Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade46
Mobilspel
Pågående20 666

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bim19642005-12-23 20:47
Antal inlägg: 1854

Jag har också slutat.
Slutade 040828 och inte trillat dit en enda gång. Har inget substitut heller.
Är faktiskt rätt mallig för jag har trillat dit ett par gånger förut.
Och mina barn är stolta över sin morsa som slutat att röka.
 
LoveEye2005-12-31 00:34
Antal inlägg: 364

jag har varit rök OCH alkohol fri i 2år den 8februari 2006 =)
 
saikkonaut - Ej medlem längre2005-12-31 18:42
Antal inlägg: 86

Har varit rökfri i sex dagar =D
 
Gharmon2005-12-31 20:21
Antal inlägg: 742

Avundsjuk!!! Hur får man till viljan att sluta? Jag beundrar er allihop som lyckats. Tror att jag innerst inne vill sluta, men det går bara inte. Tips kanske, någon?
 
Fjupplisa2005-12-31 21:54
Antal inlägg: 2010

Suck, vill oxå sluta juh. Nån som har provat eller vet nån som har provat det där pillret man kan få utskrivet för rökavvänjning? Minns inte vad det heter, men har för mig att det börjar på z...
 
alos2006-01-01 08:35
Antal inlägg: 43

Sluta röka !!!
En av mina bästa vänner dog förra hösten. Hon fick KOl och kvävdes till döds efter att ha plågats länge !
Det finns jättegoda nikotintuggummin att använda när man slutar !
Kram
Var rädda om Er
 
Bim19642006-01-01 11:39
Antal inlägg: 1854

Fjubblisa jag tror tab. heter Zyban eller ngt liknande. Känner en som kunde lägga av med rökat tack vare dom.

Jag lyckades sluta att röka mycket tack vara att jag hade besämt mig, jag hade sett ut ett datum och var helt insälld på att sluta det datumet.
Och det fungerade visst var jag röksugen men nej jag tänkte inte trilla dit igen som jag gjort så många gånger förrut.
Så lycka till alla ni som tänker att sluta det går bara man är tillräckligt envis, sen har vi ju alltid Betapet att sätta sig vid om det skulle vara extra jobbigt.
 
Gharmon2006-01-01 15:27
Antal inlägg: 742

Beklagar sorgen alos. Måste nog sluta röka...

Finns kanske fler som vill lägga av med puffandet? Fick för mig att en liten peppande sluta-röka-klubb skulle kunna vara något. Någon som vill vara med? Är man fler så går det säkert lättare.
 
Fjupplisa2006-01-01 16:47
Antal inlägg: 2010

Jag är med i vilken klubb som helst, bara jag kan kasta mina pinnar....
 
Gharmon2006-01-01 18:08
Antal inlägg: 742

Ja, då sätter vi igång då. Hm... få se nu... Jag tänkte börja med en fråga: Varför röker vi?
Själv ser jag det som ett avslappningsmedel. Ett sätt att lugna nerverna typ.
Sedan är det så himla gott ibland, efter maten, kaffet, ölen osv.
 
anduin - Ej medlem längre2006-01-02 02:39
Antal inlägg: 273

Om ni börjar snusa i samband med att ni slutar röka blir det mycket lättare. Så vitt jag vet finns det ännu inga bevis för att snus ger cancer. Det är dock svårare att sluta snusa än att röka, men fy fan vad gott det är med en snus ändå.
 
Gharmon2006-01-02 03:18
Antal inlägg: 742

Har provat det också, men måste nog meddela att jag helst avstår från att prova någon mer gång ... någonsin. Inget för mig.
 
Gudraka2006-01-04 03:13
Antal inlägg: 7

varför sluta röka??
 
milon - Ej medlem längre2006-01-04 13:15
Antal inlägg: 95

Än knivigare fråga: varför börja? Och varför börja igen när man har lyckats sluta? Hör själv till skaran av f d rökare (4 dagar nu!) men har lagt av förr, senast hållit uppe i 3,5 år. Trillade dit en vacker försommarkväll på en uteservering med rökande kompis som påpekade att det snart skulle vara rökförbud i restauranger. Kvällssolen, ölet, attityd - är man knäpp eller vad? Använder nu nicorette tabs och vet att jag får kämpa i minst tre månder innan jag kommit något sä när över suget. Men - vi får inte ge upp! En positiv sak - luktsinnet har kommit tillbaka (varför lägger man aldrig märke till att det försvinner/försvagas kraftigt när man röker?) - Lycka till, alla f d rökare! Vad tänker ni förresten lägger de pengar på som ni nu sparar?
 
OneW2006-01-04 13:24
Antal inlägg: 1207

Önskar alla som vill sluta röka och som gör ett försök ett stort LYCKA TILL!!
Slutade själv i september -05 och för mig har det tack om lov gått bra.

Så kom igen! Jag tror att ni kommer klara det ni som har bestämt er!
 
Zuomi2006-01-04 13:28
Antal inlägg: 97

anduin. Amen!!

Att få lägga in en riktig feting under läppen, det blir blir man ruskigt på tårna av. Lixom oslagbar :-)
 
Skippy - Ej medlem längre2006-01-04 15:10
Antal inlägg: 98

Jag lyckades sluta för ett år och tre månader sedan. Visst har jag lyckats "sluta" flera ggr innan, men även trillat dit igen. Det som fått mig att trilla dit har alltid varit feströkningen, så det avhåller jag mig från nu. Inte ett bloss mer!

Till hjälp den här gången läste jag boken "Äntligen ickerökare" av Allen Carr och att jag öht valde att läsa den berodde på att en god väninnan till mig tillika inbiten rökare hade lyckats sluta med hjälp av den. Kunde hon sluta så borde jag, tänkte jag! Allen Carr var själv en storrökare under en herrans massa år, det gick åt ca 3 paket om dagen tills han en dag bara slutade. Hans bok visar att det ÄR lätt att sluta röka och att allt sitter i hjärnan. Det var verkligen en aha-upplevelse att läsa om hur man hjärntvättar sig själv att tro att rökning är gott när det i själva verket smakar apa. Det är ju drogen man vill ha, nikotin är oerhört beroendeframkallande, men det är inte omöjligt - bara man inser att det inte ÄR gott, det inte ALLS lugnar nerverna (rökning dämpar bara abstinensen tillfälligt eftersom rökaren vant sig vid en mängd nikotin i blodet och när den minskar så uppstår abstinens) och att det inte ALLS är roligt att röka. Boken är också rolig att läsa, så jag kan verkligen rekommendera den till alla, även ickerökare.
 
Skippy - Ej medlem längre2006-01-04 15:16
Antal inlägg: 98

... men NÄR jag rökte, så rökte jag utomhus och i undantagsfall under fläkten. Alltså var jag tvungen att hetsa klart (för jag hetsade nästan alltid då) innan jag tog mig en cigg. Sedan stod jag där under fläkten (eller ute på bron) och stressade i mig ciggen... Gott? Jag trodde det. Roligt? Nja.
 
Jonna_P2006-01-04 17:13
Antal inlägg: 59

beslutade mig i våras för att sluta, bestämde ett datum, sista juni 05 och slutade. har dock börjat feströka. smakar oftast fan och lite till, men tycker att det saknas något när man ska till och dricka. Men än så länge håller det. Är inte röksugen annars. och festar inte för att få röka heller.
 
Angus2006-01-04 19:40
Antal inlägg: 380

"Vad tänker ni förresten lägger de pengar på som ni nu sparar?"

Heroin!
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?