Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 367 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-26 20:35 | |
![]() | Din mamma! I går kväll gick jag förbi ett högljutt gäng tonåringar. De höll på att bråka med varandra, såvitt jag kunde bedöma mest på skoj. Hursomhelst, diverse skällsord flög genom luften; av dessa var jag bekant med alla utom ett. En kille envisades med att skrika "din mamma!" ett flertal gånger. Allvarligt talat, gott folk, när blev "din mamma" ett invektiv? /Gammel-Forky | |
| david_84 | 2007-08-26 20:57 | |
![]() | Det har funnits åtminstone sen våren 2004. Jag har varit med i en performancegrupp då där vi skrev en sketch/naturfilm om Jehovas vittnen där invektivet "din mamma!" utropades vid ett tillfälle. Det besvarades med kommentaren "din då!". Efter en mindre lyckad middagsföreställning för ett par år sen med två Jehovas vittnen bland åhörarna har den sketchen dock aldrig framförts mer. | |
| Ajdan | 2007-08-26 20:59 | |
![]() | Min snart 13-årige son säger det ganska ofta till mig, helst uttalat på hm utlandssvenska, får man säga så? | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:01 | |
![]() | He hee, OK! :-) | |
| _Frid_ - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:02 | |
![]() | Åker man till rosengård i Malmö så och säger din mamma till någon där är det samma sak som om att vilja bli dödad. Då dom tar det som om jag skulle gå fram och jag ska döda dig inprincip. (är uppvuxen där och vet hur det funkar) Detta är även en stor skam för den som får "skälls ordet" | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:02 | |
![]() | Ja, det var utlandssvenska i mitt exempel också. | |
| _Frid_ - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:03 | |
![]() | Tycker att detta är det dummaste skälls ordet.. och ens mor är sällan inblandad när de är bråk och grejor endå :P så fråga mig inte hur dom kom på de | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:05 | |
![]() | Jag funderar på om det har något att göra med det anglosaxiska uttrycket "motherf*cker". | |
| _Frid_ - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:06 | |
![]() | ja du det är en bra fråga =P | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:08 | |
![]() | Men du Ajdan. Om din son säger "din mamma" till dig kan du ju alltid kontra med "din mormor". *Garvar* :-) | |
| IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-26 21:14 | |
![]() | Från början ska det enligt vissa experter ha varit "Gå och knulla din mamma" eller antyda något liknande, men sedan har det förkortats ner till "din mamma" och då oftast sagt i tillgjort tonfall. | |
| Ajdan | 2007-08-26 21:16 | |
![]() | hehe, ja kanske... han gör det inte som ett skällsord, utan när han vill skoja med mig. men jag kanske får säga att han inte ska säga det till nån i rosengård. | |
| Sylva | 2007-08-26 21:19 | |
![]() | Är inte "din mamma" en förkortning av "jag har knullat din mamma", som jag tror är ett vanligt skällsord i vissa länder? Vi svenskar har ju inte som tradition att ha sexuella anspelningar som svärord, vi använder ju mer referenser till helvetet, men i vissa kulturer har många svärord att göra med ens mors eller systers heder... Kommer ihåg att Fredrik Lindström tog upp detta i ett av sina program. När man får höra "jag har knullat din morsa" kan man säga: Oj, det visste jag inte, har ni ett förhållande nu då? Kan framkalla förvirring ;-) | |
| Michelin | 2007-08-26 21:28 | |
![]() | Min kära Lillebror skrek det åt mig och min syster när han var arg på oss ... dock hade det inte den slagkraften som han hade tänkt .... Då jag och min syster inte kunde hålla oss för skratt ( och inte han heller ) när vi påpekade att våran mamma var även HANS mamma... :) | |
| Pim_ | 2007-08-27 00:03 | |
![]() | "din mamma bakar dåliga bullar" användes för hmm...12-13år sedan när jag gick i högstadiet..usch va gammal jag var haha | |
| -BÄRSÄRK- - Ej medlem längre | 2007-08-27 11:22 | |
![]() | Your moma i so stupid so when she was asked to do a essay she went out and had sex with a mexikan. | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-08-27 11:48 | |
![]() | Uttrycket "din mamma" är en kortform av "Jag har knullat din mamma", med vilket menas att den tilltalades mamma är prostituerad. Något som i många kulturer anses som ytterst skamligt. Den som uttalar detta medger därmed också att han brukar besöka äldre prostituerade tanter, men det är tydligen inte lika skamligt... | |
| Slaxmål - Ej medlem längre | 2007-08-27 16:23 | |
![]() | www.dinmamma.se/index.php | |