Spelrum
Giraffen | 21 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 20 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 19 998 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
riwinx | 2023-04-07 09:04 | |
![]() | Tord: -Ät upp era pizzor nu å kom över! Ta med James! Sånt sjuuukt ös här! Lars-Ove var ju helt i nuet som handlade om att ha blivit sammanförd med James. Dock så var det många tankar som snurrade. En polis hade nyligen besökt deras hem. Behövde ju inte ha med deras incident vid förra campingen att göra, men... -Tord! Vet inte om jag orkar! -Joo. De hä' miss en int'! Nu spelar After Mygg och sen kommer plojbandet Publikhavet! Många granna damer här! Koom! You only live once! -Okej! Kommer om en timme! -Jag meed! utbrast en rätt så onykter Halvard. James hade under telefonsamtalet satt sig på en filt framför Lars-Ove. Hon log med huvudet lätt lutat åt sidan: -Förlåt mig. Jag brusade verkligen upp. Jag ser att din vän Halvard tar hand om sina fötter. Vill du att jag tar hand om dina? | |
Glenn Skifs | 2023-04-09 13:40 | |
![]() | Ta hand om mina fötter! Det ska du verkligen inte göra. Ingen, säger jag. Ingen rötning fötter! Lars-Ove var riktigt förbannad. Dessutom får det fan räcka med pizza nu. Ni är ju feta som kossor hela högen. | |
Glenn Skifs | 2023-04-09 13:42 | |
![]() | Kort. Rör mina istället för rötning. | |
Tessica | 2023-04-09 19:23 | |
![]() | Både Halvard och James tappade andan och tittade storögt på den totalt personlighetsförändrade vrålande Lars-Ove. Vart tog den glada lilla gubben vägen? Som alltid varit på bäst humör av alla sedan dag 1? Halvard kände verkligen inte igen sin barndomsvän. Lars-Ove kände knappt igen sig själv. Hela den vattentäta planen som han minutiöst förberett i flera månader hade sabbats totalt på bara några dagar. Först Sigrids klantiga termosfadäs så att stackars James nästan dog. Och nu hade frugan Ulla sabbat hela friggeboden och kamerorna. Dessutom släppt in en polis i huset! Lars-Ove höll verkligen på att få ett psykbryt. Han hyperventilerade och skulle just attackera sin omgivning med nästa elaka ordharang när han kände en varm kyss på kinden. | |
riwinx | 2023-04-09 22:26 | |
![]() | Halvard kände ett visst obehag över att se James helt plötsligt bli fysiskt närgången med Lars-Ove i hans närvaro. Vad höll hon på med och vad var det för djävulskap med L-O? Några öl brukade inte få honom att flippa ur så här mycket. Att på mindre än en halv minut gå från att vara argsint rektor till en nu flinande Casanova krävde en förklaring...men inte nu. Då James ena hand var innanför Lars-Oves skjorta och hennes tunga snuddade hans ena örsnibb, så ville han stoppa hypnosförsöket. Detta genom att bryskt höja volymen på radion. Radioprogrammet om strutsarnas hemliga liv, fick dock fortsätta vara på låg volym. Istället tassade han barfota bort tilll James häst. -Hej Pontus. Gillar du musik och party? Hästen frustade till, knopen lossad och med låg kunskap, men med fyllemod och längtan till Agnezka red han i hög fart mot fjällhotellets bar. | |
riwinx | 2023-04-10 04:37 | |
![]() | (Pga. överanvändning av ordet kände, så ändrar jag första meningen i förra avsnittet till... Det blev obehagligt för Halvard att från ingenstans se James bli fysiskt närgången med Lars-Ove och dessutom så nära inpå.) | |
lolololololo | 2023-04-12 08:37 | |
