Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 645 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nina1 | 2007-09-25 18:21 | |
![]() | ointresserade spelare på betapet varför spelar man detta spel om man tycker att det är så tråkigt? en del sitter bara av tiden och andra ger upp.. lika tråkigt vilket som. jag trodde att detta var ett glatt spel och har spelat därefter men nu börjar jag att bli lite irriterad. det finns en del som uppträder ohyfsat och oförskämt..varför?? vad vinner de på det? vill de inte spela så lägg ner denna sida helt då.logga inte in här på betapet. gör nåt annat istället. kanske gå en charmkurs. de flesta här på beta är hur trevliga som helst men tyvärr så smyger det sig in en o annan odåga. tråkigt ...ska försöka att tänka positivt även i fortsättningen. | |
| nina1 | 2007-09-25 19:14 | |
![]() | när jag har läst igenom vad jag har skrivit så låter det nästan som om jag vill lägga ner detta spel så är ju självklart inte fallet. jag menar ju förståss att de som inte tycker om att spela ska låta bli att logga in på beta om de inte kan bete sig som folk.då tycker jag att de inte har här att göra | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-09-25 21:32 | |
![]() | Håller faktiskt med dig där nina1, att det är trist när folk bråkar, tråkar och ger upp. Varför är man inne här då? | |
| stefanf | 2007-09-25 22:18 | |
![]() | Tror en absolut majoritet håller med man tyvärr finns det störiga puckon överallt i samhället och de tycks få sin näring på gratisplatser med gott om folk att reta upp. Kanske får de sitt ynkliga patetiska lilla ego att växa en pyttesmula, kanske är de för begränsade för att överhuvud taget fundera i empatiska termer. Jag vet inte. Helt säkert är dock att det inte hjälper med goda råd och förebråelser. Ignorera, anmäl, stäng av, glöm bort och ha kul istället med dom som ger något tillbaka.. =) | |
| mina111 | 2007-09-25 22:26 | |
![]() | precis det man ska göra ignorera o glömma bort. de ska inte få förstöra för alla andra och det gör de inte om man struntar i dom . kul har man ialla fall här på beta. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-26 11:37 | |
![]() | Jag tror att många saknar det tålamod som krävs för att succesivt stiga (eller i mitt fall just nu sjunka) i rejting. Många är vana vid Poker-liknande "snabba-kickar-spel" och när de märker att det inte går som de vill så blir de lätt irriterade och avbryter/ger upp/börjar stöka. | |
| y not | 2007-09-26 20:00 | |
![]() | jävla skitspel lägg ner den här sajten bra idé nina ;) | |
| nina1 | 2007-09-26 22:02 | |
![]() | y not om du uppfattade det så att jag ville lägga ner denna sajt så har du missuppfattat mig . jag tycker att detta spel är roligt o jag vill absolut inte att det ska läggas ner. verkar som att du har lite nerförsbacke i ditt spel just nu men låt inte det avskräcka dig. du kommer igen vet du . spelet är ju så att det går bra ena gången andra gången förlorar man. bara att kämpa vidare o ha kul | |
| betaguld | 2007-09-27 00:16 | |
![]() | Även om det ofta kan verka omöjligt att förstå, finns många orsaker till alternativa beteenden. Ska vi hitta orsaken och öka insikten får vi försöka se bortom oss själva och söka kunskaper. Att kommunicera människor emellan är ett djupt behov vi människor söker att tillfredsställa och är enligt vissa teorier poängen med livet. Kommunikation genom samtal, musik, böcker, kroppslig kommunikation mm. Vi människor har ett brett spektrum av känslor och tilltalet gentemot andra kan variera lika mycket. Grundregeln om hur man bemöter någon säger mer om hur man själv mår än om motparten. Med andra ord ligger förklaringen till mindre bra agerande/bemötande inom den här ramen. Behovet att kommunicera kan t.ex. vara större än impulskontrollen och vara en förklaring till olämpligt bemötande. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-27 00:21 | |
