Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade11
Mobilspel
Pågående21 703

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Morristown - Ej medlem längre2007-10-11 18:03
Antal inlägg: 7710

En vädjan om återhållsamhet
Forumet ordlekar var för mig det allra roligaste på Betapet. En bunt med kul trådar där humorn frodades och folk skrev genomtänkta inlägg.

Nu har det förvandlats till en orgie i ordbajseri där skribenter pepprar trådarna. Det är inte ovanligt att komma in i ordlekar och se att samma medlem skrivit i 25 trådar på raken.

Jag vill absolut inte peka ut någon speciell som skyldig. Jag har själv haft kvällar där jag varit extremt frekvent.

Men på något sätt har glädjen i forumet försvunnit nu.

Jag är väldigt tacksam om vi kan få till en diskussion på ett balanserat sätt om hur man får upp nivån i ordlekar.

Eller så är det så att jag bara är en surpuppa.

Men för egen del vädjar jag om återhållsamhet och tanke bakom inläggen.

Vad säger ni andra?
 
ajson - Ej medlem längre2007-10-11 18:03
Antal inlägg: 5150

jag får väl lägga ner då
 
vita_syrener - Ej medlem längre2007-10-11 18:46
Antal inlägg: 22144

Jaa-samma här-förstår inte Morristown´s inlägg. Jag trodde att det var personlighet, som är olika hos oss alla-tack och lov- där man kan se hur olika vi tänker, hur vi vinklar saker på var och ens sätt. Men är man outstanding får jag väl lägga ner då. Känns som kollektiv bestraffning. Tycker det är väldigt tråkigt att att du inte känner någon glädje i forumet. Men varje känsla är ens egen. Själv tycker jag det är väldigt trivsamt. Men passar väl inte in i mallen då? Ska det tids och dagbegränsas då-eller?
 
Morristown - Ej medlem längre2007-10-11 20:28
Antal inlägg: 7710

Som jag sa, jag dömer ingen. Jag vill ha en diskussion!
 
sixty5er2007-10-11 21:35
Antal inlägg: 2772

Ja, det tycks som om många har tröttnat på det här forumet. För bara ett par månader sen var det många fler här.
 
_willow - Ej medlem längre2007-10-11 22:07
Antal inlägg: 3429

jag vill inte att ajson och vita syrener lägger ner skulle bli tomt utan dom.
 
källv3 - Ej medlem längre2007-10-11 22:11
Antal inlägg: 263

Ett slag i ansiktet...men tyvärr... säg den glädje som varar beständigt.
Välkomna till min inkorg får vi se om vi kan komma på något annat sätt att "prata" med varandra utan att andra blir störda!!
 
Lillråttan2007-10-12 00:06
Antal inlägg: 4623

Jag hör till dem som mer eller mindre slutat delta i Ordlekar, kanske av samma anledning som Morristown. Det kan hänga ihop med att det gäng som var aktivt där för någon tid sedan har mer eller mindre försvunnit. Det gänget trivdes jag väldigt bra med, tyckte att vi hade liksom samma sorts humor.

I mitt tycke har kvaliteten sjunkit, i stället verkar det gå ut på kvantitet, att skriva i många trådar som möjligt utan nån större eftertanke. Därför har jag tappat intresset, det är inte min sorts humor längre.

Men humor är ju väldigt subjektivt, vem är jag att döma? Jag väljer att lägga ner, uppenbarligen trivs de som är kvar så det är bara att gratulera.
 
monk - Administratör2007-10-12 01:29
Antal inlägg: 2370

Jag är glad för alla trådar som folk skriver i så länge meddelandet är relevant för trådämnet... :) så skriv på ni som är uttråkade! ;)
 
wicca2007-10-12 09:54
Antal inlägg: 796

jag skriver inte så mycket i ordlekar tycker ibland att det inte finns något intressant att skriva, klart jag märkt att samma personer återkommer mycket men det stör inte mej, det är ju synd att en del känner sig påhoppad så ska det väl inte heller vara alla ska väl känna sig välkommen att skriva i forum, och att vi har olika sorters humor får man väl acceptera så väl som det finns olika sorters människor i olika åldrar, jag fortsätter nog att skriva då och då i forum, men det är inte det viktigaste för mej.
 
Lillråttan2007-10-12 10:12
Antal inlägg: 4623

Ser att de frekventa inläggsskrivarna som tog åt sej har dragit sej tillbaka helt nu. Det är ju också trist när folk blir sura och inte tål att ifrågasättas det minsta. Forumen är naturligtvis till för alla, att Morristown ger uttryck för sin frustration måste också vara tillåtet. Så skärp er, martyrer.
 
sadielasalle2007-10-12 11:06
Antal inlägg: 704

Har nygligen hittat in i just "ordlekar" o trivs som fisken i vattnet, Tycker att d är kanon!!!!
 
Lillråttan2007-10-12 11:08
Antal inlägg: 4623

Bra, välkommen!
 
sadielasalle2007-10-12 11:08
Antal inlägg: 704


tack : )
 
Vigdir2007-10-12 11:49
Antal inlägg: 3722

Jag håller delvis med Morristown, inte så att jag tycker det är "fel" att skriva nittioelva inlägg på raken, men jag saknar de där roliga och genomtänkta kommentarerna, och framför allt tycker jag det är allt oftare som skribenterna inte ger sig tid att läsa igenom trådskaparens tanke och reglerna för just den ordleken. Det tycker jag faktiskt är ett ganska resonabelt krav - att man åtminstone ska veta vilken lek man deltar i och vad trådskaparen har tänkt sig den ska innehålla.

Det är litet trist när det blir viktigare att fylla hela sidan med sitt namn än att man faktiskt tillför just den leken något. Och ja, jag vet, jag är mycket mån om att reglerna skall hållas, det tycker jag är ett bevis på respekt mot den som skapat leken. Misstag kan man självklart göra, men när det blir fel gång på gång av rent slarv eller nonchalans, då är det inte särskilt roligt att leka med.
 
Lillråttan2007-10-12 12:45
Antal inlägg: 4623

Kunde inte sägas bättre
 
blue_moon2007-10-12 15:57
Antal inlägg: 9712

Håller med. Bra formulerat!
 
Morristown - Ej medlem längre2007-10-12 16:21
Antal inlägg: 7710

Vad kul det blev nu ;o)

Moriistown - leg. partypajare!
 
HappyU2007-10-12 16:34
Antal inlägg: 6836

Håller med Vigdir.
 
ajson - Ej medlem längre2007-10-12 17:27
Antal inlägg: 5150

hejhej...jag är inte det minsta sur...Men jag trodde att alla var välkomna med sina bidrag och ber väldigt mycket om ursäkt att jag är så "nitisk" med mina inlägg,Tyckte det här var en rolig grej och en avkoppling, trodde inte att det var så hemskt seriöst..Nu har jag tappat lusten iaf, så nu slipper ni mina inlägg framöver..
 
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?