![]() | Pontus, som alla hästar, var känslig för vem som satt på hans rygg. Nu var det en främmande karl, full som en kastrull och på ett märkligt humör. Pontus gjorde det enda vettiga i en sån situation: Han satte av i sken. Över stock och sten och fort utav bara satan galopperade han rätt ut i vildmarkshelvetet. Halvard låg över Pontus manke och klamrade sig fast i manen medan tankefragment blixtrade förbi i hans hjärna: James som snuskade sig med den jävla LO. Ulla och han själv, svettiga och flåsande i LO:s friggebod. Agnezka. Sigrid. Termosar. Pontus stannade tvärt och av for Halvard, över huvudet på stackars Pontus, ner på marken med huvudet före rätt ner på en stor, ojämnt formad stenbumling (från den senaste Istiden, utan tvekan, skulle Agnezka tänka när hon skulle komma att hitta Halvard med sprucken skalle och Pontus som stod och betade bredvid nästa morgon.) | |
Tessica | 2023-04-12 13:45 | |
![]() | Halvard var verkligen stendöd. Inte ens ett mirakel hade kunnat rädda honom. Agnezka kände på den iskalla halsen. Ingen puls. Tårögt ringde hon 112 samtidigt som hon skämdes över att tänka på hur det nu skulle bli nu med hennes sommarjobb. Högste chefen avliden redan första arbetsveckan. Förhoppningsvis hade Halvard noga dokumenterat de senaste veckornas framgångsrika experiment så att det övriga teamet kunde fortsätta hålla projektet igång. Borta i tältet vaknade James naken i Lars-Oves famn samtidigt som Tord och Sigrid stegade in och hojtade att det var dags för frukost. De... | |
riwinx | 2023-04-12 19:52 | |
![]() | ...ville även fråga om de hade sett försvunna Agnezka. Nu tvärstannade de, fnittrade berusat åt vad de skådat och backade ljudlöst ut från tältöppningen. Några meter från tältet stillade de sig och viskade: -Men guud. Tord. Vad i helsike var det DÄR om? -Ja Jesus å härliga Birgitta. Allt är int' som de' borde i vildmarken längre. -Neeej! Nejnejneej!! utbrast Sigrid. Nån har stulit Pontus!! -Va? hann Tord säga och sprang efter Sigrid, som lommade in på den breda stigen de nyss hade kommit ifrån. Klockan var halvfem på morgonen. James somnade därför lätt om. Dock med en olustig känsla av att någon hade iakttagit henne och Lars-Ove. Hon hörde något om frukost och sedan fniss. Hon hoppades att det bara vara några festprissar som hade råkat passera deras tält. Agnezka, som hade gått före sina vänner från baren, på grund av illamående, hade på småtimmarna långsamt, stapplande, valt att att gå en mer okänd stig mot tältplatsen. Det var längs denna som hon efter hennes fjärde uppkastning och ett ansiktsdopp i en bäck, plötsligt hade funnit Halvard livlös. Nu satt hon kvar där, sedan flera timmar, oförmögen att gå vidare. Ingen ambulans i sikte. Hon reste sig och tog ett famntag om Pontus och började storgråta. Från fjärran hördes en bekant röst: -Pooontus! Pooontus!! | |
Månblomma | 2023-04-14 19:16 | |
![]() | Agnezka började gråta igen och kravlade sig upp och stapplade Sigrid till mötes och kastade sig i hennes famn, hulkandes. "- Men kära, lilla flicka, utbrast Sigrid! - Vad lipar du så förskräckligt åt? Agnezka så förskräckligt blek och glåmig ut. Tord fångade in Pontus och knöt fast honom. och fick sedan syn på Halvards livlöse kropp. " Men dra åt helvitte, va fan ...Halvard är ju stendöd !!! utbrast Tord som fallit ned på knä bredvid Halvard och sett de gråvita ansiktet, blodet och hans stirrande ögon. | |
Månblomma | 2023-04-14 19:18 | |
![]() | Rättelse: Agnezka såg alldeles blek och glåmig ut. | |
Tessica | 2023-04-14 20:55 | |
![]() | När Ulla och kommissarie Brecht stegade in i fäboden möttes de av en märklig syn. Alla möjliga sorters kläder låg huller om buller på golvet och mitt på golvet, på en stor scarf satt en sköldpadda med en sladd i munnen. -Jag förstår inte, utbrast Ulla. Vi har aldrig haft några husdjur!? Kommissarie Brecht harklade sig: -Ja det wahr ju mycket märklich ja? Är det en kamera han har i munnen? Jag måste ta med mig detta för analys! Konrad lyftes bryskt upp och fick ligga i en soppåse tillsammans med några sladdar och en kamera. -Tack für kaffet, nu måste jag tillbaka till arbeitet mumlade Brecht och skyndade iväg. Ulla stod länge kvar i dörren och försökte sansa sig. Hundratals olika tankar for genom huvudet. Hon kände som ett tryck över bröstet. | |
