Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 800 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| betaguld | 2007-08-06 19:01 | |
![]() | Simglasögon för fiskar? Är det någon som vet var jag hittar sådana? Floaty och jag ska till badhuset, den varma barnbassängen för att vara mer precis. Redan imorgon lunch alltså, och hon vill behålla synen även efter simturen i det lätt klorerade vattnet. Så var hittar man simglasögon till fiskar? (Hon är en ciklid.) | |
| Gharmon | 2007-08-06 19:32 | |
![]() | på www.fiskehuset.se finns det enligt uppgift "tuffa polariserande fiskeglasögon", men det var också det närmaste jag kunde komma för tillfället. Hmmm, ciklid sa du... Ska fortsätta kolla. ;) | |
| kickilickan - Ej medlem längre | 2007-08-06 19:52 | |
![]() | allvarligt talat,,vad snackar du om?? Ta med din fisk till badhuset, e det jag eller du som tappat förståndet?? | |
| ÖverPräktig | 2007-08-06 20:04 | |
![]() | Bara att ta fisken i en plastpåse (en stor ca 7 liter). Ta sedan med fisken i plastpåsen ner i bassängen. Fisken tror att den är fri och simmar som tusan. På detta sätt skonas ögonen. | |
| betaguld | 2007-08-06 20:21 | |
![]() | Gharmon: Mm det verkade lovande först :) Synd de var så stora bara. kickilickan: Det är nog cikliden som tappat förståndet. ;) Överpräktig: Smart alternativ! :D Fint att du visar omtanke mot hennes ögon. Tror dock hon är smartare än så bara, för ner i bassängen vill hon. Och ha total frihet en stund. Kontaktlinser för fiskar då? Kanske är lättare att få tag i? Får höra med optiker Olsson imorgon bitti. | |
| Nemi | 2007-08-06 20:42 | |
![]() | Jag tror på finmaskigt tyg, det blir lite som en skyddshinna men samtidigt kan fisken andas och se. Typ myggnät fast mkt mkt tunnare, lite silkeaktigt. Dessutom stretchar ju tyg lite så hon kan sträcka på sig. Tyg har ju ofta fördelen att ha olika färger så hon kan ju välja ett som matchar henne och sen simma lugnt :) | |
| YamahaJet | 2007-08-06 20:45 | |
![]() | fett kul | |
| Sylva | 2007-08-06 20:54 | |
![]() | Ja, allt ovan är bra idéer, bara det matchar hennes bikini! | |
| SheDeVille | 2007-08-06 21:05 | |
![]() | Google-fan som jag är så surfade jag och hittade detta: Badmössa- Speedo: För fiskar som inte vill blöta ner håret eller för dig som vill ha mindre motstånd när du simmar." Mitt råd: Köp en badmössa till firren också. Vem vill förstöra frisyren?!! | |
| SheDeVille | 2007-08-06 21:23 | |
![]() | Vem trodde att det kunde finnas SÅ mycket produkter och råd för fiskar på nätet. Tur att det är på och inte i nätet. Betaguld - kanske du redan vet detta - omtänksam fiskägare som du är - men för säkerhets skull delar jag med mig.: Fisken är konstnärligt lagd och din fantasi kommer till uttryck genom målning, musik och skrivande. Fisken älskar vattnet och ett självklart val för dig är simning som hjälper dig att stärka kroppen. Fisken gillar även lugna promenader, som hjälper dig att slappna av. Yoga ger dig mental avspänning och hjälper dig att stressa av. Gillar du att dansa så är balett ett bra alternativ. Kanske kan du kombinera vattenlek med dans i vattenaerobics? Baddräkt- Nike: En härligt röd baddräkt att simma runt i. Badmössa- Speedo: För fiskar som inte vill blöta ner håret eller för dig som vill ha mindre motstånd när du simmar. Simglasögon- Arena: Simglasögon är bra att ha när du ska simma eftersom du slipper få röda ögon av vattnet. Vattenflaska- Better Bodies: Även om du befinner dig i vattnet behöver du fylla på och släcka törsten. Handduk- Ikea: Ett mjukt och härligt badlakan att svepa in dig i efter passet. Väska- Adidas: Packa ner alla saker och bege dig till närmaste simhall. | |
| HappyU | 2007-08-06 21:32 | |
![]() | Skulle det inte funka att peta in firren i en kondom? Blir lite som en torrdräkt.. och kanske kunde du på nått vis få till ett ventilgummi som snorkel? | |
| betaguld | 2007-08-06 22:12 | |
![]() | Kunde aldrig ana det skulle bli så här stor uppslutning i jakten på passande accessoarer för Floaty! :) Mycket bra idéer! Nemi: Simma lugnt, ja. :) Finmaskigt tyg har ju fördelen att kunna återanvändas och ge både skydd och frihet samtidigt. Borde hinna sy en helkroppsdräkt imorgon bara jag letar för allt vad tygen håller efter lämpligt material. ;) SheDeVille: Frisyrer är viktiga saker :) Vad tror du? Föredrar Floaty håret vått eller torrt? Hon är ju van vid blött men man vet ju aldrig. :P Ja några fiskar i nätet vill då inte ha! Usch och fy för sånt otäckt. Floatys skönhet när hon raskt simmar för att fånga mat vid ytan på akvariet matchas nog bara av din kreativa skrivlustsbriljans. ;) HappyU: Torrdräkt eller U-båt? Ett alternativ för fiskar med vattenfobi. Som tur är lider min ciklid inte av det. :) | |
| sushifish | 2007-08-06 22:22 | |
![]() | kanske en liten sele med koppel så du inte tappar bort henne? såna med diamanter på som man har till chihuahor borde väl funka... | |
| SheDeVille | 2007-08-06 22:29 | |
![]() | Tänkte att Floaty kanske skulle vilja ha lite mer sällskap ;-) ? Jag har en söt liten badanka 3,5 x 5 cm, gul och glad som gärna följer med på en utflykt till badhuset. | |
| Nemi | 2007-08-06 22:39 | |
![]() | Min badanka Eevil är röd med en svart treudd i fast grepp under ena vingen för att skrämma bort enevtuella pirayor eller andra fula fiskar. Han föredrar badkar men räddar gärna söta fiskfliskor i nöd om det så behövs. | |
| betaguld | 2007-08-06 22:48 | |
![]() | Åh tufft beslut här. hmm, låt mig tänka. hmm, eeeh. Har bestämt mig nu... Måste bara gå på Nemis badanka! Den vinner på originalitet och charm. :) | |
| Nemi | 2007-08-06 22:53 | |
![]() | Yay! :D SheDeVille: Vill din badanka leka med min badanka medan vi passar lilla floaty? :) | |
| SheDeVille | 2007-08-06 22:54 | |
![]() | Skyll dig själv, Betaguld! Floaty kommer aldrig mer att bli sig lik efter att ha umgåtts med Eevil. Vänta bara tills du ska betala räkningarna för terapeutiska samtal! Hoppas du har försäkring i Agria! | |
| Forticert | 2007-08-06 22:55 | |
![]() | Om Floaty inte är nöjd med utrymmet tycker jag att Floaty ska få större akvarium. folkpool.se/ Och dessa kan Floaty själv få inreda med lämplig vattenkvalité och inredning, kanske en trampolin? | |
| ÖverPräktig | 2007-08-06 22:57 | |
![]() | Sätt på Floaty en vattentät Ipod med låten heart - barracuda så att han skall passar upp i bassängen. Det finns ju ungar som kan göra "bomber" (med stora vattenkaskader som följd) i närheten. | |