Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uffew | 2012-05-28 18:35 | |
![]() | Irgitta. Lägg inte så mycket fokus på vad Corlini skriver. Hon är så duktig på att tänka och agera positivt...i den här tråden. Sen spyr hon galla i andra trådar till exemel över föräldrar som klagar över kostnader för barnens idrottsutövanden. | |
| le-lou | 2012-05-28 18:37 | |
![]() | "Le-lou, du talar om "andra människors påverkan och makt" det är väl ganska mycket BS ändå? sålänge man tänker så är man ju låst. andra människor har ingen makt eller påverkan som man inte ger dem, INGEN utöver du själv styr eller påverkar mer än du tillåter dem. " Öh så du menar att du skiter fullständigt i lagar & regler, norner och praxis, förväntningar och förpliktelser? Det tvivlar jag starkt på att du gör. Du är precis lika (o)fri som vi andra. | |
| temperance | 2012-05-28 18:37 | |
![]() | Sjukdomsvinstträsket är ett gissel, där håller jag med dig Corlini. Sen finns det ytterligheter åt andra hållet som är lika destruktiva. Det måste väl få vara okej att vara svag och liten ibland? Vi är ju bara människor med allt vad som hör till. | |
| limpan__2 | 2012-05-28 18:39 | |
![]() | Tror du på allvar att en förkylning drabbar på måfå? Är det inte ganska klarlagt hur virus och bakterier smittar? Tyvärr är det inte lika klart varför en del drabbas av psykiska besvär, men om du tror att du klarat dig för att du tänkt positivt till skillnad från de som väljer att ha en depression är du löjligt naiv. Och du har inte svarat på min fråga. Enligt hemsidan får man vad man tänker på om man bara tänker tillräckligt mycket. De som föds i svältområden tänker ju garantrat mycket på mat, varför får de inte den? Om LOA stämmer måste ju de få mat, annars är det ju ingen lag utan bara humbug. | |
| corlini | 2012-05-28 18:53 | |
![]() | irgitta, nej du fattar faktiskt fortfarande inte. självklart väljer inte folk det du nämner. men de valde som de gjorde i sina liv långt innan och det kan ha lett eller bidragit till hur det sedan blev eller hur? som jag sagt så många gånger nu, vi talar om olika saker jag talar om innan och vad som lade grunden, du talar om hur det är och blev efter det och när tillståndet redan etablerats. jag väljer att överväga om jag skall var delaktig i att så ett frö medans du talar om allt efter det fröet slagit rot. kunde det slo rot om ingen sådde? och ja, jag kanske stavar som en kratta ibland men det gör mig inget, kanske en negativ eller avig person lägger sin energi på att hänga upp sig på det ifs.. tja limpan, man får det inte genom att sitta och vänta på det. agerandet får du stå för själv men tror du inte på det är det ju ganska menlöst att agera eller? le-lou. lagar ska man följa men förpliktelser och förväntningar är inte relevanta föränn den dagen du väljer att göra dem till just det och kanske då genom att dela ditt liv med någon och då skall dessa inte vara av last utan givande, är de belastande eller hämmande kanske du valde tokigt eller? | |
| corlini | 2012-05-28 18:55 | |
![]() | limpan, depression är väl inte direkt ett virus? jag gjorde jämförelsen med förkylning eftersom många verkar tro att det drabbar hej vilt på måfå bara eftersom personen enl många är helt frisvuren från delaktighet av triggandet. springer du ute i bara tunn Tshirt i majs första solstrålar och blir förkyld, var det slumpen då eller var du delaktig? | |
| le-lou | 2012-05-28 18:58 | |
![]() | corlini - lever du i ett samhälle? Varför ska man följa lagar? När är en förväntning relevant? Kan du välja att skaffa barn och sedan få ett sjukt barn som faktiskt blir belastande och väldigt beroende av dig för hela livet? Ska man tänka att man valde fel där? Hur tänker du? | |
| limpan__2 | 2012-05-28 19:01 | |
![]() | Nä, jag skrev inte det heller. Däremot kan inte du belägga att personer som drabbas av depressioner inte varit positiva innan de blev sjuka. Och inte heller kan du förklara varför de som sänter och tänker mycket på mat inte kan få det då LOA faktiskt stipulerar att man får det man tänker på. | |
