Spelrum
| Giraffen | 60 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 92 |
Mobilspel
| Pågående | 19 815 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ögor | 2007-11-10 11:41 | |
![]() | Hur ska man veta? Hur ska man veta, vad som är snack... (forts. i Seriöst) | |
| käftentack - Ej medlem längre | 2007-11-10 11:42 | |
![]() | sumobrottning är tex seriöst i Japan. | |
| superarne | 2007-11-10 12:01 | |
![]() | Bra ögor, denna tråden har jag väntat på | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-11-10 12:21 | |
![]() | måste man veta? är det inte bara å se vad tråden utvecklar sig till? | |
| SheDeVille | 2007-11-10 12:29 | |
![]() | Jag kan väl hålla med om att ibland är gränsen hårfin mellan vad som passar under seriöst eller vad som inte hör hemma där. I princip kan man väl säga att större frågor om miljö, politik, ekonomi, mellanmänskliga problem etc hör hemma i seriöst; Ett ämne där man förväntar sig att den som skriver inlägg har tänkt till och funderar lite djupare på ämnet som diskuteras och där man absolut håller sig till ämnet. Bedömningen av inlägg under seriöst bedöms betydligt hårdare. Det ska inte vara en massa "trams" och annat där. Därmed INTE sagt att "trams" och annat har fritt fram i övriga trådar. Kanske någon av mina forumadm-kollegor kan förklara det hela bättre än jag, Jag tycker då att man för det mesta lätt känner om ett ämne hör hemma under seriöst eller inte. Jag stängde en dublettråd till denna under rubriken seriöst. Vad trådskaparen avser är att få veta skillnaden mellan snack och seriöst - ja det tar vi ett snack om här. För den del kan vi ju göra det på ett någorlunda seriöst sätt. | |
| ögor | 2007-11-10 12:34 | |
![]() | Men vad är skillnaden mellan att snacka seriöst och seriöst snack? | |
| SheDeVille | 2007-11-10 12:46 | |
![]() | Som jag ser det är det ämnet och vad som kommer fram i trådskaparens inledande inlägg som avgör det. Sedan kan det, som skåldå säger, visa sig att en tråd utvecklas på ett sånt sätt att den kan få byta kategori. Denna tråd skulle lika gärna kunnat legat under seriöst. Anledningen till att jag dock valde att låta tråden i snack vara kvar är att jag tror att fler läser det som står under snack än det som står under seriöst. Att få fler att tänka till på vad som gäller etc i forum kan ju inte vara helt fel, eller? Allting är inte svart eller vitt Ögor. Vi avvaktar o ser om någon av mina kollegor kan förklara bättre än mig. | |
| China Doll | 2007-11-10 12:50 | |
![]() | Det handlar väl snarare om ämnet leder till djupare och längre diskussioner? Om du vill diskutera vad man kan ge på fars dag så får du korta svar och tråden försvinner snabbt: då är det definitivt "snack" hur seriös du än känner dig när du ställer frågan. Men om du diskutera betydelsen av speciella "Dagar" som kvinnodagen, fars dag osv och ställer frågor på ett seriöst sätt, som lockar till pretentiösa kvasi-akademiska utvikningar, så tillhör tråden "seriöst". | |
| Pim_ | 2007-11-10 13:03 | |
![]() | (o)vanligt sunt förnuft. | |
| vulcan | 2007-11-10 13:47 | |
![]() | China Doll har helt rätt. Seriösa är till för lite mer (kvasi)djupa diskussioner, av mindre antal men med längre inlägg. Trådarna lever i genomsnitt längre än i Snack och det finns goda skäl att vara lite restriktiv med vad som läggs upp där, eftersom det annars blir väldigt svårt att få överblick över de pågåenden ämnena. En normal modereringsregel i internetforum av mer seriös karaktär är också att det inte är tillåtet att starta en massa diskussioner där man slänger ur sig korta frågor eller påståenden, med ingen eller näst intill obefintlig argumentation. Även den regel har sin grund i att forum annars lätt översvämmas av trådar med liten eller ingen substans. I Seriösa här brukar vi tillåta diskussioner om politik, religion, filosofi, moral och etik samt naturligtvis trådar om mänskliga relationer och samlevnadsproblem. Frågor av lite mer allvarlig karaktär brukar också tillåtas, t ex spelaren som härom veckan undrade om hon kunde få överta ett förstahandskontrakt från den hon hyrt länge av i andra hand. Den tråden jag flyttade tyckte jag så solklart inte hörde hemma i Seriösa - lika självklart som att det var en typisk Snack-tråd. Därför flyttade jag den utan särskilt mycket mer motivering. Men det behövdes tydligen ändå här, och det kanske ändå var bra. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2007-11-10 15:05 | |
![]() | Helt seriöst... Vart tog Forky vägen???? | |
| Dr Imago - Ej medlem längre | 2007-11-10 15:19 | |
![]() | Han använde den magiska gaffeln för sina egna syften, så vi var tvungna att trolla bort honom för gott. /M.A. Fioso de la Imaginoso | |
| SheDeVille | 2007-11-10 15:48 | |
![]() | (Silverin- det kan nog bara Forky själv svara på.) Åter till trådens ämne! | |
| Dr Imago - Ej medlem längre | 2007-11-10 16:10 | |
![]() | Ja, hur ska man verkligen veta vad som är snack? Ytterst intressant frågeställning detta. Flytta till "Seriöst" för guds skull. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-11-11 17:02 | |
![]() | Om jag får säga hur jag tänker så kan jag tänka mig att seriöst handlar om existensillea frågor och snack lite vad som helst- ni vet lite så där appropå? | |