Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade54
Mobilspel
Pågående18 391

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sarlina2007-06-13 21:57
Antal inlägg: 1035

Flygdrömmar
Många drömmer då o då att de flyger - jag hör till dem.
Mina flygdrömmar är av två slag, de vanligaste att jag helt enkelt får för mig att hoppa ländhopp och då kommer på att om man bara inte sätter ner benen kan detta längdhopp bli alldeles otroligt långt. Den andra varianten är ovanligare, då simmar jag helt enkelt bröstsim genom luften men kommer endast med möda upp över trädtoppshöjd trots att jag gärna skulle vilja komma mýcket högre. Småningom avtar flygförmågan, jag kommer allt närmare marken och det hela slutar ofta med att någon tar mig i benen och drar ner mig.
En god vän säger att hon startar sina drömda flygturer med att luta sig framåt, sedan fälla upp först det ena, sedan det andra benet för att slutligen flaxa iväg som en bättre trana.
En av mina söner kör stålmanstekniken med framsträckta armar.
Hur gör Du? Plats för inlägg om olika former av nattliga luftturer, teknik, hastighet, flyghöjd etc

Gisli22007-06-13 22:05
Antal inlägg: 16

Jag har förverkligat mina flygdrömmar och flyger i verkligheten också (både med motor och utan).

Sylva2007-06-13 22:40
Antal inlägg: 154

Jag simmar också i luften, men bara nån meter över marken. När man ändå drömmer skulle man ju vilja ta i lite mer...

vulcan2007-06-13 23:12
Antal inlägg: 7666

Lustigt, längdhoppsdrömmen har jag också i olika varianter. Känslan i den är ofta så realistisk att det kan krävas en viss ansträngning vid uppvaknandet på morgonen att slå bort tanken på sig själv som en soon-to-be-världsrekordhå llare i längdhopp :)

seas2007-06-13 23:15
Antal inlägg: 89

Länge, länge sen jag drömde att jag flög. Men simma i luften känner jag igen.

Vigdir2007-06-13 23:18
Antal inlägg: 3722

Min vanligaste påminner om din, Sarlina. Jag ska hoppa eller halkar till och upptäcker plötsligt att jag kan sväva henom luften i långa stunder. Så sätter jag i foten och tar ett lika långt och underbart steg till. Ibland kan jag flyta så, rättuppstående och eventuellt pendlande med benen, länge, länge. När jag vaknar blir jag alltid lika besviken, eftersom flygdrömmarna alltid känns som de är på riktigt. Något andra drömmar sällan gör för min del

Någon enstaka gång flyger jag också "på riktigt", meddelst bröstsim. Jag kan oftast flyga på alla nivåer och höjder då, och det fantastiska är att jag inte är höjdrädd. Brukar ofta börja ganska lågt, sedan stiga mot att högre höjder. Ibland kan jag flyga så i "timmar" och över stora avstånd, men sedan slutar det oftast med att jag dalar och slutligen simmar ett par decimeter ovanför marken.

cafer2007-06-13 23:28
Antal inlägg: 90

Senaste flygdrömmen jag hade var väldigt annorlunda: Jag svävade omkring sittandes i en fåtölj, och flyghöjden berodde på hur mycket jag spände hjärnan! Alltså, det kändes verkligen som om hjärnan var en muskel. :D

pilutta-dej2007-06-13 23:39
Antal inlägg: 1689

Jag har haft flygdrömmar sen jag var liten och jag älskar dem! Jag ställer mig på ett litet berg, tar sats och hoppar ut och simmar bröstsim. Varje gång är jag övertygad om att jag verkligen KAN flyga och jag blir så lycklig. Samtidigt tänker jag medan jag drömmer att det går ju inte. Jo, jag kan , det är sant. Men så vaknar jag...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?