Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 486

Forumkategorier

Användare Inlägg  
monk - Administratör2005-11-29 12:49
Antal inlägg: 2370

Forumets kategorier...
Jag har funderat lite på forumets utformning och vill gärna veta vad ni tycker om detta förslag. Problemet idag tycker jag är att ordlekarna alltid ligger i toppen och trycker ner övriga trådar..

Min idé är därför att ta bort "Alla"-kategorin och köra dessa katergorier:
Snack | Ordlekar | IRL-spel | Seriösa diskussioner | Frågor om Betapet

Jag tror det skulle bli mer bläddrande i forumet och är man inte intresserad av ordlekar kommer man heller inte se dessa trådar. "Snack"-kategorin kommer vara default när man går in i forumet och det är också där de mesta samtalen äger rum. Filosofiskt-kategorin skulle också försvinna eftersom den inte verkar vara så populär.

Vad tror ni?
 
Birgerkung - Spelvärd2005-11-29 13:00
Antal inlägg: 2392

Jag är inte intresserad av associationstrådar och bygga-på-berättelsen-tråd ar och liknande. Så fixar du något sätt att slippa se dem blir jag glad!

Men med tanke på att det inte skrivs sådär jättemycket i det här forumet så tycker jag att kategorin "alla" är mycket bra. Då räcker det med att titta på EN sida för att se om något nytt har skrivits. Det är lagom vad jag orkar med. Om jag var tvungen att klicka runt i olika kategorier varje gång jag ville veta om något nytt har skrivits så skulle jag nog inte göra det. Då skulle jag nog hoppa över forumet helt.
 
cerebral2005-11-29 13:08
Antal inlägg: 132

Jag tycker att det låter som en bra idé, men det skulle även vara önskvärt att på något sätt bara få upp trådar som det har skrivits något nytt i. Dvs att när jag loggar in så står det bredvid varje tråd "två olästa meddelanden" tex. Men jag håller delvis med Birgerkung, är inte heller intresserad av associationstrådar osv
 
monk - Administratör2005-11-29 14:18
Antal inlägg: 2370

Tanken är att man i framtiden ska kunna markera intressanta trådar och att det kommer synas när man loggar in i vilka det skrivits något nytt...
 
K-Nap2005-11-29 14:47
Antal inlägg: 232

Använder bara "Alla"-kategorin och läser snudd på alla trådar så det skulle bli en omständig omställning..men är kategorin inte önskad så skulle jag nog överleva en förändring ;) . . . . . .tror jag...
 
OneW2005-11-29 15:59
Antal inlägg: 1207

Bra förslag och om man kan markera kategorier är det ännu bättre förslag!!!
 
IMO - Ej medlem längre2005-11-29 16:00
Antal inlägg: 1766

Förstår tanken. Bra om ordlekar hamnar för sig. Tänkte föreslå en liten gnällflik så man slipper läsa gnällinläggen men så kom på att det vore ännu bättre ifall ni gjorde en liten papperskorgsikon som hette spyhinken.
 
myran_64 - Ej medlem längre2005-11-29 16:06
Antal inlägg: 3157

Tyvärr skulle det nog inte hjälpa IMO, folk skulle gnälla i trådarna ändå.
Vad jag däremot tycker borde fungera, är att om inget nytt skrivits i en tråd på kanske 10-15-20 dagar så borde den försvinna, antingen till någon form av arkiverade inlägg som kan läsas men inte skrivas i eller försvinna helt och hållet.
Alla är bra för då ser man direkt var det skrivits något nytt.
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?