Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade8
Mobilspel
Pågående20 096

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SheDeVille2007-08-20 01:44
Antal inlägg: 2243

Dra-maten; Töntvarning eller inte?
Jag har f n ingen bil utan åker kollektivt eller går och när jag ska handla så får jag tänka till ordentligt så det inte blir för tungt att bära hem varorna - illa nog att man ska kånka dem upp tre trappor. Stånk, pust, stön ;-)

Har sett att en del har barnvagn men inget barn utan bara en massa kassar med varor i, en del tar hem hela kundvagnen och sen finns ju Dramaten - en shoppingväska på hjul. Nu är det min förhoppning att få veta om ni tycker det är tant- och/eller töntvarning på en sån tingest.

Släpar man en resväska på hjul - i kabinstorlek - bakom sig så verkar man ju vara "en som är i farten", en person som reser i arbetet etc. Kanske det är ett alternativ men skulle nog se lustigt ut om man packade resväskan med mat från ICA eller Coop.

Få höra vad ni säger eller tips på hur jag ska bära mig åt när jag har mycket att bära.

illiterate - Ej medlem längre2007-08-20 02:12
Antal inlägg: 6521

Jag tycker att oket bör återinföras som modepryl. Det är ett väldigt smidigt verktyg när man ska bära ett par kassar. Ett hopfällbart ok/paraply/försvarskäpp/c ykellås/mobiltelefon/radi o/hoppstylta skulle nog sälja som smör i Stockholm. :)

illiterate - Ej medlem längre2007-08-20 02:18

För övrigt tycker jag att du ska strunta helt i om det är töntigt eller inte. Det är i alla fall bättre för miljön än att köpa plastkassar, även om det naturligtvis vore katastrofalt för plastkasseindustrin om alla följde ditt exempel. Det vore dock bra för resväskeindustrin, så det går kanske jämnt upp när man räknar in miljöfaktorerna.

illiterate - Ej medlem längre2007-08-20 02:29

Själv ska jag nog skaffa min alldeles egna trolly: www.cyberphoto.se/?h...cl e=465400

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-08-20 07:04
Antal inlägg: 1290

Haha! :) Jafan i USA borde de iaf införa sånt, de stackarna som släpar på papperskassar utan handtag...

mammamu - Ej medlem längre2007-08-20 07:15
Antal inlägg: 1286

Jag tycker att dom är rätt häftiga och dom fyller ju verkligen en bra funktion. Nu har jag själv högst 50 meter till ica så det vore lite överreklamerat att släpa på en sån för min del men hade jag haft större avstånd och behov hade jag inte tvekat på att skaffa en.
Jag har sagt åt min mamma att skaffa en men hon är 65 å rädd att hon skulle se alldeles för gammal ut:)
Go for it SheD, klart du ska ha en DraMaten:)

Zmul2007-08-20 10:33
Antal inlägg: 198

jag har en damaten och jag skämms inte ett dugg praktisk och bra

OneW2007-08-20 10:47
Antal inlägg: 1207

jag har en rutig! superbra och jag bryr mig inte ett dugg om hippfaktor.

kickilickan - Ej medlem längre2007-08-20 11:58
Antal inlägg: 290

Jag har inte än men tänker skaffa mej en. Har man mycke värk i kroppen så får man göra det bästa av det. Sen om nån tycker det e töntigt så bryr jag mej inte!!;-)

HappyU2007-08-20 12:21
Antal inlägg: 6836

När jag var billös var ryggan mitt bästa hjälpmedel när jag skulle handla. Praktiskt, smidigt och lättare att bära full rygga än att konka kassar, tycker jag

SheDeVille2007-08-20 12:50

VI kan ju skapa en trend! Snart kanske både Gucci och Prada eller varför inte Louis Vuitton designar Dramaten-vagnar ;-)

Gariam - Ej medlem längre2007-08-20 14:02
Antal inlägg: 2590

Typiskt att riktigt praktiska grejer ska få töntstämpel. Jag ska minsann skaffa en dramaten, jag drömde om en i natt till o med. Hahaha.

cillazcatz - Ej medlem längre2007-08-20 14:48
Antal inlägg: 10

Jag var 30 när jag fick problem med ryggen och har sedan dess haft ett X antal ryggskott och ischias. Mina händer har försvagats och jag kan knappt hålla i en penna utan att kvida av smärta när det trycker mellan fingerlederna.
Ortopedläkaren rekommenderade mig att införskaffa dra-maten vagn för att avlasta rygg och händer och det har underlättat min tillvaro när jag måste ut och handla. Åker kollektivt eftersom jag inte har körkort här i storstan.
Sedan är det också praktiskt att packa med sådant man vill ha med till stranden eller ut på en picnic istället för att kånka på otympliga kylväskor... icke att förglömma... ha isklampar i tätslutna påsar så håller det sig någorlunda kallt i dra-maten.

SheDeVille2007-08-20 15:07

Låter bra det här! Dra-maten till folket. Spara ryggar och axlar, ut och gå, handla miljövänligt och transportera miljövänligt ;-)

SheDeVille2007-08-20 15:18

Jag fick en super affärsidé nu! Undras hur man ska gå tillväga.

IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2007-08-20 15:21
Antal inlägg: 1033

Bästa SheDeville

Besökte två av mina fastrar härom helgen. Faster ett, 77 bast, raggade runt i samhället med en av sina permobiler och gnällde något på faster två, som endast är "74 höstar" och tvärvägrar både hörappat och käpp. Dock har hon (med MYCKET stor tvekan) gått med på rullator, fast den hade hon givetvis pyntat med en lila rosett.

Så SheDeville, vi som är så lyckligt lottade så att vi endast behöver en liten "kärringvagn" för att leva lite lättare ska vara tacksamma! Det finns de som inte ens tar sig upp i sängen eller orkar skriva ovidkommande inlägg på forum av typen: Betapet.

BTW tycker jag att du ska köpa en rutig som OneW!

oeronbarn - Ej medlem längre2007-08-20 15:48
Antal inlägg: 2288

töntigt vore att låta bli att äta av rädsla för att verka töntig

OneW2007-08-20 16:02
Antal inlägg: 1207

Eller vad säger vi om en www.directupload.com...l4 wjdj.jpg
skulle jag köpa direkt! ;-)

SheDeVille2007-08-20 16:31

Snygg OneW - en sån vill jag också ha. Passar ju superbra

Jesper M2007-08-20 16:53
Antal inlägg: 1332

töntigt töntigt töntigt! är den dessutom rutig så är det ännu töntigare. så det är bara att bära, lite motion har la ingen dött av?!

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?