| irgitta | 2012-05-28 19:03 | |
![]() | "god mot de goda, god mot naturen, god mot miljön, god mot djuren och det vissa andra tolkar som ond är bara att jag skiter i dem. de och deras liv, vardag, öde, hälsa och existens bekommer mig inte." Citat från corlini i en annan tråd. Låter inte så himla positivt i mina öron. Sant Uffe, har bara så svårt att acceptera att vissa tror sig vara så fantastiskt duktiga, positiva och snudd på övermänskligt starka och samtidigt har så lite förståelse och empati för andra! | |
| temperance | 2012-05-28 19:07 | |
![]() | Som jag har förstått LOA:s förklaring på riktigt vidriga saker får barn som blir våldtagna skylla sig själv eftersom energierna de sände ut matchades med pedofilens. Känns... fräscht. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 19:25 | |
![]() | >> springer du ute i bara tunn Tshirt i majs första solstrålar och blir förkyld, var det slumpen då eller var du delaktig? Slumpen, till störst del, eftersom förkylning orsakas av virus och inte kyla. | |
| corlini | 2012-05-28 20:07 | |
![]() | ok, då har vi bekräftat att depressioner drabbar vem som helst helt slumpvis. gåtan löst. hmmm, vänta nu. till störst del sade du? den andra delen är vad? att man blev mer mottaglig genom att sänka sitt försvar eller utsätta sig för svett-kyla-drag-värme-vin d-kyla igen och sen värme? hur var det nu bidrog man eller inte? | |
| Minta | 2012-05-28 20:26 | |
![]() | Har du lidit av depression Corlini? Jag tror inte att man kan bli av med en riktig depression genom att som en betingad hund börja tänka positivt. Man kan bli av med den genom att erkänna det man känner, att känna det man känner fullt ut och våga vara i dem. Inte genom att fortsätta förtränga dem och tänka positivt om de mörka tankarna överväger och vill bli lyssnade på. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-28 20:33 | |
![]() | Jag pratade om förkylningar, inte depressioner. Och visst, sänker man sin kroppstemperatur ordentligt så kan man bli mer mottaglig för infektioner; men inte alla som blir förkylda blir det för att dom utsatt sig för kyla. | |
| le-lou | 2012-05-28 20:40 | |
![]() | svara på frågan corlini, är du snäll. | |
| Gunilla _ | 2012-05-28 20:44 | |
![]() | Jag har nog bara en i vänkretsen som hamnat i en riktig depression - och hon tänkte så många positiva tankar om att hon minsann inte mådde dåligt att allt blev sju resor värre när det väl gick åt h-e. Ps. Var det inte du corlini som satt och grät över att du var så trött och slut och hade så mycket jobb i något inlägg? Varför tänkte du inte bara positiva tankar och *vips blev allt bra* istället för att skriva och beklaga dig här? | |
| irgitta | 2012-05-28 20:44 | |
![]() | Jag upprepar min fråga också: väljer man att födas in i dysfunktionella familjer? Och har man som liten möjlighet att välja att inte påverkas av denna dysfunktionella familj? Svar på det tack | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-28 21:21 | |
![]() | corlini, det var bra att du skrev här när du satt och grät. Alltid trevligt med lite mänsklighet när man minst anar det. | |
| Gunilla _ | 2012-05-28 21:28 | |
![]() | Det var väl ungefär det jag var ute efter - det funkar inte att bara tänka positivt i alla lägen så blir det bra. (Även om, naturligtvis, ett positivt tänk är bättre än ett negativt.) Och att corlini har kommit på det utan att ens själv veta om det(?) :) | |
| slånbär | 2012-05-28 21:30 | |
![]() | Corlini- att du bara ids hålla på....du måste leva i en liten ankdamm med tanke på dina inskränkta åsikter. Du bara svamlar i dina inlägg och det är ingen logik överhuvudtaget i det du skriver. Jag tänker inte ens bry mig om att bemöta dina påståenden eftersom du verkligen inte har en aning om hur livet ser ut för människor som inte lever i din skyddade verkstad. I jämförelse med dig och dina inlägg så framstår KD och SD med sina konservativa åsikter och idéer om hur samhället borde vara i deras värld nästintill uppfriskande. | |