Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 18 258 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesperus | 2007-05-17 22:37 | |
![]() | tjat om fusk Jag läser mkt på betapets forum och har märkt att det pratas mer och mer om fusk hit och dit. Borde man inte kunna göra så att betaservern "känner av" om man har igång det där fuskprogramet (som nog inte bör nämnas vid namn här) samtidigt som man har spelfönstret uppe? Kan man det så borde fuskproblemet utrotas ganska fort. | |
| levakdörB | 2007-05-17 22:43 | |
![]() | För de skulle krävas spyware, eller någon form kontrakt som tilläter det. vadjag säger är att betapet.com inte skulle finnas kvar om de sysslade med spionering på sina medlemmar. Lägg även till polisanmälningar. Tänk också på att de i toppen också tillhör toppen i Scrabble Sverige. Deras spel skulle mycket väl kunna tas för fusk med ett eventuellt spyware. All heder till ditt avståndstagande från fusk, och ditt förslag till att stävja fusket på betapet.com! | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-05-17 22:50 | |
![]() | Det står en del tänkvärt om detta ämne under Vanliga frågor: Vad räknas som fusk och vad är era regler om det? Betapet är en spelsajt vars främsta syfte är att ge människor i alla åldrar chansen att spela för nöjes skull och under trevliga och avkopplande former. Man kan inte vinna något och alla spelare är lika mycket värda i våra ögon – oavsett hur hög eller låg rating man har. Det här är i första hand en rolig lek! Trots det här förekommer det en del problem kring fusk och misstankar om fusk på Betapet. Vi har tyckt att det varit självklart att det här är ett ställe där människor möts och spelar efter sin egen bästa förmåga. Då det här tydligen inte har förståtts av alla spelare vill vi nu göra följande klart: - Det är INTE tillåtet att använda hjälpmedel i form av ordsökningsprogram eller ordlistor under pågående spel! - Det är INTE tillåtet att spela uppgjorda matcher med kompisar eller egna ”skräpkonton” i syfte att få upp ratingen på ett annat spelkonto. De här reglerna gäller utan undantag och spelare som bryter mot dem kommer att få sina konton avstängda. Vi vet att många spelare tror att fusket är utbrett. Vi delar inte den uppfattningen. Däremot vet vi att det ur trivselsynpunkt har varit ett minst lika stort problem med helt grundlösa fuskanklagelser mot andra spelare. Många ärliga spelare har tagit väldigt illa vid sig av sådant. Även här känner vi oss tvungna att komma med ett påpekande: - Det är INTE tillåtet att anklaga andra spelare för fusk. Denna regel gäller utan undantag. Alla frågor om misstänkt fusk ska hanteras av Betapets övervakningsfunktion. Fuskanklagelser direkt mot andra spelare kan leda till varning eller avstängning. Om du misstänker att en annan spelare fuskar: Kontakta en övervakare eller skicka ett mejl till abuse@betapet.com. Allmänt kan sägas att det är mycket svårare att bedöma fusk än vad många spelare förstår. Det räcker aldrig med en enstaka match och man måste som regel själv vara en mycket duktig spelare för att kunna avgöra vad som kan vara fusk och vad som helt bara är skicklighet. Våra bästa spelare har ett stort ordförråd och kan massor av både långa och korta ord som de flesta mer ordinära spelare aldrig ens hört talas om. För säkerhets skull vill vi slutligen påpeka att följande är tillåtet: - I efterhand slå upp betydelsen av ett spelat ord i en ordlista. - Använda sig av en s.k. stryklapp för att pricka av spelade bokstäver. - Ha olika ordlistor som man MELLAN matcher använder för att plugga in ord. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-05-17 23:42 | |
![]() | Så skönt att man som macanvändare är fuskprogramsbefriad :D | |
| levakdörB | 2007-05-18 00:03 | |
![]() | Hur kommer det sig? Vet bara att mac är en dator. | |
| Harry Potta | 2007-05-18 01:26 | |
![]() | Är mac en dator? =P haha Men iaf, om dom som vill fuska kan hålla sig i rummen längst ner på listan så kan vi icke-fuskare fylla på rummen uppifrån... :D | |
| smurvlan | 2007-05-31 14:31 | |
