Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rhotheta | 2016-01-05 14:54 | |
![]() | Naturligtvis blir det så pissigt här att flödet avtar långt innan vi är uppe i dessa miljoner. Det har redan avtagit. Poängen var alltså att det inte finns något stopp i andra änden. Bäst att skriva ut denna självklarhet. | |
Rhotheta | 2016-01-05 14:55 | |
![]() | Och inte för liminals skull. | |
Rhotheta | 2016-01-05 14:58 | |
![]() | Å de så. Jaha. Vilken folkvandring tänker du på specifikt? | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 15:10 | |
![]() | ingson, om nöden skulle kräva det. Absolut :-) Värnar dock om mitt privatliv lite för mycket för att ta hem en okänd karl t ex. Men en ung pojke eller kvinna skulle säkert funka! | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 15:12 | |
![]() | Så länge jag gick någon sorts ersättning för mat o.s.v. Lever på existensminimum för tillfället, så att försörja någon annan än mig själv blir nog svårt. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-01-05 15:53 | |
![]() | RT, jag förstår inte varför du frågar. | |
mz_lzrd | 2016-01-05 16:05 | |
![]() | Jag frågar också Å de så. Vilka folkvandringar, specifikt? De germanska? På den tiden utdelades inga bidrag. Betedde man sig oacceptabelt slog någon ihjäl en utan att blinka. Är det arbetskraftsinvandringen på 1960-talet du menar? Inga bidrag då heller, de fick låna pengar, lånen skulle betalas tillbaka. De hade jobb i Sverige innan de satt foten på svensk mark. | |
Rhotheta | 2016-01-05 16:06 | |
![]() | Det lät som om du inte var nöjd förrän 290 kommuner var i kris, men jag har svårt att tro att det var så du tänkte. | |
mz_lzrd | 2016-01-05 16:12 | |
![]() | Det var ändå fruktansvärt roligt, på ett hemskt sätt. Bara 40 av 290 kommuner i kris. Jag kommer att tänka på den gamla Anslagstavlan-förmaningen : 8 av 10 drunknar i onödan. (2 av 10 drunknar alltså av nödvändighet). Hur många kommuner tycker du är ok krisar? Hälften? Vilken hälft? Nån specifik kommunbefolkning du tycker gott kan ha det? Eller måste alla 290 gå på knäna så att det liksom blir rättvist? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-05 16:16 | |
![]() | Jag tycker ändå min länk var intressant. Mest för att de använde ordet "narcissist" :) | |
mz_lzrd | 2016-01-05 16:28 | |
![]() | Locomondo, det blir en aning tröttsamt att du anklagar RT för att vara narcissist. Du kan för det första inte veta om han är narcissist. För det andra kan man inte anklaga någon för en personlighetsstörning, personlighetsstörningar är helt ofrivilliga. Det är lite som att sitta och hacka på nån som är låghalt. Och för det tredje så kan man diskutera flyktingfrågan även om man skulle ha en narcissistisk personlighetsstörning. (Skojig extrainfo: Det föreslogs f ö att narcissistisk personlighetsstörning inte skulle tas med som personlighetsstörning i DSM 5. Idag är det så vanligt att vara utomordentligt självupptagen att det mer el mindre är att betrakta som normalt.) | |
kryddeluntan | 2016-01-05 16:30 | |
![]() | Locomondo, då vet vi vad det är för sorts människor som bor i Velling och Djursholm :) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 16:42 | |
![]() | Normalt eller inte? Det verkar i alla fall bli allt mer vanligt. +1 på loco och kryddan | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 16:44 | |
![]() | Generaliseringar kan visst göras åt både hållen märker jag... | |
Lågintensiv | 2016-01-05 17:02 | |
![]() | + 1 på loco och kryddan? Det är ok att kategorisera och vara fördomsfull "uppåt" tydligen. Vilken pissig inställning. Och att kalla andra narcissister är tydligen också ok, så länge man lägger till en härlig passiv aggressiv smiley efteråt. Bra. Då vet jag. Här kommer mitt bidrag: Locomondo projicerar (projektion är narcissismens favoritförsvaramekanism) sina egna fula, skamfyllda egenskaper på rothetha, vars överlägsna intelligens han avundas. Den är ett hot mot hans eget narcissistiska behov av att känna sig beundrad. :)))))) | |
Lågintensiv | 2016-01-05 17:07 | |
![]() | blog.melanietoniaeva...-o nto-you/ | |
Lågintensiv | 2016-01-05 17:10 | |
![]() | Och apropå flyktingkrisen ... Var det tjugo asylsökande registrerade igår, eller hur var det? Hur förklara den så drastiska minskningen? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2016-01-05 17:16 | |
![]() | Generaliseringar är naturligtvis aldrig ok. Jag tyckte artikeln var bra. | |
Lågintensiv | 2016-01-05 17:19 | |
![]() | Gött att höra, Nora. Det får du givetvis tycka. Men det uppfattades som om du ställde dig bakom annat som skrivits. Det går det bra att ta avstånd ifrån för att klargöra. | |
mollee - Ej medlem längre | 2016-01-05 17:20 | |
![]() | Det finns givetvis människor som har det gott ställt som är både ödmjuka och givmilda. | |