Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2015-12-29 21:29 | |
![]() | Det är en relativt liten undersökning, men det finns inget som säger att inte siffrorna kan ligga lite lågt, lika väl som du menar för högt. Jag svarade dig tidigare att turkar generellt är mindre benägna att kräva sharialagar än t ex de som kommer från Irak, Afghanistan och Palestina. Eftersom vi har proportionellt fler från dessa länder i vårt land, och dom inte ingick i undersökningen hade du kanske fått högre procentsats om dessa inkluderats. Det är inget vi vet något om, därav min skepsis. Men du kan aldrig komma ifrån huvudproblemet att det finns ett alldeles för stort antal shariaivrare i Sverige. Är det 40%, 50% 60% 70% eller rent av över 80%, som i invandrarnas hemländer, lär vi aldrig få veta. Men det skrämmer mig, och du kan glömma att den svenska kulturen kommer att ha någon utjämnande effekt värd att tala om. Vissa kommer så småningom att inse fördelarna med vårt västerländska samhälle, men alltför många kommer istället att radikaliseras, inte nödvändigtvis till terrorister dock. | |
micro113 | 2015-12-29 21:37 | |
![]() | Janne vi är tillbaka till krönikan (som ingen av dem kommenterade) "ALLA FÖDS SVENSKAR " Djupt i alla människors inre, slumrar således en liten svensk Ett sådant förhållningssätt är bara möjligt om människan i default betraktas som svensk och när samhället är övertygat om att allt löser sig bara individen ges den tid det tar att tvätta av sig strukturerna och bejaka denna sin ursprungliga natur." detgodasamhallet.com...nt -page-1/ | |
Rhotheta | 2015-12-29 21:41 | |
![]() | Liminal. Vi är överens om "sannolik". Inte absolut bevis. Det är svårt nog. Totravel. Vi är tydligen överens om processen. Det är glädjande. Inser som limpan sade att vi säkert ser olika på nivåer framöver, men välreglerade höga nivåer blir åtminstone inte laviner, så det är att föredra. | |
janne121212 | 2015-12-29 21:42 | |
![]() | "Frågan är bara vad som händer, när övertygelsen om den svenska värdegrundens perfektion möter övertygelsen om den islamistiska fundamentalismens perfektion? " "that is the question" för att citera Hamlet. Bra artikel förresten micro. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-29 21:43 | |
![]() | Janne, Ok, det var ett nyanserat resonemang. Det hedrar dig. Jag har, som vanligt, en mer positiv framtidssyn än du har. Jag har även en tro på människan. Det vet jag inte om du har längre. Hur var det nu med IC:s rubriksättning? | |
Rhotheta | 2015-12-29 21:44 | |
![]() | Är lite lågaktiv för tillfället :-) | |
Lågintensiv | 2015-12-29 21:59 | |
![]() | On topic :) m.gp.se/nyheter/deba...ho gt-pris- | |
micro113 | 2015-12-29 22:39 | |
![]() | Lågintensiv .. Bra artikel fast just detta stämmer inte riktigt .. "Samtidigt är det nu Stefan Löfven som är statsminister, och som mest aktivt har bidragit till att locka mångfalt fler flyktingar till Sverige än till exempelvis Danmark". - See more at: m.gp.se/nyheter/deba...6B LEu.dpuf Faktum är att Löfven hela tiden talat om restriktioner och att fördela ansvar .. Folk har bara valt att inte lyssna till det - utan istället valt att kritisera hans protektionism när det gäller svensk arbetsmarknad... Så i just den punkten är jag inte med .. Det vi ser nu är Alliansens och MP:s överenskommelse i full blom .. En överenskommelse som Löfven som övertagande regering inte kan avsluta hur som helst. | |
kryddeluntan | 2015-12-29 23:02 | |
![]() | micro, bra artikel som du länkade 21:37. Under Balkankriget var det mycket bråk mellan tex. Serber och Kroater som kom hit, men det går nog inte att jämföra med det här och tyvärr tror jag att det kommer att eskalera. | |
janne121212 | 2015-12-29 23:06 | |
![]() | Fast du måste minnas micro att Löfven hävdade detta i april i år under en intervju med SDS. "Finns det något tak för hur många flyktingar Sverige kan ta emot? – Nej, det finns ingen gräns. Vi ska ta emot enligt de konventioner vi är bundna av. Vi har klarat det tidigare. I början av 1990-talet kom det många från det forna Jugoslavien. I dag är de en naturlig del av det svenska samhället. De bidrar jättemycket." | |
micro113 | 2015-12-29 23:10 | |
![]() | janne121212 Ja, han hade att förhålla sig till de överenskommelser som fanns innan krisen stod på tröskeln .. Nu kvider den region som skrikit högst om gränskontroll för att slippa flyktingar mest om att just detta genomförs ... I arbetsrättsliga frågor har han däremot kunnat vara konsekvens .. | |
janne121212 | 2015-12-29 23:14 | |
