Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade7
Mobilspel
Pågående20 035

Forumkategorier

Användare Inlägg  
vindsus862007-12-07 09:51
Antal inlägg: 3785

övernä**?
Inatt fastnade jag framför tvn och programmet Capish. Ni vet ett såntdär där en jobbig, ung människa står och tjatar, tjatar, tjatar om att folk skall gissa på något ord. Inatt var det visst någon Fredrik har jag för mig. Fredrik som ville ha ett ord på över-. Och han pratade hela tiden om att det var så bråttombråttombråttom, att folk skulle ringa in för snart var minsann programtiden och han viiille ju så gärna dela ut dendär garanterade vinsten på 50 000 kronor där han stod och drack kaffe ur ett trasigt glas. Och ja... som sagt.. i början av detta program så gav han ledtråden över-, det skulle börja på över. och folk ringde och ringde... efter någon timme eller så fick tittarna veta att det var över**** (ja precis, en timme senare. det var fan inte alls bråttom, programmet höll på 90 minuter. äckeltjatcapishfredrik.)
sedan... över*ä**,,,, kan ni gissa det än?... okej... precis framåt slutet.. då minsann... då kom övernä**... ja... visst är det svårt? kan det vara... kan det vara övernärd? det enda övernä- spm står i saol?... nej. utan där har människan stått och mjölkat samtal i 90 minuter... för att få fram ordet "övernäbb".
vem fan skulle gissat på övernäbb utan övernä** och ledtråden "överdelen av fåglars mun".

hur kan de tillåtas ha med sådana idiotiska ord i dedär programmen och sedan mjölka pengar i 1½ timme?

har ni hört några fler idiotiska (okej, fågelägare kanske inte tycker det, men om det bara är 71 träffar på google så är det fan illa.) ord i liknande program?

smutskasta dem här o ärade ordvänner.

Mercedes2007-12-07 10:54
Antal inlägg: 728

Ja usch...och dessutom tycker jag att dom som ringer in allra sist med rätta ordet måste ytterligare öppna nå luckor och få tre rätt, vilket dom inte får och så vinner dom en mycket blygsam summa som kraftigt avviker från det utlovade garanterade. nej huuu vilket skitprogram!!!

Miss_jk2007-12-07 12:18
Antal inlägg: 8941

Tjaa, så länge folk fortsätter att hetsringa in till prgrammen så kommer de att fortsätta sända dem. De tjänar ju ungefär huuuur mycket pengar som helst på "oss" stackare som inte fattat att det kostar även om man inte kommer fram.Tro inte att jag gillar dem bara för detta inlägg. Nä, jag hatar dem lika mycket som ni!

mamman - Ej medlem längre2007-12-07 12:28
Antal inlägg: 6379

Jag satt och skrev på datorn en dag men TVn på i bakgrunden. Jag kunde inte stänga av eftersom jag störde mig på att tjejen i rutan helsa tiden sa fel telefonnummer. I säkert en timme stog hon och sa fel och inte rättade någon henne heller.... Troligtvis går båda numren till detta program, men det var så psykande att jag måste titta/lyssna....
Har också sett någon gång när orden är så konstiga att man inte ens vet att de finns. Helt sjukt!

Legobiten2007-12-07 12:48
Antal inlägg: 617

Alla sådana program är avskyvärda och borde förbjudas. Man måste tydligen vara över 18 för att få ringa in men jag kan i mina elakaste stunder tycka att alla som ringer in till sådana program ska omyndigförklaras.

Miss_jk2007-12-07 13:16

Orden finns nog inte med i någon ordlista i alla fall. Typ: "Ordet är ett något som man har runt halsen. Ingen scarf, utan en som oftast brukar vara stickad eller virkad. Så, kom igen nu! Ring om ni kan ordet! Nääääjj, svaret är INTE halsduk utan halstygstycke! Vad tråkigt!"

mamman - Ej medlem längre2007-12-07 13:45
Antal inlägg: 6379

Nämen, miss! Har du jobbat på ett sånt program?!?!?!
Det verkar så.... ;-P

Miss_jk2007-12-07 14:13

Haha, för att jag vet hur det låter eller? Får väl erkänna att jag faktiskt har haft det på i bakgrunden ett par gånger. Dock har jag bytt kanal illa kvickt när jag kommer på mig själv...

getramses2007-12-07 14:27
Antal inlägg: 371

tv i dess mest cyniska, ondskefulla form. titta inte!!

