Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade14
Mobilspel
Pågående22 285

Forumkategorier

Användare Inlägg  
illiterate - Ej medlem längre2007-07-23 02:59
Antal inlägg: 6521

Kan någon översätta REBOL-koden till pseudokod så vi kan få klarhet i detta? :)
 
KryddMunk - Ej medlem längre2007-08-07 21:44
Antal inlägg: 10

vore det inte en idé att ta dom matnyttiga bitarna från denna tråd, eller denna tråd och lägga överst under denna flik (turneringsfliken) så är det lätt för nya att hitta hur det går till med turneringar och hur programet som används fungerar i korthet...
 
odin - Administratör2007-08-07 21:51
Antal inlägg: 7442

måfåar, är det lekmannatermen för bruteforce? :D
 
Perpersa - Ej medlem längre2007-08-07 21:54
Antal inlägg: 2193

Nä jag menar att det slumpar sig fram till en lösning och om det skiter sig på vägen slumpar den om med en modifikation i förutsättningen och itererar så tills det funkar eller tills försöken är för många (typ 1 xillion försök)

 
Perpersa - Ej medlem längre2007-11-08 11:24
Antal inlägg: 2193

Ok lite mera PJ-grejs. Det upphör ju aldrig att förvirra nytt och gammalt folk hur denna räknas ut.

Satt just och gjorde ett litet kalkylblad i excel, i detta kan man fylla i sina resultat under en turnering och ser hur PJ-poängen förändras.

Tänk dock på att motståndarnas vinstpoäng måste korrigeras efter varja rond. Därför blir det lite jobbigare att fylla i för varje rond som går... men men.

Formlerna och upplägget kan förhoppningsvis underlätta något vad det gäller pj-poängens mystik.

För er som vill fylla i denna under pågående betapet-turnering är det bara att kopiera från "resultat"-kolumnen och klistra in i chatten när ni vill meddela resultat...

Kom ihåg att detta kalkylblad endast håller koll på er egen PJ-poäng, och endast under den senast inmatade ronden.

Blir det fel har ni förmodligen matat in fel antal vinster för motståndarna.

web.telia.com/~u8713...01 9/pj.xls

(Obs detta är ett hastverk och någon bugg kan förekomma men jag tror jag lyckats denna gång, peppar peppar...)

 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?