Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 606

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Minta2007-09-18 14:47
Antal inlägg: 20042

Försäljare
Är det någon som jobbat som telefonförsäljare? Alltså säljer telefoner och abonnemang på "gatan"? Jag tycker de verkar vara lite skumma. Min son blev "påhoppad" av en sådan från Telenor och skrev på ett avtal. Han ångrade sig genast och skrickade tillbaka den nästa dag utan att ha öppna förpackningen och utan att ens ha sett telefonen. Det stod i avtalet att det var två veckors ångerrätt. Den kom tillbaka med meddelandet att då telefonen inte var i nyskick kunde de inte hävda köpet. V i ringde och skickade tillbaka den igen och försäkrade att förpackningen inte öppnats och att vi ine ens sett den. Det hjälpte inte. Så nu har han ett abonnemang utan att egentligen vilja det. Man måste tänka sig för innan man skriver på visst, men det verkar vara "maffiametoder.

passus - Ej medlem längre2007-09-18 15:06
Antal inlägg: 69

Om de inte har rationaliserat bort kommunens konsumentrådgivare där ni bor låter det som om det skulle vara läge att ta kontakt med honom/henne. Det där låter ju helt befängt.

Minta2007-09-18 15:25

Det gjorde jag och teleoperatörenas egen "förening" har glömt vad den heter. Men det är precis så befängt som det låter. Det är därför jag undrar om någon jobbat med detta och vet att det är någon slags taktik, för hela bevisbördan ligger på köparen om de hävdar att den inte var i nyskick. Hur ska m an kunna bevisa det? Enligt konsumentrådgivaren skulle man lämnat in den direkt till en Telenor-butik eller kontor och fått skriftligt på att den var i nyskick. Jag har tom skrivit tll Plus men de har inte svarat. De vet väl att bevisläget är så här.

Minta2007-09-18 15:29

Det är ju lätt för dem att utlova tvåveckors ångerrätt när de kan ta till sådana metoder.

SheDeVille2007-09-18 16:06
Antal inlägg: 2243

Ja, dom är riktigt "fula fiskar" många av de där Telenorsäljarna (säkert finns det bättre och sämre hos alla operatörer). Jag blev påhoppad i UVcentrum vid flera tillfällen av Telenorförsäljare som var rent ut oförskämda. När jag sa nej tack, då fortsatte de i alla fall att prata om alla "fördelar", följde efter en bit. En t o m skrattade och gick efter mig och sa att "Ja du vill visst betala mer än du behöver. Idiotiskt." Aldrig att jag skulle köpa nåt av folk som beter sig så.

Minta2007-09-18 16:10

Nej, jag förstår inte hur det kan vara bra affärsmetoder. Vi skulle aldrig mer vilja vara kund hos Telenor och man berättar ju för dem man känner. De borde ju vara rädda om sitt rykte. Jag har hört att försäljarna tjänar mycket bra (om de säljer).

röfsetöfsa - Ej medlem längre2007-09-18 17:00
Antal inlägg: 28

Man blir sååååååååååå förb...., hoppas det löser sej Minta.
Rätt skall vara rätt.
/ Henrietta

Minta2007-09-18 17:24

Man har faktiskt ingenting att sätta emot och inga rättigheter när man väl skrivit på. De har egentligen inte heller skyldighet att tillhandahålla ångerrätt, men i deras avtal gjorde de det. Men det är ju inte värt något när de hävdar att telefonen använts. Vi hade inte ens sett telefonen.

veggie_d2007-09-18 17:30
Antal inlägg: 1187

Be dem lägga fram bevis på att en telefon med det IMEI-numret kopplat upp sig mot en basstation under tiden ni hade telefonen.

veggie_d2007-09-18 17:31
Antal inlägg: 1187

Äh sorry, läste för snabbt. Det är såklart wear&tear de snackar om.

Minta2007-09-18 17:39

Ja, det är det. Och vi öppnade den när vi fick tillbaka den andra gången och ett lock för hörlurar var trasigt.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?