Kirkelina2007-12-07 15:09
Antal inlägg: 972

Jag måste faktiskt erkänna att jag har ringt en gång till ett sådant program. Det var för flera år sedan, när den här företeelsen var rätt ny, som mina barn lyckades övertala mig att ringa. Och jag vann faktiskt 5000 kr! Men annars håller jag med om att det är förfärliga program.

TomasLeonard2007-12-07 15:30
Antal inlägg: 1563

Jag köpte faktiskt en lott en gång ...men det var längesedan nu 5 år sedan, för jag blev övertalad av en kompis, jag vann 100 000 sen har jag varken före el. efter ägnat mig åt spel & dobbel.

Dyslekso2007-12-07 16:34
Antal inlägg: 8945

Kom ihåg att vi har Nattliv att tacka för den underbara videon på en spyende värdinna. "Hej N-N-i-i-klas, va-a-d har du för svar till mi-i-i-g?...BLÖRP!" Som regisserat.

Tedacious2007-12-07 16:46
Antal inlägg: 1445

men det värsta är ju när dom har jättelätta ord.. en gång såg jag (det här är verkligen sant!!) så skulel det vara havslevande djur på 3 bokstäver. började med "SÄ". en gubbe ringde in och gissade på "Haj". sen tanten som ringde efter hade rätt, då skulle hon svara på frågan "I vilken stad låg berlinmuren?" hon klarade det inte. fick ledtråden "Tysk stad". tror hon sa Frankfurt. helt sjukt.

hyp2007-12-07 19:25
Antal inlägg: 104

...med föregående inlägg som referens undrar jag om det inte är båg alltihop. De kan ju inte vara på riktigt. Det måste ju vara nån stackars telefonist som tvingas koppla fram sig själv och låtsas vara hur dum som helst. Alternativt riktigt dålig linje ut, så att de stackarna inte hör vad mänskan säger??? galet.

Nemi2007-12-07 20:43
Antal inlägg: 5952

Men de lever ju på att folk sitteroch tänker "Men för tusan gubbar, kan ingen klara det där? Det är ju lätt." Och så ringer de in och känner sig jättesmarta för att alla andra inte verkar kunna det. Men det är inte direkt många som kommer fram till programledaren och kan vinna..
Jag kan inte förstå att folk inte ser igenom det där :) Men sen så är jag inte särskilt lockad att spela på lotto eller liknande heller :)

/Nemi

Bet_You_Lose - Ej medlem längre2007-12-07 21:13
Antal inlägg: 358

Spela bara på sånt där oddsen är på din sida!

stefanf2007-12-07 22:05
Antal inlägg: 1744

Då skulle det inte bli många kvar här på beta.. ;)

DennisPlz2007-12-07 22:49
Antal inlägg: 4031

De föds varje minut.

illiterate - Ej medlem längre2007-12-07 23:11
Antal inlägg: 6521

Många av de som "ringer in" sitter säkert i andra rummet och gissar fel med flit. Ofta är det ju samma person som kommer fram 4-5 gånger under ett program (ja jag har kollat igenom ett helt program en gång på natten). Ledtrådarna är oftast helt vilseledande. "I skolan" var t ex en ledtråd, och ordet började på SKOLxxxx. Efter två timmar utökades det till SKOLBxxx. Skolbarn eller skolbuss var väl de enda tänkbara orden, men skolbuss är ju inte i skolan, så skolbarn måste det vara tänkte jag. Det var dock SKOLBYTE. Nästa gång jag kollade var det "innehåller A", och ordet var "LARS".

illiterate - Ej medlem längre2007-12-11 02:44
Antal inlägg: 6521

Nu är det nattliv på fyran, för er som missat det. Ordet är LU***K*TT, och man vinner 250 001 kr om man ringer in verkar det som, av informationen på skärmen att döma. Undrar vad det kan vara för ord?! Någon som vet? (Jag väntar bara på att Lost ska börja... det börjar om ett par minuter...)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?