Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade42
Mobilspel
Pågående22 115

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Rakbladsvass - Ej medlem längre2005-12-20 20:44
Antal inlägg: 105

Eftersom alla är så upptagna av sig själva (typiskt svensk månne?, ordet månne kanske också är typiskt svenskt, månne?) måste jag komplimentera Bror Mu:s fina sammanfattning: Jag skulle inte vilja beta någon annanstans...
 
Rakbladsvass - Ej medlem längre2005-12-20 20:50
Antal inlägg: 105

Förresten: Om ni skulle fråga en person från utlandet, skulle han (om det nu vore en han) svara svenska flickor. Den blonda blåögda kvinnan får nog representera svenskheten utomlands.
(Fast spanska kvinnor är finare, alla fall när det gäller många toppnoteringar under en kort tid).
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-20 21:38
Antal inlägg: 1766

åh, hej rakbldsvass! är du också singel? mhv, tant IMO och blond...
 
Gavin - Ej medlem längre2005-12-20 21:45
Antal inlägg: 102

Typiskt svenskt är svenska flickor? ja inte är norska flickor typiskt svenskt iaf...doooooh
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-20 21:52
Antal inlägg: 1766

min farfarsfar och farfarsmor invandrade från Norge till Sverige. Och så bytte som Olsen till Olsson. Fattar dock inte hur dom gjorde, men jag är ju blond...
 
Vigdir2005-12-20 21:54
Antal inlägg: 3722

Intressant att Jantelagen alltid nämns som svensk. Den påkoms annars av en dansk författare. Och när etnologer gjort undersökningar runt om i världen har det visat sig att folk från precis alla världsdelar anser att den perfekt beskriver det egna landet. Skulle tro att Jantelagen alltså är ganska mänsklig...

Håller annars med Ordlisa: Adventsljusstakar är ruggigt svenskt. Och Lucia förstås! Firade jul i Irland ett år, och de tyckte våra svenska seder var enormt exotiska.
 
IMO - Ej medlem längre2005-12-20 21:57
Antal inlägg: 1766

ha, nu kom jag nu ackurat på hur det förmodligen gick till, självklart måste dom ju ha snackat med Runars agent!!!

(jag blond, haha!)
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?