Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade55
Mobilspel
Pågående18 879

Forumkategorier

Användare Inlägg  
skåldå - Ej medlem längre2007-08-09 15:45
Antal inlägg: 521

surkärringar samt gnällgubbar i stan!
så min historia bland vardagens irritationsmoment fick kommentaren att den förtjänar en egen tråd så here goes..

jag gick på konsum en morgon i godan ro med musiken skrålandes i hörlurarna när en kärring, förlåt, kvinna... vänder sig om o glatt säger
" jag avskyr musik tur att jag inte kan höra!!"

jaha?! svarade jag o gick för va fan?!!

jag tror jag var mer irriterad på hennes mycket provocerande kommentar än hon var på min ipod!

så berätta nu folket om era möten med surkärringar och/eller gnällgubbar!

grönöga - Ej medlem längre2007-08-09 16:12
Antal inlägg: 5570

Jag jobbade under några år i en Konsumbutik.
Haffar en "skruttig" "kvinna" på 73 år (kollade hennes leg) för snatteri - hon hade ost och fläskfile i handväskan. När jag masar in henne på kontoret bak i butiken för att "lämpa över" till min chef så vrålar och basar människan genom hela butiken hur "fräck dagens ungdom" är som inte har den minsta respekt för äldre och jag lyckas med nöd och näppe vika undan för en lavett ....

"dagens ungdom va! =S*

ajson - Ej medlem längre2007-08-09 16:17
Antal inlägg: 5150

I lördags fick min man o jag för oss att åka buss ner till stan för en öl på piren. Innan vi åkte så hade vi ätit lite gott, med vitlök i.
Vid busshållsplatsen träffade vi på ett par som hade varit ute o ätit, även de, med lite vitlök i.
Nåväl, bussen kom ,och den var full med folk så vi fick stå. Bredvid oss satt det 2 kärringar som påpekade högt o tydligt att det "stank" vitlök.De viftade med händerna framför sig o höll på. Jag var den enda som hörde o såg detta, men bestämde mej för att inte kommentera det. Men när vi skulle hoppa av bussen så sa dom väldigt högt: -Gud, vad skönt att dom hoppade av ,så som dom stank!!!
Kom mej inte för att säga något då, men retade mej på dom hela kvällen!!
Skulle ha sagt:- Åker man buss, så får man stå ut med det mesta, även riktiga ragator!!!!
Sedan

zenlinpen2007-08-09 16:28
Antal inlägg: 89

shit, älskar sådana här historier. de gör mig glad på något sätt. att det finns människor som är konstigare än vad jag är :)

mitt bidrag: förra veckan under en av mina kvällspromenader mötte jag en dam med en liten pudel. jag är inte så förtjust i andra människors hundar, så istället för att trängas med tanten på skogsvägen gick jag en liten lov runt henne och hunden.
hunden började hoppa mot mig, på ett litet gläffsigt sätt. den ville nog bara hälsa. men jag är som jag är och klappar inte på främmande hundar, så jag ignorerade hunden. när jag gått förbi dem vänder sig tanten om och skriker "ner bella! dagens ungdom har inget folkvett. du ska se att vi träffar snälla människor snart som vill klappa dig"

ja, en till dagens ungdom.

det blev en dubbelglädje. att jag lyckats irritera en främmande människa bara genom att finnas till och den lilla bonusen att som snart 28åring bli kallad ungdom!

TomasLeonard2007-08-09 16:31
Antal inlägg: 1563

Det är bättre när det är tvärtom , trängde mig före i en bilkö, gav världens "jag skäms men garvar blick till en gubbe, med fru" De släppte fram mig varpå de började garva också!
Kul när allt inte är så blodigt!

Arme - Ej medlem längre2007-08-09 20:59
Antal inlägg: 286

Jag och två vänner spelade minigolf på en relativt välbesökt bana.
Framför oss i turordningen gick en hel familj, sex stycken utspritt på tre generationer.
Det tog naturligtvis lång tid för dem och därför hoppade vi runt lite i banordningen för att slippa vänta. Så skulle nog de flesta göra inbillar jag mig.
Två killar i 15-årsåldern gjorde likaledes, men det fick de bittert ångra.
La famiglias överhuvud, en dam runt 60, tröttnade förmodligen på oordningen som rådde denna varma dag, och på gammelkvinnors vis gav hon slynglarna en lektion i folkvett:
- Ni skall inte spela här! Först är det deras tur och sen deras. Här har ni inte att göra!

Tyvärr avslutade hon inte det hela med den så träffande förmaningen: Schas!

Men pojkarna lommade i alla fall iväg något molokna.
Uppdraget avslutat!