riwinx | 2023-04-14 21:58 | |
![]() | Halvard hade per telefon av Tord fått höra om den hemska händelsen. Han satt nu och tänkte i ensamhet på en stubbe. Den närmsta tiden skulle bli sorgsamt mörk. Givetvis tyngst för Halvards familj, men även för Ulla och Lars-Ove. Rent rationellt så gick livet vidare för alla om någon månad, visste han. Arbetsmässigt kände han sig nu ännu mer motiverad att slutföra Halvards vision; att av nyupptäckta växter från Björnångers utkant, skapa serumet. Den dryck som skulle bli en världsnyhet; som skulle eliminera självaste Covid-pandemin. Han hade svårt för att gråta nu. För mycket annat i huvudet. James hade somnat på en luftmadrass under en björk. Vackert skogsrå, tänkte Lars-Ove och passade då på att i smyg fotografera henne och sedan mycket diskret börja läsa hennes senaste sms-konversationer. Skärmlås hade hon inte bemödat sig med att installera. Hon hade i text svarat "ha tålamod", "det kommer nog ordna sig", "jag hittar nog svaret" på ett flertal illa stavade frågor som handlade om något han tolkade som handlade om deras projekt. Pulsen steg inombords. En fråga hon inte alls svarade på var; "Wehr är dü?". En tysk person...var det en tysk polis vid deras hus som Ulla släppt in? Hoppas verkligen att hon inte släppt in honom i friggeboden, som Ulla ideligen hävdade var en fäbod. Löjliga tjafs hela tiden. Minnena av de märkliga tyska sms:n och de underliga svårförståeliga röstmeddelanden han tog emot när James var borta för sjukvård, fick honom att åter igen bli kallsvettig. Nu packades allt vid tältplatsen ihop av honom själv. När han blev färdig började han direkt texta på sin egen mobil; "Hej Tord. Kanske svårt att svara nu, men kan du tänka dig att bli min nya kollega? Du får som du märkt mycket fina kollegor, höhö;)." Svaret kom snabbt; "Inte läge ge svar. Måste tänk" lit. Vi tar en middag å prat' om det efter min föreläsning ikväll på hotellet. Låt säg' klockan sju i baren." "Ok. Kom utan sällskap.", skrev Lars-Ove, varpå han smög iväg med en svart hopknuten påse, samt en spade. Han visste var han skulle gömma sina hemliga vätskor. Under älgtornet. | |
riwinx | 2023-04-14 22:15 | |
![]() | Rättelse: Lars-Ove istället för Halvard i första meningen. | |
riwinx | 2023-04-15 08:32 | |
![]() | Ursäkta att jag skriver igen! Förra kapitlet, alltså det fjärde heter från och med nu: OLYCKAN Ursäkta att jag skriver här nedan igen...bör ju vara en annan, men kan inte låta bli. :) | |
riwinx | 2023-04-15 08:40 | |
![]() | KAPITEL 5 ETT DJÄVULSKT SAMMANTRÄFFANDE -Hej Sigrid. Hej Tord... "Var är Agnezka? Ett ljus skymmer sikten. Djur lyser det visst om...jag kan inte se Agnezka klart, men hon är där...nära Pontus som är skinande." -Hej Pontus. "Oj. Pontus vänder upp huvudet åt mitt håll. Kan djur höra mig? Jag pratar genom tankar" -Pontus pållen! "Nämen oj. En gång till tittar hästen på mig....Vila i frid? Pyttsan heller. Jag kommer hänga med. Känns spännande det här....vad lugnt allt känns i mig. Var är gud nu då?" En varm mjuk stämma vibrerar i och omgärdar Halvard: -Hallå. Här. "Wow! Vilket surroundljud! Äh. Kan väl inte vara gud som svarade. Jag tror ju på tomtar och troll mer, eller att någon i nya världen driver med mig...men nu tror jag nog på allt. Människor svarar inte, men oj vad de tänker på mig nu. Känner deras sorg, men kan inte precisera exakt deras tankar. Skönt. Vill ändå inte veta allt. Kan jag på något vis ge någon ett tecken på att jag finns kvar, fast i en annan dimension. Jag kan inte höra dem. Handlingar är viktigare än ord. Känner det starkt nu. Så klok jag känner mig. Inte som