![]() | Han behövde inte förhålla sig till något annat än att han ville sola sig i glansen som världssamvete (Palmekomplex), och till varje pris distansera sig så långt från SD som möjligt. Hade han velat ha en annan flyktingpolitik hade han undvikit att ta med Mp i regeringen. | |
micro113 | 2015-12-29 23:15 | |
![]() | kryddeluntan Nej, de som kom nittiotalet från forna Jugoslavien går inte att jämföra med senare invandring och definitivt inte med det som vi får in idag - och som trycker på och vill in.. Helt skilda förutsättningar .. Dessutom - de som kom från forna Jugoslavien lotsades till tältläger där de kunde bo i tältläger längre tider -- det handlade inte om tillfälliga lösningar vid mottagandet då .. De hade också utbildning tillräckligt för att gå direkt från tillstånd till arbetsmarknad.. | |
micro113 | 2015-12-29 23:16 | |
![]() | janne121212 Den som solade sig i Palmekomplex var Reinfeldt .. lägg inte det på Löfven. | |
janne121212 | 2015-12-29 23:22 | |
![]() | Dom har hela tiden stått för exakt samma politik. Dom var totalt eniga om den svenska synen på flyktingsituationen. Ivrigt påhejade av den svenska pressen, som envetet drev politikerna framför sig. | |
janne121212 | 2015-12-29 23:24 | |
![]() | Men tyvärr så saknar Löfven statsmannaegenskaper och låter andra, som Ygeman, göra smutsjobbet. Inte snyggt. | |
micro113 | 2015-12-30 00:07 | |
![]() | janne121212 Nej, Reinfeldt och Löfven har inte stått för samma sak .. däremot har Löfven ett krav på sig att genomföra tidigare beslut .. Precis som andra regeringar före Alliansen alltid haft.. Ja, det som ligger emot honom var att han inte insåg att i politiken gäller inte ord .. utan du måste bevisa i överenskommelser inför media för att folk skall stå för sina ord.. Han som är en av de bästa förhandlarna i Sverige insåg inte heller att förhandling - eller att be om det - ger politiska poäng till motparten .. Jag tror inte heller att han insåg vilken begränsning det skulle innebära att gå från ett arbetsmarknadsintresse till politiken .. där många vill att Sverige skall vara världsbäst på dumhet och naivitet .. | |
mz_lzrd | 2015-12-30 09:51 | |
![]() | Nu stramar Norge åt, och Finland. Krav på arbete och bostad och god inkomst för att ta hit anhöriga. Krigsresenärer får inte återvända. Om en krigsresenär har dubbla medborgarskap återkallas det finska. Det finns indikationer på att krigsresenärer som inte får återvända till landet de utgått från söker sig till andra europeiska länder. Dvs om norska och finska och belgiska jihadister inte får komma hem igen - då kastar de sina id-handlingar och söker sig till andra länder där man har en liberal syn på krigsbrottslingar (Sverige). Sverige är återigen det mest attraktiva landet för migranter att söka sig till. | |
mz_lzrd | 2015-12-30 10:34 | |
![]() | Den moraliska stormaktens dubbelmoral och hybris, ja sannerligen. Och fegheten. Man är så rädd att nån kvällstidningsjournalist eller Expo ska kalla en nazist att man låtit sig förlamas. Jag tycker att regeringen Löven hade chansen att rätta upp detta - jag förstår att eftersom partiet låtit sig bli så nära ihoptrasslat med Muslimska förbundet med Omar Mustafa i spetsen och med Åsa Romson och Fridolin som lök på laxen så var det ingen enkel uppgift. Men vem faen har sagt att det skall vara enkelt att styra ett land? Jag tycker att det är hemskt att bo i ett land med så ängsliga styrande politiker, som offrar den egna befolkningen för att framstå som goda och generösa. De framstår nu bara som fullständiga klantskallar. Jag vet att en hel del etniska svenskar mitt i livet, i synnehter med dem med två goda inkomster i familjen, har det väldigt väldigt bra. Men resten då? Invandrarna i utanförskapsområdena? Fattigpensionärerna? De som är sjuka utan egen förskyllan? (Idag är ju folk mest sjuka för att de har levt fel, som ni vet. De kan ha varit rökare. De kan ha ätit för lite grönsaker. Ni vet. De etniska svenskar som inte är ekonomiskt välbeställda har sig själv att skylla.) Vi har väldigt stora klyftor i samhället numera, men fortfarande tycks Aftonbladets journalister tro att det är 1980 och alla svenskar har det ungefär lika fett som de själva har det i sina helvita isolat. | |
Gonno | 2015-12-30 15:38 | |
![]() | Löven och hela gänget hoppades nog att 500 miljoner européer skulle ta emot 1 miljon flyktingar och inte 10 miljoner svenskar. Det är ett misslyckandet för hela Europa. 1212 Ygeman har ansvaret för dessa frågor SD har inget inflytande på politiken överhuvudtaget, det som hände var att vi inte hade sängplatser. M och KD har däremot i opposition anpassat sig. | |