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-09 23:10
Antal inlägg: 1290

Lidingökärringar tar priset. Bland annat en som varje gång hon cyklar förbi mig lugnt bolmandes på väg till tåget skriker hon mycket hon hatar rökare och vad vi förpestar hennes liv. Lagom kul, om än sant! ;/
Och sen så har vi två tvillingssyrror på 70+ som bor i radhuset runtom hörnet som har försökt sno vårt splitternya bord som jag & mamms köpt på Ikea - och ställt ifrån oss för mamms rökpaus - och vet ni, de ville inte ge bordet tillbaka! Vi fick typ dra i den! Och sen så har vi en gubbe som jämt sur frågar om man vill döda honom (alla förbigående). Fast han är mest sur, han är aldrig farlig.

kickilickan - Ej medlem längre2007-08-10 00:06
Antal inlägg: 290

När min son va liten å vi var och handlade så pilla han på frukten i frukdisken. Jag sa då till honom att man inte fick röra frukten utan att man var tvungen att betala den först. Då dök det upp en gammal kärring bakom ryggen å skällde ut mej för jag va dum emot mitt barn!!
Jag svara henne först vänligt men när hon fortsatte å gapa att jag va elak emot mitt barn så tog det hus i helvete, skällde ut henne efter noter.

Fick höra sen att hon va sån emot många tydligen,,,

Pim_2007-08-10 14:30
Antal inlägg: 257

En kristen smått galen tant i min lokala matbutik går omkring o pratar för sig själv oftast men hon har även påpekat för mig ett par gånger att det inte är normalt att vara så lång och att man inte kommer till himlen då......

Arme - Ej medlem längre2007-08-10 14:40
Antal inlägg: 286

Pim_: Det ligger nog något i vad hon säger.

Det är en skymf mot Gud att vara för lång. Minns Babels torn.

skogstorparn2007-08-10 14:55
Antal inlägg: 2287

en kärringjävel skällde ut mig å det grövsta,bara för att jag glömde lägga upp brödbromsen(dvs pinnen du lägger före/efter dina varor)på transportbandet.till saken hör att affären var nästan folktom och det var bara vi två i denna kön..

monk - Administratör2007-08-10 14:59
Antal inlägg: 2379

Pim: historien förtäljer inte hur lång du är? :D

Pim_2007-08-10 17:44
Antal inlägg: 257

Arme: Hehe sant sant, kanske skulle börja tala i tungor.

Monk: 193...nog har jag gjort mycket som kanske inte säkrar en plats men min längd borde ju inte fördömma mig ;)

Brittson2007-08-10 22:54
Antal inlägg: 467

Schas! Det var en kul tråd, jag skrattar gott för mig själv trots att jag kanske egentligen borde gråta.. speciellt åt zenlinpen's historia. Den tanten var ju ett prektexempel på idiotiska hundägare!

Vår vaktmästare är inte den trevligaste. Jag brukade försvara honom, men har lagt ner det nu. I morse när jag skulle gå ut till bussen, höll han på att göra rent i trapphuset. Det känns ju inte så schysst att gå där och skita ner direkt, men vad skulle jag göra? Gick ju inte där för att jävlas med honom, vilket han verkade tro/tycka, utan för att jag också hade ett jobb att sköta! (Det var den bästa "surkärring-/gnällgubbehi storien jag har för tillfället...)

sakoline2007-08-13 17:42
Antal inlägg: 742

Detta, kära läsare, är direkt taget ur Betapets eget Elefantrum.
Bakgrund: Jag hade varit med i ett spel för 4 spelare. Jag låg under, som jag av och till brukar i mina matcher, och jag lade halvt med flit ut så att den efter mig fick väldigt mycket serverat med gula och röda brickor. En av medspelarna blev förundrad och smått irriterad och sa något i stil med att h*n aldrig slutade förvånas över andra spelare. H*n var lite kaxig och menade att h*n ville möta mig i ett spel just av denna orsak. Jag var lugn och sa att visst, det kan vi. Var varken spydig eller triumferande eller lurig, bara ok, om h*n tror att h*n vinner med +200p i nästa match är det upp till henom att bevisa. H*n har ungefär hundra mer i rating. Men personen har spelat ungefär 2300 färre matcher än mig också...

Sagt och gjort. Jag startar ett spel och vi spelar. Jag leder, inte så stort, men ändå. Såhär går vår konversation.

Motståndare: nu vinner jag bara med 100
sakoline: JA fast det var inte det du lovade

Spelet fortsätter.

Motståndare: helt sjukt
sakoline: vad då?
» sakoline:s tur.
Moståndare: att du kan leda
sakoline: jag har spelat en del
Motståndare: 'aldrig mött nån sämre
sakoline: jag leder ju, då är jag ju inte sämre
Motståndare: jo jag lovar
sakoline: OK du har spelat 25 matcher... vad vet du om dåliga spelare?
sakoline: jag hade ett dåligt spel förra omgången
» sakoline:s tur.
sakoline: otur med dragen
sakoline: man ska inte vara så kaxig
sakoline: :)
Moståndare: sjukt tur
sakoline: jag är skicklig
sakoline: och ja, detta är mycket ett turspel
Motståndare: måste ge upp kan inte tillåta mig att torska mot nån av din rang
sakoline: haha
sakoline: det är ju fegt
Moståndare: sant
Motståndare: men så sjukt pinsamt
sakoline: det är ett spel
» Motståndaren gav upp!
Motståndaren har lämnat spelet.

Jag håller med henom, jag slutar heller aldrig att förvånas över andra spelare! =) Men lite skadeglad är jag allt...

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?