Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xMatrix | 2012-08-08 19:58 | |
![]() | Jag håller inte med dig le-lou. Har gjort mitt bästa att svara på frågorna men den om potentialen är för krånglig att besvara bara | |
| xMatrix | 2012-08-08 20:03 | |
![]() | :-) Corlini | |
| corlini | 2012-08-08 20:14 | |
![]() | jag hänger upp mig lite på detdär ständigt återkommande sekt snacket. vad har LOA med sekt att göra? jag har egentligen inte kontakt med någon annan som förespråkar användandet av LOAs tankesätt, det kostar inget, finns inga samfund, inga möten, ingen grupp osv. detdär med sekt är ju lika absurt som att hävda att Limpan är med i en skum sifferorden för att han-hon läser ekonomiskrifter, är vän med andra likasinnade på facebook och säkert betalar medlemsavgift till någon form av grupp med endast likasinnade. det om något är väl mera relaterat till sektskapet än att enstaka utspridda personer utan vetskap om varandras existens råkat läsa samma bok och fattat tycke för vissa stycken i boken. någon skrev en bok om ett annat sätt att tänka, ett annat sätt att resonera och prioritera. boken säljs öppet till vem som helst precis som vilken gammal wallander som helst, men det är sektvarning för att den handlar om ett radikalt synsätt på människans tankes förmåga? detdär med empatin har jag fått mycket skit för, jag som var ärlig för att jag besvarade en fråga. trodde inte ärlighet i debatt skulle vara till last. men vissa av er är väldigt låsta, inrutade, trångsynta, fördömande i ert sätt att bemöta andra i debatt och försöka se ämnets bredd eller objektivitet. försöker man sedan förklara sig eller ge ärliga svar så får man 100 sidor svar som påstår att man är allt från psykopat, underbegåvad, psyksjuk, dum i huvet till fan vet vad. allt för att man påstår att vår tanke besitter en väldigt kraft och att vi själva formar vårt liv och vår framtid. det blir vad man gör det till sägs det ju. ingen som undrat varför? | |
| Mouche - Administratör | 2012-08-08 20:14 | |
![]() | Jahaja, så var vi där igen. En tråd under fliken seriöst som dränks i one-liners, inbördes beundran och allmänt trams. Tråden skickas till snack där den kanske kan passa in bättre. Mouche | |
| temperance | 2012-08-08 20:15 | |
![]() | Gött. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-08 20:23 | |
![]() | lol | |
| slånbär | 2012-08-08 20:31 | |
![]() | Nej corlini - du får dom svaren för att du har hävdat att det handlar om en naturlag som på något sätt verkar i universum och att du kan tolka den naturlagen lite som det passar dig. Då får man räkna med motargument från folk som kanske är mer insatta i just detta med naturvetenskap bättre än du själv, särskilt som du erkände att just deltagare ditt svagare ämne i skolan. Du får också mothugg då du framställer det som att det är en svaghet att inte ha allt det du har. Att man är misslyckad om man bor i förorten och sliter på ett i dina ögon skitjobb och inte har tid, kraft eller möjlighet att ta sig därifrån om man nu skulle vilja det. Du kommer också med oerhört okunniga inlägg angående människor som befinner sig i delar av världen som inte är lika lyckligt lottade som vi är och påstår på fullt allvar att dom bara tänker fel och är ointelligenta. Så det är inte jättesynd om dig för sticker man ut hakan och kommer med argument och påståenden i stil med dina och dessutom uppvisar en sorgligt låg kunskapsnivå kring det hela så får man räkna med att bli ifrågasatt. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-08 20:37 | |
![]() | Är boken the secret gratis? Är det okej att sprida filmen the secret på internet? det är en ärlig fråga för jag vet faktiskt inte, en del gör ju så. | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-08-08 20:57 | |
![]() | En enkel fråga: Hur många av er som skriver här, har läst boken "The Secret"? | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-08 21:06 | |
![]() | Frågan är ställd tidigare i tråden men jag har i alla fall läst boken och dissat upphovsmakaren samt missionärer för The Secret. | |
| Triss - Ej medlem längre | 2012-08-08 21:07 | |
![]() | xMatrix - varför hakar du upp dej på på att folk hånar och är sarkastiska? Det var faktiskt du som utan anledning uppmanade mej att uppsöka psykakuten! Den här tråden är verkligen underlig. | |
| corlini | 2012-08-08 21:19 | |
![]() | ojojoj slånbär. :) jag dissar inte folk som bor i lägenhet i taskiga områden och har trista jobb. jag dissar dem som bor i lägenhet i taskiga områden och har trista jobb och klagar över det utan att göra något åt det. det är en enorm skillnad. vår egna tanke är vår vår styrka, vårt tankesätt formar oss och våra liv, väljer man att gnälla men stanna är man låst, ser hinder, hittar ursäkter, skyller på omständigheter, är feg, rädd eller svag. dem dissar jag för då ska man heller inte klaga. att folk som svälter skaffar 5 barn till trots att de inte har mat för dagen eller ett vettigare boende än en bit wellpapp och ger bort sina 13åriga döttrar till aidssmittade gubbar i grannbyn att sätta på dissar jag för jag tycker det är ett väldigt okonstruktivt, kontraproduktivt, korkat sätt att försöka lösa sina problem på. och ja, jag anser det ganska obegåvat ur västerländskt perspektiv sett. att det är väldigt okorrekt, vulgärt och elakt sagt ur empatisk synvinkel det vet jag. men det är ju sant, varför ljuga och hymla eller tysta ned? och för femtioelfte gången... jag tror inte på någon kosmosvariant med ett osynligt jättekraftfält som fördelar saker att uppfattas som attraktion. jag tror på vår egen förmåga och att vi själva bestämmer vad och hur vårt liv blir. och att det är i den egna tanken denna kraft finns att hämta. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-08 21:20 | |