förr. Då var jag bara klok i små utspridda portioner. Förresten. Kan jag läsa fortfarande? Nu vill jag veta vad Lars-Ove håller på med...ok...han är i Mediumfjällets hotellbar. Tord är där. Genom hustaket kan jag inte se, men känner att de är där. Ska ta mig närmare. En man med mustasch och polisiära kläder är på väg in genom hotellets entré. Varningsklockor i mig, fast jag är ändå helt lugn. Märkligt." Halvards ande svävar närmare, men vänder sedan bort och svävar mot en ljusare plats, som är tusen gånger vackrare. Då är ändå Lappländska vildmarken i sommartid exceptionellt ljus och paradislik. | |
Månblomma | 2023-04-18 22:28 | |
![]() | Ulla blev stående i friggeboden och bara stirrade på alla kläder som låg huller om buller på golvet. Vad i allsin dar hade häntvoch vems var alla kläder? Trycket över bröstet ökade och hon var tvungen att gå ut för att få frisk luft. Hon tog några långa djupa andetag. Räknade andetagen som hon lärt sig på stresskursen...andades in och ut tills trycket över bröstet lättade en aning. Ulla gick med långsamma, fundersamma steg tillbaka in i huset och plockade undan kaffekopparna. En tysk kommisarie, en sköldpadda, en kamera....Ulla rev sig i nacken och kände att den här röran behöver redas ut. Lars- Ove har en del att förklara när han behagar höra av sig, tänkte hon. Och vad har tagit åt Harald, som inte svarat på hennes sms...ja, se karlar!! | |
Tessica | 2023-04-18 22:51 | |
![]() | Samtidigt satt kommissarie Brecht i sin trånga bil med en sköldpadda i famnen. Han hade stannat tillfälligt på en busshållplats. Sköldpaddan lät så himla konstigt. Som ett metalliskt gällt konstgjort ljud. Han höll sköldpaddan ganska hårt och ville bara klappa den lite på huvudet. Blixtsnabbt högg den ett rejält tag i kommisariens handled. -Aaajj mein Gott, was ist dass? Det tog bara 30 sekunder innan han tappade medvetandet. Det blev helt svart. Som att han hade fått en mycket kraftig elstöt eller en djup narkos. | |
riwinx | 2023-04-19 00:31 | |
![]() | Halvards fru kom gråtande och skrikande på grusplanen med sin cykel slängd bakom sig. Hennes klänning var lätt sönderriven längst ner och några skrubbsår visade på att en vurpa med cykeln nog hade skett. Ulla tittade försiktigt ut genom de transparanta köksgardinerna och sprang omedelbart ut ur huset -Men Beatrice! Hur är det fatt!? -Ullaa! Du kommer inte tro mig, men jag såg en kvinna klädd till ninja! Det stack ut långt mörkt hår...och kurvig...måste varit kvinna...där och så...jag välte... -Beatrice! Sätt dig! Andas! Du är i chock! Berätta när du fått lite lugn! utbrast Ulla. Halvards fru, Beatrice, som inom kommande dygn skulle få ett betydligt större chocktillstånd via telefonsamtal från poliser vid Mediumfjällets södra fot, satte sig nu i en solstol. Ulla bjöd på iskall mjölk, varpå hon mer välformulat fick sig berättat att en kvinna klädd som ninja hade dragit ut en avsvimmad polisman ur sitt fordon. Slängt ner honom i diket och sedan åkt iväg i full fart. Uniformen polisen bar hade ninjan snabbt fått av polisen för att ta med i bilen Under tiden detta skedde hoppade en sköldpadda ut genom ena framdörren. Beatrice vågade sig efter tumultet fram och skulle hjälpa polismannen och det lilla djuret. Då gick sköldpaddan till attack, men bara mot hennes cykel. Tre ekrar hade gått av. Beatrice mobil var urladdad, så hon beslöt sig för att cykla direkt hemåt. Mannen i diket andades och verkade lyckligtvis nästan okej trots allt. Ulla hade svårt att fullt tro på Beatrice beskrivning om att det blixtrade till om cykelhjulet när sköldpaddan bet på det, men i övrigt lät allt helt trovärdigt. Ulla med samlad röst: -Hej. Är det polisen jag talar med? | |
riwinx | 2023-04-19 08:31 | |
![]() | Rättelse: "." efter bilen. | |