Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tarmflora - Ej medlem längre | 2007-09-17 21:16 | |
![]() | Storstan eller landet? var föredrar ni att bo och varför? | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-17 21:22 | |
![]() | Jobb & nöjen i stan - dvs ha lägenhet i stan, mitt i stan. Vila, fiske & öl på landet - dvs inga grannar omkring. Så har min släkt haft det i århundranden och så tänker jag fortsätta :) | |
| skogstorparn | 2007-09-17 21:37 | |
![]() | äppelkatten kör wallenbergstilen ser jag.. | |
| Forticert | 2007-09-17 22:09 | |
![]() | I villa i utkanterna av en mindre stad, där det är nära till naturen och till stadens utbud men utan storstadens stress, jäkt och anonymitet. | |
| Minta | 2007-09-17 22:30 | |
![]() | Lägenhet i stan och sommarstuga. Nu när jag har hund börjar jag längta efter att bo på landet vilket jag aldrig gjort tidigare. Då skulle jag nog ha flera hundar, men jag är alldeldes för mörkrädd så jag skulle aldrig våga vara ensam där. | |
| sarlina | 2007-09-17 22:32 | |
![]() | Som jag bor sedan länge - 2 km utanför en liten ort med fungerande järnvägsstation och anständigt utbud av dagligvaror, får, hästar och kor inom syn- och hörhåll, fält, ängar och skog på promenadavstånd, älven 300 meter bort, fridsamma grannar i byn..... | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-09-18 06:01 | |
![]() | *gör likhetstecken från Sarlinas inlägg till mitt* så slipper jag skriva likadant =) | |
| lellemor | 2007-09-18 06:57 | |
![]() | Jag är en stadstjej som flytta ut på landet och det har jag aldrig ångrat. Men jag skulle inte kunna flytta till en lägenhet i stan igen .Man hör ju massor. Spring i trappor , grannars gräl,sex. Och Bilar. 10 min från stan med bil är kanon. kan rekommenderas varmt. | |
| Riverpoet | 2007-09-18 09:42 | |
![]() | Storstan. Eller storstan och storstan. Göteborgs storlek är perfekt just nu. Man kan gå nästan överallt och det finns saker att göra. | |
| sadielasalle | 2007-09-18 11:06 | |
![]() | Lätt fråga, landet självklart (ialf för min del) | |
| Modessan | 2007-09-18 12:08 | |
![]() | Svår fråga tycker jag! Jag vill ha båda... Jag har båda. Här jag bor i stan är perfekt. Jättenära centrum men ändå en oas... Sedan är ju stugan i Bohuslän ovärderlig! | |
| tuta | 2007-09-18 14:49 | |
![]() | har bott på landet till o från under mitt liv o varje gång ångrar ja att ja flyttade ut på landet.. så kan lätt svara storstan.. fine, de e mysigt att åka ut på landet o koppla av på ett sätt som kanske inte går i stan, men i de stora hela så e stadslivet mer för mej, man kan hitta på spontant vad man vill på ett helt annat sätt.. underbart :) | |
| Minta | 2007-09-18 15:07 | |
![]() | En stuga i Bohuslän vore enormt! | |
| JmEr - Ej medlem längre | 2007-09-18 15:53 | |
![]() | Säger som Äppelkatten! Bo i stan men gärna koppla av på lander då och då. :) | |
| carinau | 2007-09-18 16:09 | |
![]() | Nej, man ska givetvis bo på en ö! Det är kul att åka till stan lite då och då, men det är alltid lika gott att komma hem igen till havet och till stillheten... | |
| MissTuss | 2007-09-18 17:59 | |
![]() | Småstad. Nära till djur och natur, men stan 25-30 minuter bort är perfekt. Så bor jag och så ska jag alltid bo. bodde i norrköping förut (kanske ingen storstad, men ändå) och längtade hem till smålandskustens pärla hela tiden =) | |
| pilutta-dej | 2007-09-18 18:10 | |
![]() | Ungefär som Miss Tuss bor jag och vill jag bo.Skönt att ha storstans utbud tillgängligt, men så fort jag kommer in dit vill jag hem. Allra bäst trivs jag i sommarstugan och skulle gärna bo där om jag fick resten av familjen med mig. Det som talar emot det är att jag behöver bo nära jobbet och att jag skulle bli beroende av bilen i ur och skur, jag som är så rädd för att köra bil på vintern. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-18 18:10 | |
![]() | Jag tycker att debatten behöver nyanseras lite. Alla storständer och glesbygder är inte same same. Landet kan tex vara trevligt att vistas på om vi inte talar om landskap som skåne, småland och västergötland. Landsbygden är här av olika anledningar så gott som helt obeboelig, med stundtals smått vidriga kvaliteter, jag vill inte gå in på detaljer. Bland städer kan nämnas att det pratas franska i Paris, det luktar sågverksskit i Sundsvall och goa gubbar är mest en förskönande omskrivning för de horder av arbetslösa, alkoholiserade hamnarbetare som driver runt kring femmanhuset i Göteborgs centrum. Som sagt, det är en komplex fråga. | |
| Minta | 2007-09-18 18:17 | |
![]() | De goa göbbarna är så gott som utdöda i Gbg. | |
| Minta | 2007-09-18 18:18 | |
![]() | alltså de riktiga goa göbbarna och gmummorna. | |