Spelrum
| Giraffen | 62 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 95 |
Mobilspel
| Pågående | 19 815 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Forticert | 2007-11-06 16:57 | |
![]() | Malta eller Riga Jag funderar på att bjuda min flickvän på en resa till Malta eller Riga i födelsedagspresent. Vi kommer åka nu i december. Har någon varit på de ställena? Är Malta bara regnigt, kallt och öde i december? Vad gör man i Riga? Hjälp mig välja. | |
| Faderullan | 2007-11-06 17:39 | |
![]() | Tror nog att Riga är ganska mycket mer regnigt än Malta... | |
| JediBacca | 2007-11-06 20:15 | |
![]() | Har varit på båda ställena, tycker att Malta var mycket trevligare överlag, rätt fint väder men inte så värst mycket bad eller så. Mysiga städer och miljöer på Malta, det är bra att alla kan engelska, gammal engelsk koloni ju, men den "engelska" maten har dock satt sina spår där. Lettland var lite dyrare än vad jag trodde, men om pengar inte är nåt problem är det säkert rätt kul i Riga, mycket god mat och shopping. Passar för en weekend-resa, men skippa färjan; 11 timmar är inte kul. Vet ej hur det är i December på något av ställena dock, har bara besökt dem på sommaren. | |
| JediBacca | 2007-11-06 20:16 | |
![]() | Tänkte tillägga att det kändes ungefär som att gå runt i Stockholm när man var i Riga, många likheter. | |
| HannaSofia | 2007-11-06 21:48 | |
![]() | Jag känner tre personer som varit på Malta. Jag har fått den uppfattningen att dom tyckte att folk var lite smått otrevliga på Malta. | |
| zacco | 2007-11-06 21:51 | |
![]() | Varför just Malta eller Riga? | |
| maska | 2007-11-06 23:17 | |
![]() | Jag har inte varit i Riga, men tyckte mycket om Malta när jag var där. Mysiga miljöer, trevliga människor. Spännande histora om man är lagd åt det hållet, med korsriddarna som styrde under många hundra år... Rekomenderar INTE den inhemska maten dock, allt varkade bestå av krossade tomater och morötter kryddat med anis, blä. Fast det ligger nära Sicilien, så det finns gott om schyssta italienska restauranger! | |
| SylphiD | 2007-11-07 00:42 | |
![]() | Åk till thailand, jag ska dit om 7 dagar ;) | |
| Forticert | 2007-11-07 17:19 | |
![]() | Jag bor i Nyköping och tänkte flyga med Ryanair från Skavsta alldeles utanför Nyköping och dessutom billigt. De flesta rutterna går till Italien, Tyskland eller Frankrike och dit vill jag inte åka. Malta och Riga lät som de mest udda ställena. Jag skulle kunna tänka mig Allicante, Bratislava eller Porto också. Hon fyller på fredag så jag måste snart bestämma mig. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-11-07 18:14 | |
![]() | Riga kan man ju klämma in vilken helg som helst, så jag skulle nog satsa på Malta. Dessutom är nog vädret bättre på Malta så här års.. | |
| 1335991 | 2007-11-08 21:23 | |
![]() | Bratislava är en rätt ok stad, fast vi har inte varit i Slovakien efter att dom blev medlemmar i EU, men när vi var där före EUinträdet, var ALLT billigt,utom bensinen. Ölen kostade då kring 5-7 svenska kronor, i Sverige får du inte ens en kvällstidning för dom pengarna. Dom yngre i dom större städerna i Slovakien kan engelska, dom äldre talar slaviska,ryska eller tyska, ngr kan engelska men mkt få o korta ord. Men Bratislava påminner mkt om Prag,mkt nytt men också många gamla byggnader är kvar,så det finns lite att kika på. | |
| brava | 2007-11-08 22:30 | |
![]() | Kan inte hålla med om att maten var god i Riga. Nationalrätten är gråärter, mumma. | |