Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 18 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tilltrasslad | 2007-06-30 11:45 | |
![]() | Ge mig bra glada indiepoplåtar! Jag måste ha lite ny musik. Min playlist måste uppdateras =) Ge mig tips är ni gulliga! =D | |
| goatie | 2007-06-30 12:41 | |
![]() | Pixies har ju ett gäng bra låtar, hey, here comes your man,monkey gone to heaven,where is my mind bl.a.. men de kanske inte är så nytt för dig. :) | |
| Jankster - Ej medlem längre | 2007-06-30 13:38 | |
![]() | Sitting Bulls har släppt en fet skiva indianpop annars... | |
| Plink | 2007-06-30 18:23 | |
![]() | Somewhere nicer med Obi | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-06-30 19:08 | |
![]() | devin davis - iron woman camera obscura - let's get out of this country feist - i feel it all rilo kiley - with arms outstretched yo la tengo - somebody's baby midlake - it covers the hillside the decemberists - sons and daughters (kanske inte så glada egentligen, men får mig alltid på bra humör) : voxtrot - the start of something fleetwood mac - what makes you think you're the one | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-06-30 19:09 | |
![]() | fleetwood mac - indiepop....njaaee....men men | |
| Makhpyia - Ej medlem längre | 2007-06-30 19:10 | |
![]() | m du har indiepop på din playlist så behöver den inte uppdateras - Utan förstöras. Sen så laddar du ner lite Led Zeppelin och Black Sabbath istället. | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2007-06-30 19:51 | |
![]() | Ja, lite galet är det at leta efter glad indiepop. Indie när den är som bäst befinner sig nånstans mellan bitterljuvt vemodig och galet tragisk. Men jag satte just ihop ett "blandband" med åtminstone någorlunda optimistiska låtar: Dan Deacon - Pink Batman Chk Chk CHk - Sweet Life Of Montreal - Gronlandic Edit Mixtapes & Cellmates - Hold Joanna Newsom - Colleen The Aliens - Robot Man Menomena - Wet and Rusting Apostle Of Hustle - Chances Are Rufus Wainwright - Tiergarten Françoise Breut - La Certitude Dosh - Um, Circles and Squares Pluxus - Sansui Thom Yorke - Cymbal Rush Apples in Stereo - Same Old Drag Low - Belarus Patrick Wolf - Accident & Emergency Root 70 - Designer Groove Kathryn Williams - Blue Onto You The Concretes - If We're Lucky We Don't Get There On Time Ingenting - Släpp In Solen The Clientele - Carnival On 7th Street Dan Reeder - Work song Midlake - We Gathered In Spring Tunng - Woodcat - 03:51 The Cinematics - Break The Fall - Fall Sound Bright Eyes - Coat Check Dream Song The Shins - Spilt Needles Studio - Self Service (Short Version) Unai - Oh You & I (Radio Edit) Arcade Fire - No Cars Go Dungen - Svart Är Himlen Action Biker - Eating noddemix The Field - A Paw in my Face Säkert - Det Kommer Bara Leda Till Nåt Ont Feist - So Sorry Ratatat - Lex Joan As Police Woman - Feed The Light Malcolm Middleton - Fight Like The Night The High Llamas - Sailing Bells Deerhoof - Choco Fight Elliott Smith - Almost Over Robert Gomez - Into The Sun Gruff Rhys - Candylion Midlake - We Gathered In Spring Tunng - Woodcat The Cinematics - Break The Fall - Fall Sound Bright Eyes - Coat Check Dream Song The Shins - Spilt Needles Studio - Self Service (Short Version) Unai - Oh You & I (Radio Edit) Arcade Fire - No Cars Go Dungen - Svart Är Himlen Action Biker - Eating noddemix The Field - A Paw in my Face Säkert - Det Kommer Bara Leda Till Nåt Ont Feist - So Sorry Ratatat - Lex Joan As Police Woman - Feed The Light Malcolm Middleton - Fight Like The Night The High Llamas - Sailing Bells Deerhoof - Choco Fight Elliott Smith - Almost Over Robert Gomez - Into The Sun Gruff Rhys - Candylion Slit dem med hälsan! | |
| getramses | 2007-06-30 20:04 | |
