Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade32
Mobilspel
Pågående19 602

Forumkategorier

Användare Inlägg  
brava2007-09-20 11:39
Antal inlägg: 1636

Har du sett ett UFO?
Tänkte att det kunde vara skoj att se om folk har sett (tyckt sig se) UFO:s.

Jag har två historier att bjuda på. En gång i Göteborg nära Heden såg jag jättekonstiga ljussken på himlen det var som stora, gröna, starka ljuspunkter som rörde sig över himlen. En av dem bytte färg och blev lysande röd och for iväg med världens fart och bytte riktning snabbt hit och dit. Storleken gav intrycket att vara ungefär hälften så stort som en fullmåne på de gröna. Den röda var lite mindre har jag för mig. Detta var 1977.

Den andra upplevelsen hade jag på Cypern 1979. Vi var ute på promenad i skymmningen och det kändes liksom tajt, obehagligt på ett diffust sätt. Efter ett tag stod det klart att obehaget var egentligen ett mycket lågfrekvent ljud som liksom pulserade. Sen fick vi syn på 3 stjärnor på himlen som var ungefär som orions bälte. Det var ju skymmning så det borde inte synas några stjärnor. Sen helt plötsligt "ramlade" en stjärna ner i en bågrörelse snett åt vänster och försvann, efter en liten stund hände samma sak med den andra "stjärnan", liksom med den tredje.

Jag vet inte vad jag ska tro om detta - det kan ju finnas "naturliga" förklaringar och eftersom dessa upplevelser inte påverkat mitt liv på något sätt så ser jag det mer som lite skojig kuriosa.

Kom igen nu, var inte blyga utan dela med er om ni också har sett något konstigt.

suss_692007-09-20 15:16
Antal inlägg: 428

Jag och en kompis åkte en sen kväll mellan Uddevalla o Strömstad. Vi fick se två lysande kulor, inte så stora bara lite klarare än stärnorna. Det såg ut som om de lekte med varandra.. åkte hit o dit och stack den ena i väg, skyndade den andre efter. Snurrade runt och omkring varandra. Det höll dessa kulor på med i ca 5 minuter sen försvann båda två iväg.
Inte vet jag vad det var men konstigt var det..

falafelibröd2007-09-20 16:36
Antal inlägg: 782

Jag och några vänner såg en massa gröna prickar i en cirkel snurra runt runt på himlen en gång. Wow, ufon tänkte vi.

Sen visade det sig vara en strålkastare tillhörande ett uteställe vid namnet "highlight" i trakten.

y not2007-09-20 17:03
Antal inlägg: 9014

Ja 1970
helt klart enligt definitionen oidentifierat flygabnde föremål, på väldigt långt håll. Ringde även ufo-föreningen och rapporterade och fick reda på att det var väldigt mycket observationer den natten.
Sen vad det var har jag alltså ingen aning om. Det var två starka ljussken i hög hastighet på långt håll utan ljus.

SeasickJenny2007-09-20 17:11
Antal inlägg: 1

De där klara gröna ljusskenen kan jag intyga jag med... Dock var det ett par år senare för min del och ute över havet på Tjörn. Hela familjen såg dem och ingen av oss var påverkade av nånting. Jag var bara 10 år. Pappa pratar om det än i dag och mamma med, syrran var alldeles för liten för att minnas dem.

tifina2007-09-20 18:21
Antal inlägg: 58

Jag och min pappa såg ett "oidentifierat flygande objekt" på Gotland för några år sedan. Det var något ljust som eh... flög rätt fort på himlen. Det kan ha varit rätt många saker. Men det var lite spännande.

illiterate - Ej medlem längre2007-09-20 18:54
Antal inlägg: 6521

Jag var en gång ute och gick när ett starkt ljussken syntes på stjärnhimlen. Det såg ut som en stjärna som lyste starkare och starkare, och långsamt kom ner mot jorden. Den blev också större och större. Efter ett tag hörde man jetmotorerna, och sedan var det inte så kul längre. Det var ju bara ett flygplan som var på väg mot oss och flög över oss.

yayasout - Ej medlem längre2007-09-20 21:12
Antal inlägg: 1408

nej. däremot har jag sett tomten i rayban.

ekorre702007-09-20 21:54
Antal inlägg: 169

såg ett lysande stort klot på himlen som steg och sjönk några gånger och försvann sen, vet inte vad det var men det var konstigt.

mollee - Ej medlem längre2007-09-20 22:11
Antal inlägg: 6087

Har ej sett ett ufo, Men skll betätta en liten anekdot.

