Spelrum
Giraffen | 26 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 29 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-05 13:28 | |
![]() | Låg, jag tror ingen tycker det är försvarbart när olika utsatta människor kommer i kläm och nästan måste ställas mot varandra. Skiljelinjen handlar förstås om vad man bör göra åt det. Vad tänker du kring det? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-05 13:29 | |
![]() | Locomondo, Nu tror jag du tog priset för den mest tramsiga länken. | |
Lågintensiv | 2016-01-05 13:32 | |
![]() | Som jag skrev. Situationen borde aldrig ha fått uppstå. Det är oansvarigt av politiker som befinner sig på behörigt avstånd från den praktiska verkligheten. Vad man borde göra åt det har man redan gjort: Begränsat inflödet av nya asylsökande. Sen borde man införa obligatoriska ålderstester för att försäkra sig om att inga barnplatser ockuperas av personer som inte är barn. Och så borde man avvisa personer som inte har asylskäl. | |
Lågintensiv | 2016-01-05 13:33 | |
![]() | Ointelligens kan vara dold sjukdom. | |
Rhotheta | 2016-01-05 13:46 | |
![]() | Liminal. Jag uppskattar att du svarade utförligt efter bästa förmåga. Jag ser inte att din statistik går emot Micro113, eftersom den indikerar att en förkrossande majoritet är just lite äldre ungdomar. Jag respekterar att du tror att det förhåller sig på ett annat sätt. | |
micro113 | 2016-01-05 13:49 | |
![]() | liminal Nyheten är fem dagar gammal och än så länge har jag inte sett någon större etablerad media lyfta den. Det är den reklamfinansierade tunnelbaneblaskan som tar ansvar för det .. Rätt billigt. | |
kryddeluntan | 2016-01-05 13:51 | |
![]() | Men du bjöd på ett skratt med din länk Locomondo | |
Lågintensiv | 2016-01-05 13:54 | |
![]() | Micro: Dn har skrivit om den nu. | |
Rhotheta | 2016-01-05 13:58 | |
![]() | Locomondo Intressant länk. När tärningen kastades hamnade jag i ett arbetarhem och var alltid bland de fattigaste i klassen. Jag hade dock förmånen att gå i en jämlik skola i ett Sverige som inte längre existerar. Somehow tror jag inte att det gäller ditt tärningskast. Jag fann artikeln inte utan sina kvaliteter. Hette det asshole-faktor? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-05 14:05 | |
![]() | Låg, Flera kommuner var ju i ett ansträngt läge redan innan sommaren, så hur mycket skulle inflödet behöva begränsas och hur länge tycker du gränskontroller och id-kontroller är juridiskt försvarbart och bör finnas? Hade inte en jämnare fördelning kommuner emellan, något som förespråkats länge, varit en mer hållbar lösning? SKL berättade i "Godmorgon, världen!" i söndags att bara 40 av Sveriges 290 kommuner är i en ansträngd situation. | |
Lågintensiv | 2016-01-05 14:09 | |
![]() | Självklart. Det är vansinne att vissa kommuner belastats så hårt. Gränskontroller och id-kontroller är rimliga tills myndigheterna hunnit anpassa sig till situationen. Ingen kommun skall vara "i en ansträngd situation", för i praktiken innebär en sådan att kommunens verksamheter inte kan ombesörja invånarnas grundläggande behov. | |
Lågintensiv | 2016-01-05 14:18 | |
![]() | Intressant. Jag visste inte att Stefan Löfven avskaffade integrationsministerposte n. Varför då? Ett utslag av politisk korrekthet? Det vi inte benämner finns inte? Eller slogs den ministerposten ihop med någon annan? Någon som vet? www.aftonbladet.se/l...20 40856.ab | |
Å de så - Ej medlem längre | 2016-01-05 14:20 | |
![]() | Mycket tyckande, lite fakta. Men det är väl mänskligt må hända. Ett land utvecklas inte utan folkförnyelse, det är en av orsakerna varför det gått så bra för Sverige under väldigt lång tid, det har alltid varit folkvandringar i Sverige, till och från. På det viset kommer nya idéer, språket utvecklas, handeln ger oss nya produkter, och statskassan ökar. Att inte vilja ha invandrare är som att säga att man är emot utveckling. | |
kryddeluntan | 2016-01-05 14:22 | |
![]() | Vilka kommuner vägrar att ta emot flyktingar? Vellinge, Djursholm är bara ett par kända exempel och där bor som bekant inte en enda fattig socialbidragsberoende ensamstående mamma av utländsk härkomst. Så visst är Locos tärningslänk relevant | |
Lågintensiv | 2016-01-05 14:22 | |
![]() | Tack för ditt tyckande. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-05 14:24 | |
![]() | Låg, man såg det som att alla frågor som skulle beröra integration berör hela folket. Arbete – arbetsmarknadspolitik, bostäder – bostadsmarknadspolitik osv. | |
Lågintensiv | 2016-01-05 14:24 | |
![]() | Vansinne. | |
janne121212 | 2016-01-05 14:27 | |
![]() | Jo han fick ganska mycket kritik efter valet för detta. Han tyckte väl inte det var tillräckligt viktigt förmodar jag. Integrationsfrågorna handläggs på Arbetsmarknadsdepartement et där integrationsministern annars suttit sedan 2010. Så nån jobbar väl med frågorna får man hoppas. | |
ingson | 2016-01-05 14:40 | |
![]() | Janne får (ibland med rätta) kritik för r sina många,de flesta,massor osv Men är det inte förvånande att Sverige som är så bra på statistik och register har så dålig koll på var de som nekas asyl tar vägen och hur många papperslösa det finns i landet? Det tror jag kommer bli ett växande problem Och mollee,visst kan du om du vill ta emot någon trots att du bor i en etta | |
Rhotheta | 2016-01-05 14:45 | |
![]() | "bara 40 av Sveriges 290 kommuner är i en ansträngd situation." Liminal. Förstår du att det finns tio-tals miljoner människor som gärna kommer hit med de villkor vi erbjudit hittills? Att det är som att öppna ett källarfönster i Venedig? Att det inte är en tillfällig topp? Eller tror du att ovanstående inte stämmer? | |