![]() | bra lista, men en hel del som knappast går att klassa som indiepop. och när såg du senast thom yorke glad? | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2007-07-01 00:55 | |
![]() | Jag är indie-relativist. Och stolt. Och aningen osäker på hur up-to-date en sedan tre tusen år död egyptisk härskare egentligen kan vara på musikfronten. Borde vara generellt dålig 3G-täckning under en pyramid, men du kanske får Pitchfork utskriven på pergament och nedburen av subsaharanska slavar? Du har dock helt rätt i att Yorke bör strykas från listan även om han passade fint in på mina bland-cd. Low kanske inte heller är världens mest upplyftande band, bandnamnet är väl valt. | |
| kapusta | 2007-07-01 01:02 | |
![]() | Billie the Vision & the Dancers - A Man From Argentina Otroligt bra! Från Malmö! Våga inte misslyckas med att bli glad av den! | |
| poänglös - Ej medlem längre | 2007-07-01 01:43 | |
![]() | Har precis oinkat hem den, kapusta. Ska lyssnas imorgon! För att totalt kuppa den här tråden kom jag på några låtar som jag blir glad av (indie eller inte, nytt eller inte): Hans Appelqvist - Zenna & Marie Luna - Cindy Tastes of Barbecue Robyn Hitchcock & The Venus 3 - Belltown Rumble Sea and Cake - Up on Crutches Shoes - Tomorrow Night The Research - I Love You But New Fast Automatic Daffodils - Stockholm France Gall - Deux Oiseaux Familjen - Det snurrar i min skalle Clem Snide - Tiny European Cars | |
| tilltrasslad | 2007-07-01 17:49 | |
![]() | Wowee... ^^ Tackar. Nu jävlar ska jag leta upp dem. *niger vackert av tacksamhet* | |
| tilltrasslad | 2007-07-01 17:51 | |
![]() | Makhpyia... Jag har redan både Zeppelin och (lite) Sabbath på skiva redan så var inte orolig ;) | |
| Riverpoet | 2007-07-01 18:20 | |
![]() | Decemberists: Clementine Oh, Valencia Apology song The engine driver We both go down together The Shins: Red rabbits Turn on me New slang Saint simon Hidden cameras: Wandering Builds the bone Boys of melody The man that i am with my man Dom enligt mig bästa av de indiepopband som fångat mitt intresse de senaste åren. Rekommenderar även denna låt till dig och till resten av själarna på forumet: www.kayhanley.com/mu...ap agos.mp3 Sjukt vacker göra-slut-ballad. Vill du ha mer rockiga tips ska behöver du bara hojta.. :D | |
| Riverpoet | 2007-07-01 18:22 | |
![]() | Om nu alla låtar var så glada vete fan dock. Poänglös: Var du och såg robyn hitchcock med kompani nu senast kanske? | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-01 18:26 | |
![]() | Poänglös och Riverpoet. Bra musiksmak ni har. Tycker Clap Your Hands Say Yeah! är nåt som är riktigt glatt. | |
| Greenline | 2007-07-01 19:04 | |
![]() | Alltså, Indie, hur definierar man det? Någon säger att den inte kan vara glad. Någon säger att den måste vara "independent". Är REM, Smashing Pumpkins, U2 och Bob Hund indie? Eller upphör band att vara indie om många börjar lyssna? | |
| Riverpoet | 2007-07-01 19:50 | |
![]() | Indie har väl mer blivit en musikstil än att verkligen betyda independent. En musikstil som kanske oftast förknippas med att inte vara särskilt glad. Och som oftast inte spelas på radio match, så nån sorts innebörd har väl begreppet, även om jag tycker det börjar bli lite suddigt. På tiden R.E.M. var ett frenetiskt arbetande, ständigt turnerande band betydde indie säkerligen något annorlunda, om ens begreppet användes allmänt. | |
| pilutta-dej | 2007-07-01 21:53 | |
![]() | Äntligen har jag hittat rätt. Jag, tant Eva, 58, är som ni kanska förstår mer kunnig när det gäller sextiotalspop. Men jag har hört om det här med indiepop så ofta och jag är nyfiken på vad det är. Att jag inte kom på att det är i betapets forum man kan få svar på alla frågor. Så snälla ni som vet, berätta för mig. | |