![]() | Bamse kunde inte ha sagt det finare. | |
| getramses | 2007-09-27 14:14 | |
![]() | det där är inte Bamse. Joe Kaufmans "Så funkar de - floskler" rakt av... | |
| Ceckes | 2007-09-27 15:38 | |
![]() | Kanske kanske att det var så att jag spelade mot dig Nina o gav upp en gång fast spelet flöt ganska bra, jag tycker inte att det är roligt heller när folk ger upp, har själv råkat ut för det. Men nu vill jag berätta att det handlar inte om elakhet o att vara rå o ful mot nån annan. Det kan faktiskt finnas en orsak bakom som förklarar att man betér sig som man gör. Smutskasta inte det som inte blir som du vill, när folk inte beter sig som du vill just då. Då blir du arg o frustrerad, det förstår jag o tänker "men jävla idiot, skapa inte ett spel då för fan om du inte ville spela"... I helgen hade jag en av mina värsta helger nånsin pga att jag var riktigt jäva förkrossad o tänkte skingra tankarna med lite betapet... vad hände, jo jag klarade ett spel med ok koncentration samtidigt som tankarna malde. Så spelade jag en gång till, o kanske att det var med din Nina då? Känner igen ditt namn... men kan ju också bara ha sett det som hastigast. Jag beklagar verkligen isåfall men jag klarade faktiskt inte spela mera, allt var kaos o jag kunde inte skapa nånting vettigt så jag gav upp, trots att jag hatar när andra ger upp. Jag förklarade inget, jag bara gav upp o gick ur spelet. Jag vet att det är osjysst, ursäkta, men ibland vet man inte att man inte e kapabel o spela men det var inte illa ment. Jag håller med betaguld faktiskt i sin kommentar här ovan, han säger:"Grundreglen om hur man bemöter någon säger mer om hur man själv mår än om motparten" Jag mådde piss o är faktiskt inte ond för att jag mådde piss! Säg nu inte att jag inte har här inne o göra om jag mår dåligt. Jag älskar betapet o är nästan beroende av det, dessvärre sjönk min rank häromdan men jag är här för att höja den igen!! O nu har jag lärt känna mig själv lite bättre, jag kan inte spela betapet när jag e förkrossad. Sorry! | |
| nina1 | 2007-09-27 16:50 | |
![]() | jag är fullt medveten om att det kan finnas giltiga orsaker till att folk ger upp här på beta. man kan ha olika skäl till det men det jag reagerar över är att det oftast är när de ligger efter med x antal hundra poäng som en del ger upp. sen detta med att endel är rent ut sagt otrevliga, det kan jag däremot inte förstå varför. om man inte kan bemöta en anonym motpart i detta spelet utan att va otrevlig och ful i munnen, då har man inget här att göra. (min åsikt). även om man mår dåligt eller har en dålig dag så har ju den man spelar emot inget med det att göra . nu menar jag inte att du ,Ceckes, har betett dig, otrevligt mot mig. jag vet faktiskt inte om vi har spelat med varandra i helgen. eller om vi överhuvudtaget har spelat med varandra om jag ska va ärlig. jag känner igen en del av dom jag har spelat mot men för det mesta så är det bara en i mängden. (inget illa ment mot nån) jag kan ju tycka att om man mår dåligt av nån anledning och man måste ge upp så kan det ju va en vänlig gest att då säga detta till den man spelar mot.ja inte gå in på detaljer utan bara säga att tyvärr jag kan inte mer jag mår inte bra, eller nåt i den stilen. jag vet att jag skulle uppskatta det o jag tror att andra skulle göra det med. jag spelar på i min vanliga goda anda och tycker att det är kul att spela och försöker att ignorera de som beter sig illa, som jag har sagt tidigare här. ingen ide att hetsa upp sig men jag tycker att det är bra att uppmärksamma det lite. därför startade jag denna tråd. | |