För 2 år sedan var en bekant till mig på psyket. Jag å 3 killkompisar satt å snackade om honom, å plötsligt fick alla en konstig känsla i kroppen. Vi var upprymda, glada, och helt harmoniska. Vi fick för oss att han som satt på psyket hade kontakt med oss på ett andligt plan och att han kunde känna hur vi tänkte. Vi kände samförstånd med varandra, det var nästan som om vi vart upplysta för ett tag. Och känslan var sjukt konstig men endå det bästa vi känt.

Känslan varade i cirka 15 min ( trots att tiden verkade stå stilla). Sen var vi som vanligt igen och fattade ingenting om vad som just hänt.

Såg senare på ett program om Ufon och bortföring av människor. Tydligen kan ufon plocka upp en del personer och även i grupp. När detta händer skall man tydligen få en sån där skön känsla och vara helt borta (på ett skönt sett). Sen när dom släpper ner en igen försvinner känslan. Vet ej om detta är sant med man vet ju aldrig.. vi kanske vart bortförda... fast vi ej minns det =)

systerrebell2007-09-20 22:39
Antal inlägg: 427

Påminner mig om när jag som yngre (8-9, kanske) såg nåt program med Brigitte Södergaard (eller vad hon heter) om UFO:n och sedan inbillade mig att varenda solnedgång jag såg var annalkande utomjordingar som skulle käka upp min familj. Att se ufon varenda dag var sannerligen inte hälsosamt i längden.

China Doll2007-09-20 22:45
Antal inlägg: 342

Jag har nog sett MÅÅÅÅÅnga Ufon. Att man ser ett UFO betyder faktiskt bara att man ser nåt på himlen som man inte kan identifiera vad det är! :)

UFO är inte det samma som flygande tefat eller utomjordingar. Trodde faktiskt att ordkunskapen skulle vara något bättre på en sajt som denna! :)

brava2007-09-20 22:49
Antal inlägg: 1636

UFO Unidentified Flying Object

China Doll2007-09-20 23:12
Antal inlägg: 342

exakt - UFO betyder att man kan inte identifiera det man ser. Så snart man vet att det är ett flygande tefat man sett, så är det faktiskt inget UFO längre, för då har man ju redan identifierat det!

Bror Mu - Ej medlem längre2007-09-21 10:22
Antal inlägg: 921

Jag prenumererade på UFO-nytt när jag var liten. Jag läste UFO-böcker på bibblan och köpte det mesta, man kan säga att det var mina trosmanifest. Till mitt försvar - jag var 8 år och byggde inga monument.

För övrigt tycker jag att kinadockan har en aningen duktig och skolbokssnäv syn på begreppet UFO.

sixty5er2007-09-21 11:33
Antal inlägg: 2772

Jag tycker hon har helt rätt. Man ska inte spåna iväg och tro att ufo betyder utomjordingar. Cirka 95% av alla ufo-rapporter, (har jag för mig) identifieras och är därmed inte längre ett ufo.

illiterate - Ej medlem längre2007-09-21 18:00
Antal inlägg: 6521

Att tro att UFO betyder oidentifierat flygande föremål är ganska naivt. Det var visserligen en förkortning från början, men numera kan man nog skriva ufo som ett ord.

Lilla Busan2007-09-21 18:35
Antal inlägg: 896

Ååååå varje morgon då jag ser mig själv i spegeln för första ggn just denna dag , så konstaterar jag med ett skrikande att en alien är i min spegel.. :-)

Daniellaa - Ej medlem längre2007-09-22 13:29
Antal inlägg: 37

Ja.

monkan562007-09-22 21:54
Antal inlägg: 910

allt kanske inte går att förklara och nu menar jag inte Lillal Busan och Daniella`s syn på morgonen...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?