Men 90% av spelen så är det inte skooooj för halva brädet är smockat och det är blockat åt 2 håll typ. Whiiiine | |
| Quarry - Ej medlem längre | 2007-05-14 13:01 | |
![]() | Skriv det på dina spel då - "grötare" undanbedes.... ;) | |
| N_O | 2007-05-14 13:04 | |
![]() | Nje. Jag ska göra ett uppehåll. För när det inte är roligt längre får man hitta på något skojigare. | |
| Michelin | 2007-05-14 13:10 | |
![]() | Spela special istället.. då låser man inte in sig så lätt... =) | |
| Zizzi | 2007-05-14 13:14 | |
![]() | Jag kan gröta till en viss del (om det ger mig höga poäng) men jag stänger aldrig sista vägen att bygga ut. Jag har mött spelare som bara lägger en enda bokstav varje gång det är deras tur. Det ger dem kanske 2 eller 4 poäng per gång? Kanske sparar de till en rullning, kanske är de nybörjare, kanske är det deras sätt att spela, men det är inte kul att möta såna spelare. Men N_O du har nog rätt i att man nog ska ta en paus när inte känner sig i balans. :-) . | |
| Miss_jk | 2007-05-14 13:18 | |
![]() | Ja, för man spelar väl alltid för att göra motståndaren nöjd? Eller..? | |
| Förföljt Får - Ej medlem längre | 2007-05-14 13:18 | |
![]() | Är man bra på spelet ser man till att slippa det | |
| N_O | 2007-05-14 13:22 | |
![]() | Övervåld, som jag skrev så är det omöjligt att bygga vidare på vissa ord. | |
| N_O | 2007-05-14 13:23 | |
![]() | Eller det skrev jag visst i en chatdiskussion. Inte här. My bad. Men jag ska hursomhelst inte göra något alls idag. För hormonerna sprutar och det är bara elände. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2007-05-14 13:51 | |
![]() | En strategi är att just gröta ihop orden om man själv ligger före i poäng. Lite av spelets charm actually och inget att sura över :) | |
| blue_moon | 2007-05-14 15:16 | |
![]() | Ge spelet en chans till, N_O. Om du möter mej i en slumpad normal utan rating lovar jag att du kommer att trivas! | |
| cptzoom | 2007-05-14 15:23 | |
![]() | Gröt är gott. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-05-14 15:53 | |
![]() | Som sagt, miljoner barn dör i AIDS. Men om man nu ska lösa det här evighetsproblemet så kanske någon riktigt smart administratör kan ordna ett spelrum med gamla fina Alfapet-regeler. Dvs att poängrutorna inte räknas dubbelt. I det rummet skulle i alla fall jag bli stamgäst. För NY LE ska givetvis inte kunna betala 49 poäng, även om Y hamnar på en grå! | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-14 15:58 | |
![]() | Spelar man dåligt och öppnar läge för NY, LE för 49 poäng så får man skylla sej själv. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2007-05-14 15:59 | |
![]() | Det får man alltid. Jag skyller mig själv att jag ens öppnade ett Betapet-konto! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-05-14 19:02 | |
![]() | Nåt som jag hatar är när folk öppnar med CD eller liknande. Då blir ofta spelet begränsat till nedre/högra spelplanen, med få roliga långa ord som följd. Det värsta jag varit med om var en som lade cD (med blank) som startdrag. Men jag ska väl inte klaga. Har själv öppnat med wC en gång... :) Ibland är det kul att psyka motståndare också. | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-05-14 19:22 | |
![]() | Har man bara konsonanter är det svårt ibland och det har väl alla förståelse för. Men jag tycker själv det blir väldigt tråkigt att spela mot (med?) någon som stänger till hela tiden. Självklart har alla rätt till sin egen spelstil, men jag har ju också rätt att välja motståndare och undvika de som gör så i fortsättningen. Men jag blir sur och låter bli att tacka för matchen! Barnsligt, jag vet :-) | |
| pilutta-dej | 2007-05-14 19:25 | |
![]() | Och jag som ofta blir så glad när jag över huvud taget kan lägga ett ord. Det är ju värre när det är grötigt i huvudet än på brädet. Min poäng med detta är att det kanske inte är för att jävlas man grötar till det utan att det är det bästa man kan åstadkomma just då. Fast jag har inte spelat mot dig , N_O, så jag tar det inte personligt, men det lär ju finnas fler spelare som jag. Just nu heter min ende motspelare Frank (scrabbleförbundets träningsprogram) för att jag försöker bli lite bättre. Han är så snäll så, ger förslag på ord t.o.m. | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2007-05-14 19:43 | |
![]() | j! gör gärna ett upphåll N_O till..kanske 2019?det skulle göra dig gott!! | |
| Rabiesgalen | 2007-05-14 19:48 | |
![]() | Att det blir grötigt har med din egen spelförmåga att göra N_O. Gillar inte dem som klagar på folks spelstilar. Prova slumpat bräde istället så slipper du stängda bräden. | |