Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Jesper M | 2007-08-13 22:12 | |
![]() | kasta bort jokrar :@ är det nån mer än jag som blir uppriktigt irriterad när motspelaren får båda jokrarna och kastar bort dem på skitord som ger typ 4p? och om nån som har för vana att göra detta läser så vänligen förklara varför. | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-13 22:14 | |
![]() | de få gånger jag har gjort det med flit har jag väntat på rull och skrivit småord i slutet eftersom det typ stod still och blockerades överallt. Nån gång har jag inte sett att det var en tom före efteråt :D inte för att det händer ofta.... | |
| Mercedes | 2007-08-13 22:15 | |
![]() | Ja,a Är du inte skadeglad för att motståndaren får så lite poäng? Jag blir så frustrerad av jokrar så jag lägger ut dem och nöjer mej med 4 poäng för att slippa se dom! | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-13 22:16 | |
![]() | på slutet kan det dessutom vara så tjockt och blockerat att det är bättre att ha den tomma kvar sist eftersom de andra stäverna ger mer avdrag om man skulle bli den som inte går ut först. | |
| Elmis | 2007-08-13 22:18 | |
![]() | kastar du bort blank när du väntar på rull? Det var besynnerligt... | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-08-13 22:18 | |
![]() | Jag har samma problem som Mercedes. Jokerbrickorna ger mig prestationsångest, och jag är ofta för dålig för att kunna göra något vettigt av dem. | |
| Elmis | 2007-08-13 22:19 | |
![]() | Arme, man måste kunna klia sig på hakan när man funderar. Skägget förstör det. | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-08-13 22:23 | |
![]() | Inte alls. Skägget gynnar tankeverksamheten då det är bättre att stryka skägg än klia haka. Tyvärr är min botten så låg att inte häns skäggstryk hjälper. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-08-13 22:24 | |
![]() | Jag gillar inte de blanka och är därmed glad över att bli av med dem, dock ej på fyrapoängsord kanske men ändå. | |
| Elmis | 2007-08-13 22:26 | |
![]() | Då är du nog ett hopplöst fall, A. | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-08-13 22:27 | |
![]() | Jag är rädd för det. Förbarma er över mig, jag ber. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-08-13 22:28 | |
![]() | Nejdå, i början hatar man blanka brickor. Dom ger ju inga poäng. Så småningom lär man sig älska dom. Det kommer du också att göra Gariam. | |
| vulcan | 2007-08-13 22:39 | |
![]() | Hon kanske fylls av en existensiell tomhetskänsla inför dem? Apropå det så vore det nästan lite av ett konstverk att göra ett bräde med 100 blanka brickor på i ett ordinärt flätmönster. Det skulle säga någonting om tillvaron. Tror jag. | |
| Elmis | 2007-08-13 22:42 | |
![]() | du har blitt lite mer filosofisk på gamla dar, broder... | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2007-08-13 22:55 | |
![]() | Hahaha javisst, min själ gör vad som helst för att slippa denna outhärdliga tomhetskänsla. Och när det inte längre är så är jag en äkta upplyst betapetsboddhisatwa. Birgerkung: det är inte i början för mig. Jag saknar bara rätta tålamodet. :o) | |
| Elmis | 2007-08-13 23:00 | |
![]() | Du vill inte vara en vinnare alltså? Du har inte gått genom de nio stegen? Som Greg Kinnear skulle sagt... (sett Little miss sunshine för nyligen...) | |
| vulcan | 2007-08-13 23:03 | |
![]() | jag har alltid haft en filosofisk läggning. så här på gamla dar tycker jag snarast att jag håller på att sväva iväg i en mer lättsinnig riktning. Men det är väl förmodligen bara nån åldersrelaterad förändring i hormonproduktionen eller det limbiska systemet... | |
| Elmis | 2007-08-13 23:03 | |
![]() | du har gått in i cosinuskurvan helt enkelt... | |
| Freudian - Ej medlem längre | 2007-08-13 23:49 | |
![]() | Slösa med jokrar kan göra mig sur om den andre får båda eftersom jag är hyffsad på att rulla men ganska medioker på taktikspel. | |
| Zizzi | 2007-08-14 00:13 | |
![]() | Jag är usel på att rulla och blir därför bara frustrerad när jag får blanka och inte kan komma på ett enda ord på 7 eller 8 bokstäver att använda dem till. Men fastän jag inte bryr mig så mycket om rullningarna så vill jag ju inte att min motspelare ska ha nytta av dem, så därför lägger jag hellre ut de blanka brickorna på ord som kanske inte ger så mycket än att jag byter bort dem. | |