![]() | men hahaha... ibland kan ja skriva så här: Attans Battans vad du fuskar =) Som ni ser: AVSLUT =) Men aldrig är de tnån som fattar att det är ett litet försök till skämt utan tänder till på alla jävla cylindrar med en gång! | |
| coupland | 2007-05-31 14:50 | |
![]() | Ja det förstår jag. Det är ju inget roligt skämt, jag skulle bli skitsur om du skrev så till mej. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-05-31 15:33 | |
![]() | Det är inte säkert att man tar det som ett skämt bara för att det är en =) på slutet. Jämför med om jag till exempel skulle säga till dig "Det är värst vad du har blivit fet" och sen le glatt. Då kanske du skulle tända på några cylindrar du också. | |
| Cartoon | 2007-05-31 15:51 | |
![]() | Skulle gärna se att någon fick mig att tända på alla cylindrarna. Har nämligen lite problem med det för tillfället. Säg något som får mig att tända. | |
| Smulhund - Ej medlem längre | 2007-05-31 16:06 | |
![]() | Ni väljer fel medspelare helt enkelt ;P jag spelade med en som tackade för uppvisningen efter matchen :) Så agerar bra förlorare :D Önskar jag kunde göra likadant själv ... | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-06-01 01:10 | |
![]() | Jag brukar dagligen spela med en som gnäller på dåliga brickor, vad heter han nu igen? hm... Men jag ser det som lite träning inför att skaffa barn. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-06-01 01:58 | |
![]() | Äsch, det är bara förlorare som är bra förlorare. ;) | |
| slumpsarsa | 2007-06-02 20:27 | |
![]() | Haha, lycka till med barnalstrandet... du kommer att bli förvånad ;). | |
| i96_sos - Ej medlem längre | 2007-06-03 15:16 | |
![]() | Bror Mu: Om du vill "träna inför att skaffa barn" så kan jag tipsa om att det finns betydligt roligare tränings-"metoder" än Betapet ;) | |
| Smulan31 | 2007-06-03 18:22 | |
![]() | Vetetusan om jag inte föredrar en fuskare eller otrevlig motspelare mot en "omstartare" Visst fuskaren får in något bra ord då och då, men det tar tid för denne att göra allt. Omstartaren kan orden ändå och är dessutom snabb samt får bonus genom det där med de första 100 matcherna grejen. Man hinner ju inte kolla upp alla innan man sätter sig vid ett spel eller godkänner en spelare vid sitt eget.. Dock gör inte omstartaren något fel och man kan därför inte anmäla denne.. Alla kan inte skylla på att de har varit på ordspel förr eller spelat enormt mycket irl. | |
| y not | 2007-06-03 18:36 | |
![]() | instämmer helt med smulan. Speciellt om man spelar för rejten och tycker den är kul. Om man tex möter en spelare med 3000 i rejt så förväntas den vara ganska bra oavsett om den når sitt resultat med anagramprogram eller utan så blir motståndet detsamma. Och jag kan aldrig veta om någon fuskar eller ej så det blir på något sett ointressant. Däremot om jag spelar mot en 3000-rejtare som bara har 1200 i rejt så blir det ett stort rejtras för mig. Sen kan man ju fundera över hur vuiktig rejten är också, men visst den är kul. Fråga Sporten ;) | |
| smurvlan | 2007-06-05 09:11 | |
![]() | men shit alltså... vad är detta? Jämföra konstiga saker hör ju hemma här iallafall! Om jag skriver =) så förstår ju de flesta egentligen att det är ett litet skämt... men inte när det väl gäller!! Konstigt! Dessutom kan jag undra hur länge som helst utan att få nåt ordentligt svar på VARFÖR man blir sur av: ATTANS DIN BUSE,, MÅSTE VARA FUSK I SPELET *fniss* Shit!!! | |
| y not | 2007-06-05 09:31 | |
![]() | Men fattar inte du nånting Smurvlan, Är du helt tappatd bakom en vagn eller? =) | |
| coupland | 2007-06-05 10:33 | |
![]() | Smurvlan. Ditt =) ser inte för mej ut som om du är ironisk utan som om du är typ passivt aggressiv. Att du vill påtala för medspelaren att du tror att den fuskar, men inte vill göra det fullt ut utan döljer dej bakom en smiley. Det är väl för fan inget roligt skämt att anklaga folk för fusk. Bara en dålig och bitter förlorare skulle väl göra det? Jag blir förbannad när folk anklagar mej för fusk, just eftersom jag aldrig skulle göra det. Vad är det du inte fattar? | |