Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 004 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pilutta-dej | 2007-08-17 22:20 | |
![]() | Hej, det är jag. "Hej, det är jag." Varför säger många människor så när de ringer upp någon? Så förväntas den som svarar genast känna igen rösten och identifiera vem som ringer. Ibland gör man inte det, eller är osäker, och det är så fruktansvärt pinsamt. Fast det är den som inte presenterar sig som borde känna sig dum! | |
| skogstorparn | 2007-08-17 22:23 | |
![]() | förr, innan allt var trådlöst kunde man svara"andra ändan.." | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-17 22:26 | |
![]() | Ännu en anledning varför jag föredrar att kalla alla för "du". Då slipper man göra bort sig i onödan ;) | |
| HappyU | 2007-08-17 22:41 | |
![]() | Ringer nån till mig och säger "hej det är jag" brukar jag svara "Hej jag" Det händer att jag säger så när jag ringer till min komps L. Vi har hängt i hop sen -89. Så vi känner igen varann på rösten - men jag blir lika förvånad varje gång jag säger det för jag tycker man ska presentera sig. | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-08-17 23:58 | |
![]() | Min bästa kompis säger bara -"Ja-a" när hon ringer mig. Vet inte riktigt vad hon menar... men jag vet ju att det är hon... | |
| monk - Administratör | 2007-08-18 01:01 | |
![]() | rätt menlöst med "hej det är jag" till någon man vet känner igen ens röst.. jag brukar säga "vad gör du?" direkt istället :D | |
| D Bent - Ej medlem längre | 2007-08-18 01:22 | |
![]() | Pilutta har startat två nya topics men ordentligt utförliga svar, jag gissar på att frun har smakat ny drog och har det bra, hur kommre du följa upp allt detta i morgon? | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-18 07:05 | |
![]() | Priset tas av dem som inleder ett samtal med att fråga vart de kommit. Ja, vem är det som frågar, brukar jag säga då. :-s | |
| pilutta-dej | 2007-08-18 08:58 | |
![]() | Hej, det är jag. Jodu, D Bent, jag var på hugget igår kväll, men så har jag haft större delen av sommaren på mig att ladda då jag bara undantagsvis kommit åt min dator och därför varit tvungen att klara mig utan detta forum. Ämnena låg liksom på lager och väntade bara på att bli nedskrivna. Jag skrev förresten ett inlägg på seriöst också, som jag funderat igenom länge, men där var det ingen av mig startad tråd. Drogen ifråga heter PG Tips te, en underbar drog, särskilt med mjölk i och tillsammans med ostsmörgås. Men jag har faktiskt lite huvudvärk idag, å andra sidan vaknar jag med det de flesta morgnar, så vi ska kanske inte skylla på teet. För övrigt mår jag utmärkt och ska tillbringa dagen med att spela ukulele tillsammans med en massa annat folk. Hoppas ni får det lika trevligt. | |
| D Bent - Ej medlem längre | 2007-08-18 09:39 | |
![]() | Låter härligt:) | |
| sidsel | 2007-08-18 10:47 | |
![]() | Detta hör inte alls till ämnet, men Pilutta-dej, finns PG Tips att köpa i Sverige? Jag köper det annars när jag åker till London, men nu är mina PG tips-påsar slut och jag ska inte dit igen förräns i februari. Jag har börjat få abstinensbesvär.... | |
| D Bent - Ej medlem längre | 2007-08-18 10:57 | |
![]() | Sidsel www.herbs-spices.se/webbu tik/ | |
| sidsel | 2007-08-18 11:29 | |
![]() | Tack D Bent, visserligen fanns inte PG tips pyramidpåsar där men det fanns mycket annat så jag blev glad iaf! | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-08-18 11:43 | |
![]() | Jag säger alltid :"hej, det är bara jag" när jag ringer min mamma. Svarar pappa då säger jag : "hej, det är Ewa"! När jag ringer vänner så säger jag inte vem jag är utan börjar bara prata, dom ser ju på mitt telenr att det är jag jue =). | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-08-18 12:43 | |
![]() | Jag säger bara hej, alla mina vänner känner igen min röst, dessutom om man ringer till en mobiltel, vilket man ju oftast gör så syns ju numret på displayen... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-18 16:12 | |
![]() | Om någon ringer min mobil och jag är ute och promenerar så tar jag iofs inte upp telefonen utan trycker bara på "svara" på headsetet, så då har jag ingen aning om vem jag pratar med. | |
| JaguIaren | 2007-08-18 16:28 | |
![]() | När jag ringer till folk börjar jag alltid med att ropa HURRA! | |
| Lasse1978 | 2007-08-18 17:11 | |
![]() | Det har du aldrig sagt till mig Jaggan.. Bara en massa förolämpningar från dolt nummer. Sen efter en kvart eller så med snuskiga ord så presenterar du dig som "Kung Betapet". DET HÅLLER INTE! | |
| Brittson | 2007-08-18 20:49 | |
![]() | "Vart har jag kommit?" låter lite otrevligt, tycker jag. Rätt irriterande är också "vad gör du?" för jag måste ofta säga ganska ordentligt vad jag gör, trots att jag egentligen tror att den som frågar sällan bryr sig utan bara vill ha nåt inledande att säga. Så egentligen räcker det antagligen att svara typ "inget speciellt", men det känns så dumt. Lite roligt kan det vara att när man svarar i telefon säga namnet på den som ringer, ex. "ja, det är Anna", om Anna ringer. Förvirrande iaf! | |
| TopBanana | 2007-08-18 21:04 | |
![]() | Min "favorit" är när nån ringer till mig på jobbet och börjar med "hej, jobbar du?" | |