Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 20 035 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mina111 | 2007-12-10 20:25 | |
![]() | vad har ni för gott på julbordet? i min familj har vi det vanliga på julbordet; skinka med doppe, köttbullar,grynkorv,prins korv,sillsallad mm. sen har vi lite annat också bla grönkål och mandelpotatis och revbenstek med svåle. ja och så förståss rödkål. grönkålen kokas i spad av fläsklägg och sen på julafton steker vi den i smör och socker och grädde. och mandelpotatisen kokas ju försåss men sen glaseras den i sirap eller smör och socker. det är inte nån smalmat direkt men det är suveränt gott. nu undrar jag om nån av er har nåt gott och kanske inte det vanliga svenska julbordet, att erbjuda så att man kanske kan utöka det goda på julbordet. för ska man äta gott så ska man. ingen ide att hålla in på nåt på julen | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-12-10 21:11 | |
![]() | De senaste åren har jag haft traditionell svensk husmanskost... typ fetaoströra i coktailtomater... Annars är det korv och köttbullar och julskinka med äppelmos, och revbensspjäll ska sambon ha. Han ska också ha janssons... Ska ha och ska ha... ;-) | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2007-12-11 09:54 | |
![]() | www.youtube.com/watc...re =related Ibland kan det väl se ut så här oxå.....? :) | |
| ögor | 2007-12-11 20:05 | |
![]() | Fira hjul! =) Vita_Syrener överraska igen... =p Hyhyhyhyhy | |
| monkan56 | 2007-12-11 22:22 | |
![]() | inge originellt ...men gravad lax vill jag ha.. maken skinka.. ungarna prinskorv, svågern jansson.. många bud kan jag säga. Det brukar funka ändå | |
| Vigdir | 2007-12-12 10:09 | |
![]() | Originellt och originellt... Kanske inte innehållet i sig, men idag anses väl allt som inte är köpt som avvikande, så: Heminlagd sill (pappas kumminsill är suveränt god), hemgjord korv, hemgjord sylta (det viktigaste på mitt julbord!), Jansson, rödbetssallad, rödkål, grönkål, bruna bönor (äter jag aldrig, men resten av familjen älskar det), sillsallat, saltkött (det är nog mer ovanligt i dag), köttbullar, skinka och litet annat som jag nog glömt. Och självklart hembakt bröd (vört, sirap, anis) och dopp i grytan. Och allt (utom då och då rödkålen) självklart hemgjort/hemlagat. Fast vi rimmar inte skinkan själva och det var länge sedan mor och far lutade fisk. På kvällen äts risgrynsgröt med kanel, socker och mjölk och en lita mandel. | |
| julia_devine | 2007-12-12 11:12 | |
![]() | grynkaka och färskost är ett måste | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-12-12 11:23 | |
![]() | Nubbesallad kom jag på. Det måste man ha. Vi lägger in sill ibland, men in sambo gör julsenap varenda år. Rökt fårfiol är jättegott, men inte ett måste. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-12-12 11:29 | |
![]() | pizza och folköl. | |
| temperance | 2007-12-12 11:42 | |
![]() | Word, Mu. | |
| goatie | 2007-12-12 11:45 | |
![]() | nejnej, på julafton blir de allt starköl | |
| temperance | 2007-12-12 11:47 | |
![]() | Nej, jag läste fel- givetvis är det starköl som gäller. Är lite trött och halvblind så här på morgonkvisten. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-12-12 12:01 | |
![]() | Morgonkvisten?!?!?!? Hoho!! Det är lunchkvist nu.... *suck* Ja, se ungdomarna.... | |
| Deltiolog - Ej medlem längre | 2007-12-12 13:42 | |
![]() | Långkål, skinka, sillsallad, dopp i gryta och sedan mina hembakta sirapslimpor med pomerans i...det är de viktigaste ingredienserna på mitt lilla julbord :) | |
| Miss_jk | 2007-12-12 14:37 | |
![]() | Köttbullar, prinskorv, skinka, sill, savojkolsgratäng, janssons, brysselkål, brunkål, rödbetssallad, ägghalvor, hembakat bröd och så potatis, gräddfil och gräslök. Tror att det är allt... Just det, massa olika goda ostar också. | |
| anti förlora | 2007-12-12 16:11 | |
![]() | ölkorv, potatis, chorico och min mormor älskar taco hmhmhm....näringsdrycker. .Brrrrr........olika såser, ägg,egg, strömming, torsk, sill, sej, ål, dopp i grytan och en saftig skinka:) | |
| Stor Kvinna - Ej medlem längre | 2007-12-12 16:24 | |
![]() | allt | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-12-12 17:39 | |
![]() | www.tallhyddan.se/im...rd 2007.jpg | |
| systerrebell | 2007-12-12 17:57 | |
![]() | I min familj kör vi numera på lax och grekisk sallad. Enbart. Konstigt nog saknar jag inte den traditionella julmaten. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-12-12 18:03 | |
![]() | Allt det vanliga till mig som sill, ägg, skinka, revben, rödbetssallad, köttbullar, korvar av alla slag, fårfiol, sallader, potatis, pålägg av olika sorter.. till resten av familjen, potatis, köttbullar och prinskorv!!! | |