Spelrum
Giraffen38
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
34
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 275

Forumkategorier

Användare Inlägg  
brakis - Ej medlem längre2007-07-16 10:30
Antal inlägg: 56

Vardagens irritationsmoment
Satt och spånade på tråden för tvångshandlingar och höll på att halka in på småsaker i vardagen som verkligen kan vara irriterande, ett slags negativa käpphästar, har ni också sådana? Vissa saker har jag hur stor tolerans med som helst - bryr mig helt enkelt inte - men jag har märkt att ett par saker har utkristalliserat sig som jag verkligen avskyr och jag tänkte dela med mig av dem så ni kanske får er ett gott skratt. Dessutom vore det kul att höra vad ni "går igång på". Detta irriterar mig synnerligen:

-plasten kring gurkan som knappt går att få bort (blir aldrig av att klaga hos gurkproducenterna)
-kladdiga saftflaskor där föregående saftdrickare inte brytt sig om att skölja av flaskan utan låter nästa saftdrickare bli hur kladdig om fingrarna som helst
-blöta strumpor (att råka kliva i något blött)

Håll till godo ;-)

Miss_jk2007-07-16 10:38
Antal inlägg: 8941

Helt klart när väckarklockan ringer. Kan bli så fruktansvärt arg att jag är på väg att börja gråta.
Och så när man sitter och myser i soffan på morgonen med en kopp kaffe och upptäcker att man måste börja göra sig i ordning. Jag vill inte! Jag vill vara hemma!

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-07-16 12:07
Antal inlägg: 400

Den där flärpen på mjölkpaketen, om man har såna lägre förpackningar, likaså fil, grädde m.m. Min pojkvän stör sig på att jag vill ha dom kvar på paketen, eftersom han helst vill ta bort dom. Jag ser inget problem med att ha dom kvar?

Zizzi2007-07-16 12:41
Antal inlägg: 866

För mig får flärpen gärna sitta kvar på mjölkpaketen, men när personen som tagit bort flärpen också tryckt ihop öppningen blir jag irriterad. Om jag säger till personen som "knycklat" till öppningen och den personen stoppar in fingret för att räta ut vecket då blir jag ännu mer irriterad...fy, så äckligt, då dricker jag inte den mjölken.

ekorre702007-07-16 13:00
Antal inlägg: 169

vad som verkligen stör det är att plocka upp flärpar från golv och bänkar som dylika flärpavtagare lämnat efter sig..

Kirkelina2007-07-16 13:07
Antal inlägg: 972

Dessa flärpar är min katts bästa leksaker. Hon passar alltid på att knycka en om hon får chansen så vi hittar dem lite här och var ....

Men det som stör mig är grannarna som envisas med att röka i hissen. Det konstiga är att alla som bor här påstår sig vara lika irriterade på detta men rökande i hissen fortsätter ändå ....

Jesper M2007-07-16 14:10
Antal inlägg: 1332

folk som går runt och är irriterade på alla möjliga skitsaker och inte kan njuta av allt det bra...

Anhahita2007-07-16 14:16
Antal inlägg: 66

-öppna inplastade CDskivor - slutar ofta med att jag håller på att ta slänga skiten på golvet och hoppa på det

systerrebell2007-07-16 15:02
Antal inlägg: 427

På tal om mjölkpaket ogillar jag sådana där stora förpackningar där man liksom ska veckla ut paketet istället för att riva av en bit. Pappen delar sig och sen rinner mjölken på ett suspekt sätt och hamnar utanför glaset. Numera har jag insett att mina fingrar/händer inte fixar det där och överlåter det gladerligen åt pojkvännen.

Miss_jk2007-07-16 15:17
Antal inlägg: 8941

systerrebell: Dessutom är de ju näst intill omöjliga att vika ihop när man ska kasta dem...

KungKåre - Ej medlem längre2007-07-16 18:39
Antal inlägg: 14

folk som kör 50 på 50-vägar, d går så fruktansvärt sakta

Brittson2007-07-16 18:43
Antal inlägg: 467

Nej, de förpackningarna är mycket bättre, de går ju att stänga! Flärparna på flärp-förpackningarna ska rivas av och slängas. Om man frågar mig, alltså. Men de ska inte rivas så långt, det blir otäckt.

yayasout - Ej medlem längre2007-07-16 19:53
Antal inlägg: 1408

nej nu får ni sluta! det ska ju vara tutar på förpackningen. flärparna är ju omöjliga att riva av och kräver en sax, minst.

påtal om mjölk så hatar jag när personer ställer tillbaka mjölken i kylen fast det bara är en halv klunk kvar.

Perpersa - Ej medlem längre2007-07-16 19:55
Antal inlägg: 2193

Gammal mjölk är inte gott..

Brittson2007-07-16 20:01
Antal inlägg: 467

Heja Milko! :)

Jag blir less när folk inte fattar att soppåsen är full, så när jag till slut byter påse hamnar hälften utanför och man får plocka upp andras snusk för hand. Och så är det trist när det står ett gäng soppåsar i korridoren så att det stinker in i köket. (Jag är ju själv rätt dålig på att ta ut dem, men... jag gör ju annat som ingen annan verkar vara kapabel till)

brava2007-07-16 22:07
Antal inlägg: 1636

vi kanske ska döpa om den här tråden till mjölkförpackningsflärptrå den. kul med svenskans möjligheter till ordkonstruktion

annars är jag sjukt irriterad på folk som harklar sig - jag blir fysiskt illamående av ljudet.

Måns_E2007-07-16 22:14
Antal inlägg: 12033

Jag förstår inte varför man gör förpackningar som mer eller mindre inte går att få upp utan kniv eller sax. Nån slags seg ganska hård seg plast som är ihopsvetsad och lätt att skära sig på.

TomasLeonard2007-07-16 22:49
Antal inlägg: 1563

Traffic-rage tycker jag e' väldigt jobbigt, när man e' ute och kör och ngn ger en värsta arg-blick-energistöldsbli cken...

Dessa individer uppfattar det alltid som deras uppfattning=sanningen om trafikregler.

yayasout - Ej medlem längre2007-07-16 23:00
Antal inlägg: 1408

överfulla soppåsar säger du brittson? vad säger du då om folk som inte sätter i ny soppåse efter sig? men som änvänder papperskorgen ändå?

iodine.bilddagboken....Jy aW1nPTA=

vill någon hyra en sambo för ett tag så skicka kostnadsförslag till min inkorg...

veggie_d2007-07-16 23:33
Antal inlägg: 1187

vad snackar du om, miss_jk. De förpackningarna viker man ju ihop så de inte blir större än en pixibok på tre röda!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?