Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade12
Mobilspel
Pågående19 890

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mina1112007-09-20 17:38
Antal inlägg: 85

ordlista i betapet = fusk ... tycker jag
jag fattar inte med det här att ha en ordlista till hjälp i detta spelet. ja betapet.
det är ju tjusningen med spelet att man kan det man kan och sen att man lär sig nya ord med tiden. jag har spelat med så många som rullar o rullar men de har ingen aning om vad ordet har för betydelse. och endel ord är inte att förstå över huvud taget. jag tycker att det är fusk i allra högsta grad... men det är min åsikt.

grönöga - Ej medlem längre2007-09-20 17:41
Antal inlägg: 5570

Du FÅR inte ha en ordlista under pågående match.

barbi2007-09-20 17:45
Antal inlägg: 1924

oki nu hänger ja inte me du kan väl inte fuska me rullningar?

ReHoChPe - Ej medlem längre2007-09-20 17:48
Antal inlägg: 83

Hehe mina111 vad menar du? Kan många rullar jag inte kan betydelsen av, betyder inte att jag fuskar. Att ordlistor under pågående spel är fusk är ju inget nytt.

Mick E - Ej medlem längre2007-09-20 17:49
Antal inlägg: 629

Det är inte fusk att lägga ett ord som man inte vet betydelsen av...har man lirat ett tag så lär man sig en hel del ord, och jag för min del orkar inte slå upp skiten i en ordlista bara för att rättfärdiga mig när jag lägger just de orden...

mina1112007-09-20 17:50

nej det vet jag att man inte får men jag tror att en del har det.
jag vet också att många av spelarna här på beta är väldigt kunniga i ord o har det naturligt i sig men jag har iaf på en del matcher börjat att undra.
jag är en vanlig ordinär ordkunnare och kanske kan några lite mer avancerade ord men jag blir lite förundrad över en del av dessa konstiga ord som de inte vet vad de betyder fast de precis har lagt det ordet.
sen kan man ju lära sig en del såna ord på vägen men när det läggs 5-6 o kanske fler såna ord i spelet så då tror jag att det är nåt annat än vanligt kunnande

Mick E - Ej medlem längre2007-09-20 17:51

Släpp sargen och torka tårarna, Mina111, det finns de som kan ord som inte du känner till...faktiskt utan fusk eller ordlista.

ReHoChPe - Ej medlem längre2007-09-20 17:53

Självklart har du rätt i att det även finns de som fuskar, men det är inte heller nåtgot nytt. Denna tråden tillför inget nytt till fusk-snaket.

Mick E - Ej medlem längre2007-09-20 17:54

Ja, man kanske kan undra ibland när någon sub1000 rankad ständigt envisas med att lägga långa, obskyra ord helt otaktiskt och útan nån som helst tanke på vad motst får för upplägg, MEN, det får man ta helt enkelt, för jag förutsätter att alla här spelar rent...eller?

Nemi2007-09-20 17:55
Antal inlägg: 5952

Om det finsn misstanke om fusk - anmäl det till någon av oss övervakare så kommer vi ta och kolla upp och bedöma.

/Nemi

Mick E - Ej medlem längre2007-09-20 17:56

Det finns väl ca 267 olika trådar om fusk/ordlista, så stäng den här...

mina1112007-09-20 18:00

jag ville bara skriva av mig lite angående detta. det är ingen speciell spelare eller så . det är bara att det händer så ofta att det läggs så konstiga ord. ja och många i samma spelomg.

mamman - Ej medlem längre2007-09-20 19:39
Antal inlägg: 6379

Jag ser en massa ord utan att någon känner till vad det betyder

mamman - Ej medlem längre2007-09-20 19:40
Antal inlägg: 6379

forts...
Jag försöker ibland lägga ett ord (som jag inte ens visste fanns) och så går det igenom...
Jag fuskar inte, men testar en massa

Birgerkung - Spelvärd2007-09-20 20:29
Antal inlägg: 2392

mina111, klicka på "vanliga frågor" i menyn och läs svaret till frågan "Vad räknas som fusk och vad är era regler om det?"

Betapet/Scrabble är en sport som vissa satsar väldigt seriöst på. Tro det eller ej, men det är många som sitter hemma och pluggar in listor över ord med vanliga bokstäver. För dessa spelare är det en självklarhet att känna till ord som ANEROID, RETINAL, ESPARTO, SONATIN, SLINDER och SNULTRA. Men få av dom bryr sig om att plugga in betydelserna av orden.

Om du inte själv är en ordpluggare kan du lätt luras att tro att det är fusk inblandat när du ser såna ord läggas. Men i de flesta fall har du helt enkelt råkat ut för en ordpluggare.

getramses2007-09-21 00:15
Antal inlägg: 371

"Men i de flesta fall har du helt enkelt råkat ut för en ordpluggare."

haha. underbart.

Morristown - Ej medlem längre2007-09-21 11:19
Antal inlägg: 7710

Man kan ju dock tycka att det är moraliskt fusk. Jag vägrar konstant att lägga ord som jag inte vet vad de betyder. Och chansar inte heller på ord som "kanske finns".

Visst, jag tappar en del poäng på det, men för mig känns det som att jag följer spelets idé.

ReHoChPe - Ej medlem längre2007-09-21 12:41

Hehe va? På vilket sätt följer du spelets idé genom att inte lägga ut maximal poäng i kombination med vad du ger motståndaren för läge? trodde det var spelets idé, men men.

mina1112007-09-21 13:17

jag är ju inte helt emot att lägga ett ord som man inte vet vad det betyder. det har ju jag med gjort nån gång men det jag ifrågasätter lite är ju hur man kan lägga så många i samma omgång. jag försöker att lägga en del konstiga ord på minnet så att jag ska ta reda på vad det betyder och sen kunna använda dom. men det är inte ofta som de passar in i spelplanen. jag är ju lite undrande över just detta att de kommer som på beställning eller hur man nu ska säga. jag får tanken att de har nåt program eller så som ger dom ett ord av just deras bokstäver som de har just då. men sen som sagt det finns ju de som kan detta med att se ord i ett virrvarr av bokstäver och i viss mån kan ju jag det med. det händer inte så ofta för mig att det faller sig direkt men jag har mina ljusa stunder. jag anklagar inte nån direkt utan jag undrar lite över en del saker bara

TomasLeonard2007-09-21 13:25
Antal inlägg: 1563

Nu ska jag slå upp de där orden så jag vet vad de betyder Birger!
Tackar , verkar vara bra ord, men jag gillar att veta vad de betyder.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?