![]() | kajfrid det var tillochmed du som frågade samma sak tidigare i tråden och fick svar på det. leta upp det om det nu inte var så att din fråga blev raderad som offtopic(!) vid nån rensning. the secret snabbkurs, med illustrationer: www.edu.nykoping.se/...st oria.htm | |
| limpan__2 | 2012-08-08 21:28 | |
![]() | "och för femtioelfte gången... jag tror inte på någon kosmosvariant med ett osynligt jättekraftfält som fördelar saker att uppfattas som attraktion. jag tror på vår egen förmåga och att vi själva bestämmer vad och hur vårt liv blir. och att det är i den egna tanken denna kraft finns att hämta." För femtioelfte gången, detta är inte LOA. Men det vet du ju med. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-08 21:31 | |
![]() | Då måste ju jag också säga, Corlini och trådskapare, att det är inte LOA du förespråkar utan positivt tänkande och en jävla vilja att inte ge upp. Triss: Ja, visst är elakheter och dumheter levererade av bägge läger. | |
| slånbär | 2012-08-08 21:55 | |
![]() | Hej å hå corlini då tar jag det en gång till. Bara genom ditt sätt att uttrycka dig angående taskiga områden och skitjobb så har du direkt visat hur du ser på det. Jag tror säkert att dom flesta nog skulle önska att dom hade råd att bo i ett lugnt villaområde med natur i närheten och en lagom stor och bra skola till barnen. Jag tror också att om man sliter som tex städare , är ensam med tre barn och precis klarar hålla sig flytande och ge sina barn det allra viktigaste så är ju inte det så man ser drömtillvaron men jag vet också att för dessa människor så är det helt enkelt nog. Trots det har dom väl rätt att klaga över att livet är tufft ibland och att dom drömmer omnåtbättre. Dom är väl i långt ifrån några hopplösa loosers just för att dom faktiskt trots allt orkar fortsätta och försöka ge sina barn en bättre möjlighet. Jag tycke det är så oerhört kränkande att se ner på dessa människor så som du gör bara för att dom inte tar steget och försöker göra nåt annat. Var du jävligt tacksam för att dessa människor finns för vem skulle annars ta hand om din skit oc städa toaletterna på skolan, köra buss, städa på sjukhuset, köra sopor, sitta i kassan på Konsum och alla andra "trista jobb" ? Du har en överklass syn som är beklämmande i stil med Marie Antoinette och dom berömda bakelserna. Det är det jag vänder mig emot. Vad ger dig rätt att döma dessa människor bara för att dom i dina ögon inte har rätt att klaga utan bara ska skylla dig själva för att dom har det så? För ett barn som växer upp i en dysfunktionell familj så kan bara det att klara sig levande vara fullt upp. En del av oss orkar ta steget att uppnå åtminstone någon dröm men för många är det fullt nog bara att leva. | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-08-08 21:56 | |
![]() | Hm! LOA ä r positivt tänkande. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-08-08 22:04 | |
![]() | Med lumpna trick försöker Byrne få folk att lita på henne. T ex har Platon, Beethoven, Einstein och andra genier använt sig av Hemligheten. För säkerhets skull nämner hon bara avlidna personer, så man kan ju aldrig fråga... Jag slog upp ett kapitel på måfå: " Det här är ett kännande universum. Om du bara tror rent intellektuellt på något, men inte har en motsvarande känsla innerst inne, då har du inte nödvändigtvis tillräckligt mycket kraft för att manifestera det du vill ha i ditt liv. Du måste känna det. Be en gång om det du vill ha, tro att du har fått det och sen är det enda du behöver göra att må bra. Du är på den frekvensen där alla goda ting kommer till dig och du får det du har bett om." Jag skulle inte för mitt liv kunna predika detta på onkologen, habiliteringen eller i ett flyktingläger. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-08 22:52 | |
![]() | ah ok. bra. jag har under det senaste halvåret haft bekymmer med att min vänstra arm då och då somnar, och att det sticker lite i ansiktet. Ibland verkar det som jag inte riktigt är mig själv heller. I mina värsta farhågor är jag antingen på väg att få en stroke eller så har jag nånting som sitter och trycker på nåt i mitt huvud. I mina bästa fantasier så är det där bara en serie av olika slump-tillfällen som min lite småhypokondriska hjärna har lagt på minnet och etsat ihop till en helt felaktig symptom-analys. Jag ska alltså bara tro helhjärtat på att jag är helt frisk och oroar mig i onödan så kommer jag att må bra sedan? Uppsöka läkarvård måste väl klassas som att vara lite negativt inställd till det hela? | |
| uffew | 2012-08-08 22:58 | |
![]() | Hundbiten. Det du skrivit i sista stycket om frekvens. Låter som att man fungerar som nåt automatiskt signalsändare. Typ ställa in rätt radiokanal. Hur funkar det för de stackare som lider av el-allergi och gå omkring med kastrull eller foliehattar på huvudet? :D | |