Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-07 22:45 | |
![]() | Ja, det var roligt, men var det inte du som pratade om att diskutera på strukturnivå? :) | |
Lågintensiv | 2015-12-07 22:50 | |
![]() | :) Allt för konsten. | |
limpan__2 | 2015-12-07 22:53 | |
![]() | Helt sjukt, även om det inte var hans klasskompisar utan 10-åringar som han sprang med måste det vara uppenbart för alla att något är fel. Reagerar inte skolan? | |
Lågintensiv | 2015-12-07 22:55 | |
![]() | Sorry, skolkompisar menade jag. Därav "relativt jämngamla". | |
Lågintensiv | 2015-12-07 22:56 | |
![]() | Ja, hur fan har detta varit möjligt? Vilken farbror Barbro till handläggare har släppt igenom detta? | |
kryddeluntan | 2015-12-07 22:58 | |
![]() | Limpan, " skolan", dvs. Vi som jobbar där reagerar, men till vilken nytta?? Ingen som helst, det är vår verklighet. | |
Lågintensiv | 2015-12-07 23:02 | |
![]() | Om man läser texten från sidan jag länkade till (som jag inte vet vad det är för konstig sida, den känns lite sådär julia caesarsk) så står det att den som jobbar på ett asylboende begår tjänstefel om den för vidare till migrationsverket att ett barn ljugit om sin ålder. Är inte det helt sjukt, om det nu är sant? Ett system som motarbetar våra egen myndighetsutövning. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-07 23:06 | |
![]() | Googlar man kring detta hittar man bara hatsajter. Har spridit sig så långt som till hatsajter i Norge, Danmark, England och Italien. Denna miljö är sinnesjukt effektiv kring att skapa myter på nätet. Önskar nästan man kunde hitta någon artikel som bemöter just det här fallet. | |
Måns_E | 2015-12-07 23:15 | |
![]() | Ingrid Carlqvist som källa skulle jag inte se som tillförlitlig. Hon har en agenda i allra högsta grad. Vad blir nästa länkning, nordfront? | |
Lågintensiv | 2015-12-07 23:19 | |
![]() | liminal: Jo, det är trist. Men lite grann har det sin förklaring i att flyktingfrågan inte kunnat diskuteras öppet, folk har kallats rasistiska med en gång de ifrågasatt något (som varför vi inte åldersbestämmer). Hatsajterna hade inte fått lika stor spridning om folk hade haft andra plattformar att vända sig till för information och diskussion. Då hade bara hatmänniskorna funnits kvar, och de är trots allt inte så många. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2015-12-07 23:22 | |
![]() | Wikipedia: "Carlqvist är mycket aktiv på Twitter, med över 16 500 tweets och 2 500 följare (januari 2014). Där har hon bland annat framfört att alla muslimer saknar samvete, är presumtiva terrorister och är mindre värda som människor. Hon drar paralleller mellan islam och nazism och har även anfört att Hitler var mer av en islamist än del av den kristna gemenskapen. De som inte hatar eller ser islam som ett hot är enligt Carlqvist dårar: det är sunt att vara rädd för islam. Antirasister är antidemokrater, de vill störta den västerländska demokratin och är i själva verket fascister. Vidare anser Carlqvist att invandrare har för låg intelligens för demokrati.[31][32][33][34 ][35][36][37][38][39][40] " När man hittar sensationella fakta på så uppenbart agendadrivna webbplatser är det nog bra att dubbelkolla innan man för vidare, även om man lägger till "om det nu är sant". Tänker jag iaf. | |
janne121212 | 2015-12-07 23:22 | |
![]() | Man kan ju länka till Löfven också, men han är ju inte heller särskilt tillförlitlig. | |
Lågintensiv | 2015-12-07 23:23 | |
![]() | Måns, du kunde inte låta bli att anmärka på källan trots att jag påpekade att det var bilden jag ville åt? Kan du inte försöka motstå dina impulser att gå i polemik när det inte är läge för det? Jag reserverade mig dessutom med ett "om det nu är sant" när jag refererade till källan. Ett observandum att somliga verkar så insatta i vilka källor som är tillförlitliga och ej. Jag kan bara tolka det som att jag är oskulden själv vad gäller att hänga på kassa sajter. | |
janne121212 | 2015-12-07 23:26 | |
![]() | Det är så skönt att kunna blunda för saker bara för att det är idioter som uttalar dom, sen spelar det ingen roll om dom har rätt. | |
Lågintensiv | 2015-12-07 23:26 | |
![]() | Eftersom jag är så förbannat nyfiken måste jag imorrn försöka ta reda på om det stämmer genom att ringa upp ett HBV-hem. gnagel, jag ligger till sängs med datorn på magen, då är inte ambitionsnivån så hög, då räcker en gardering som "om det nu är sant". Men ser fram emot ett gästspel från Anders F som vill få ur sig lite aggressioner. Väl bekomme. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2015-12-07 23:27 | |
![]() | Jag googlade hennes namn. Det kan man väl kosta på sig? Tycker du är lite konstigt defensiv, lågintensiv? För debattens skull vore det trevligare med trovärdiga källor, så vi inte driver anekdoter till sanningar. För efter några varv har vi glömt lägga till "om det är sant". Och så var det plötsligt sant. | |
janne121212 | 2015-12-07 23:28 | |
![]() | Är det inte Sveriges dilemma idag, att ingen har lyssnat på något av allt vad SD-stollarna sagt, utan istället ansträngt sig för att avlägsna sig så långt som möjligt från dom? | |
Måns_E | 2015-12-07 23:29 | |
![]() | Jag tycker att det är synnerligen osmaklig propaganda den kvinnan framför. Lite källkritisk får man väl ändå vara, oavsett om man är av åsikten att man skall försöka åldersbrstämma ensamkommande flyktingbarn. | |
Lågintensiv | 2015-12-07 23:29 | |
![]() | Defensiv? Tvärtom, jag har låg ambitionsnivå, säger jag ju. Slapp är ett bättre adjektiv. Och förkyld. Jag hade tänkt se Homeland men det var nåt fel på avsnittet. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2015-12-07 23:30 | |
![]() | Carlquist hade gillat kvällens homeland. *SPOILER* | |