Spelrum
| Giraffen | 51 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 90 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| proMiLLan | 2012-06-14 22:57 | |
![]() | Mm, mkt fascistoida floskler som kommit från den truten. Men mkt underhållande oxå. Människors avsaknad av självinsikt kan va jävligt roande tycker jag. Men nu börjar jag tröttna på denna tråden... | |
| sally4 | 2012-06-15 00:37 | |
![]() | Hoppade in i tråden och har läst en del. Intressant att se att många blir svårt provocerade av tanken att vi själva är med och påverkar en hel del i våra liv. Inte allt, men en hel del. Vi lever i ett land där vi har turen att kunna välja mycket. Många verkar föredra att välja att inte se det.... | |
| Måns_E | 2012-06-15 00:58 | |
![]() | Vem blir provocerad av att man själv är med och påverkar mycket (eller rent av det mesta) i sitt liv? Vad har det ö h t med LOA att göra? | |
| Men dra nu - Ej medlem längre | 2012-06-15 02:21 | |
![]() | Promillan, du måste jobba på balansen mellan underarmar och biceps. | |
| corlini | 2012-06-15 06:25 | |
![]() | mz, så jag är inte tacksam utan snarare girig??!!! du har faktiskt inte en aning om vad du häver ur dig. jag är glad, tacksam, stolt och lycklig varje morgon jag vaknar. det är mitt liv och det är tack vare mina egna val och mitt eget agerande det ser ut som det gör idag. i din värld kanske lycka eller framgång eller att vara glad helt beror på omgivningen och slumpen och bara kan tas emot ärligt av en utan visioner och mål. men i min värld kan alla få den om de bara ger sig fan på det. och det har inget med girighet att göra. Le-lou. överst på denna sidan, ditt inlägg? du begriper verkligen inte va? att det kommer en bil i 100 kilometer mot dig, rattad av en berusad person har inget med loa att göra. att attrahera något sker på sikt och generellt och har inte med andra personers val att göra. du kan aldrig påverka om en okänd person väljer att köra stupfull. men är du glad, positiv och framåt får du generellt sett mer glada drivna personer kring dig eftersom ditt tankesätt blir din utstrålning och ditt sätt att vara. en negativ, nedstämd och tillbakadragen person får mer likasinnade i sin närhet och färre glada framåt och positiva runt sig. | |
| limpan__2 | 2012-06-15 06:27 | |
![]() | Tror att sally4 kan börja med att läsa på om LOA, det handlar inte bara om att vi påverkar vad som händer i livet om du nu tror det. Det handlar om att du påverkar exakt allt med tankens kraft. | |
| limpan__2 | 2012-06-15 06:35 | |
![]() | Corlini, du vägrar verkligen att släppa på stödet föra LOA. Har du provision på boken eller vad handlar det om? Det är helt tydligt enligt din lag att det är ditt eget fel om du möter en berusad peron på vägen. Du attraherar din egen olycka genom dina tankar. Om du inte gillar den implikationen av LOA så släpp den skiten och fortsätt propagera för vikten av att vara framåt och positiv. Någon de flesta av oss håller med om! | |
| marmeladov22 | 2012-06-15 07:49 | |
![]() | :) | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-15 07:59 | |
![]() | att det kommer en bil mot dig i 100 km i timmen med en stupfull förare har inget med loa att göra... men om du får leukemi så har det det? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-06-15 08:29 | |
![]() | Bra affärsidé Jesus! Många stackare skulle säkert köpa auraduschen. Lysande! | |
| ingson | 2012-06-15 08:32 | |
![]() | Alltså corlini et al resonerar fullständigt sanslöst. De säger att de försvarar LOA men i deras argumentation förkastar de LOA Kanske kan existensialismen vara något för dig corlini? = Det du gör (som till stor del beror på hur du tänker) är den du är. | |
| le-lou | 2012-06-15 11:48 | |
![]() | corlini - "Le-lou. överst på denna sidan, ditt inlägg? du begriper verkligen inte va?" Nej det gör jag inte. Inte du heller tycker jag det verkar som, du talar kontant emot dig själv. Fakta. | |
| mz_lzrd | 2012-06-15 12:04 | |
![]() | Jag begriper verkligen inte heller. Ena stunden är vi själva orsak till allt som händer oss, detta genom våra egna tankar som förmår dra till sig goda alt dåliga händelser, föremål och personer. Nästa stund kan man bli påkörd av ett rattfyllo bara sådär utan att det har det allra minsta att göra med ens egna tankar eller handlingar. Jag köper det sista, såna olyckor händer ju. Men man kan inte rimligtvis tro BÅDE på att man själv är orsak till allting OCH på slumpen. Fast nu har ju en hel hop människor under flera veckor försökt få Corlini att förstå denna logiska kullerbytta som är kärnan i den här diskussionen, och det har inte trängt igenom, så ...orka, typ =( | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-06-15 12:19 | |
![]() | corlini kan ju knappast ha önskat sig att någon här skulle förstå... i så fall hade vi ju gjort det. | |
| le-lou | 2012-06-15 12:31 | |
![]() | haha ^^ | |
| jellyflower | 2012-06-15 13:52 | |
![]() | Klart man har sig själv att skylla om man blir nedmejad av ett rattfyllo. Man har ju själv givit sig ut i trafiken. Så egentligen är det den som blir påkörd som borde straffas, hade hn inte varit ute och varit i vägen, så hade rattfyllot sluppit köra på en person, bli av med körkortet och kanske tom hamna i fängelse. | |
| Sote | 2012-06-15 14:30 | |
![]() | Jelly har en poäng där ;-) det kan man ju applicera på vilken situation som helst då. Offren på utöya fick ju faktiskt skylla sig själva, vad hade dom där att göra just då? | |
| Måns_E | 2012-06-15 17:58 | |
![]() | Jag tror att rattfyllot tänkte positivt, och kom undan med en smitning :) Nej Corlini - DU, förstår verkligen inte vad LOA handlar om. Ganska underhållande förvisso, men rätt tjatigt i längden. | |
| boffertomte | 2012-06-15 18:55 | |
![]() | Ja det var länge en ovanligt underhållande tråd, men när polletten aldrig trillar ner så blev det efter hand tjatigt. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-06-16 10:49 | |
![]() | Behållningen av tråden var nog "auraduschen". Jag fick mig ett gott skratt. | |