Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 19 998 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ordmonster - Ej medlem längre | 2007-10-22 02:03 | |
![]() | Vad är skillnaden? Vad är skillnaden mellan center och plopp? | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2007-10-22 06:59 | |
![]() | den ena är kolafylld den andra toffe | |
| Birgerkung - Spelvärd | 2007-10-22 07:18 | |
![]() | Jag hörde ett radioreportage nyligen där detta benades ut. De pratade med den produktansvarige på Cloetta. Center och Plopp är mycket lika, men fyllningen har något olika smak och den ena är lite sötare än den andra (minns inte vilken som var sötast). Plopp tillverkades tidigare av ett annat företag, som Cloetta köpte upp. Eftersom båda godsakerna säljer bra har Cloetta valt att behålla båda i sortimentet, trots att de är så lika. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-10-22 08:18 | |
![]() | Oj, har inte tänkt påp saken... men så äter jag inte Plopp eller Center så ofta... | |
| emmylicious | 2007-10-22 09:33 | |
![]() | Jag har hört att fyllningen har olika lång koktid...? Jag föredrar iaf Center. | |
| Ordmonster - Ej medlem längre | 2007-10-22 14:32 | |
![]() | Tack för svaren. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2007-10-22 16:13 | |
![]() | *Inget svar men en åsikt dock: Plopp är godast ...* | |
| Gentiana | 2007-10-22 19:02 | |
![]() | Har man börjat äta Plopp är det svårt att sätta stopp! (Reklam för Plopp för sisådär 40 år sen eller nåt.) Både Center och Plopp hör till de svenska godisklassikerna, håller ni inte med? | |
| LillaJoh - Ej medlem längre | 2007-10-22 19:07 | |
![]() | Plopp har kornig fyllning... inte lika gott som Center som har släääät och fin fyllning... | |
| Mimikryp | 2007-10-22 19:11 | |
![]() | Jag håller med tidigare talare om att Center är lite sötare och Plopp lite "trögare". Men jag är ändå förbryllad, för jag har faktiskt jämfört innehållsförteckningarna (många år se'n dock), men ingredienserna var exakt de samma till minsta detalj! Så hur kan de smaka så olika? *muttrar* | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-10-22 19:52 | |
![]() | När du trycker på Center så rinner innehållet ut via en central kanal inuti chokladkakan. I Plopps fall så ploppar innehållet ut och geggar ner din tröja. | |
| butterkaka | 2007-10-22 19:56 | |
![]() | center är liiiite gooodare xD | |
| salsera | 2007-10-22 19:57 | |
![]() | Finns det någon som har ett recept så att man skulle kunna göra en "kopia" hemma? | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-10-22 20:46 | |
![]() | Plopp är en liten chokladbit med tofféfyllning. Ser ut och smakar som Center. Center kan syfta på en liten chokladbit med tofféfyllning. Ser ut och smakar som Plopp. (Hahaha, taget från wikipedia...) susning har däremot upptäckt att det ÄR skillnad; susning.nu/Skillnade...oc h_Center | |
| BosseBolle | 2007-10-22 20:50 | |
![]() | Tyvärr inte salsera, men prova gärna: Hemlagade Snickers 20 Stycken 1/2 burk Jordnötssmör 2 dl Sirap 1 dl Socker 9 dl Rice krispies 1 ts Vaniljsocker 200 g Blockchoklad, ev 250 g 1. Koka ihop jordnötsmör, sirap och socker. 2. Rör i rice krispies och vaniljsocker och häll allt i en liten gratängform. 3. Smält 200-250 g blockchoklad och häll över risblandningen. 4. Låt kallna, skär i lagom bitar. Går utmärkt att frysa. Jag vill påstå att detta slår både center och plopp med hästlängder förutsatt att man inte är nötalergiker. | |
| TomasLeonard | 2007-10-22 20:58 | |
![]() | Båda är godis för barn... när man blir lite äldre smakar det alldeles för sött! Jag slår ett slag för dammsugare & Anton Bergs marsipanbröd. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-10-22 21:23 | |
![]() | mitt recept på snickers är ungefär lika... men jag har _en_ burk jordnötssmör och 1 dl cocos i Och så brukar jag ha ca 12 dl blandat rice crispies och corn flakes... Men gott blir det (inte för jag gillar dom inte, men dom är poppis...) | |
| butterkaka | 2007-10-22 21:40 | |
![]() | ur susning.nu "Dessutom är Plopp-fyllningen lite "rinnigare"." jag tycker tvärtom att plopps fyllning är tockare medans center är "rinigare" : ) | |
| Brittson | 2007-10-23 17:23 | |
![]() | När jag gick i gymnasiet ville vi gärna veta vad som var skillnaden mellan Center och Plopp. En av de som skrev för skoltidningen ringde därför företaget och frågade. Den enda skillnaden är, vad jag minns, att det är mer socker och mer fett i Center än i Plopp! Sen är det väl bara Center som finns på rulle. | |
| emmylicious | 2008-06-12 19:06 | |
![]() | Sitter med en Plopp och en Center framför mig just nu. Plopp: Toffeefylld mjölkchoklad Center: Äkta Cloetta mjölkchoklad med mjuk toffeefyllning. Har även kollat Näringsvärdena och det enda som skiljer är kolhydrater där Center har 59 gram och Plopp har 60 gram. Texten i innehållsförteckningen är identisk. | |