Spelrum
Giraffen19
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade46
Mobilspel
Pågående20 875

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Ricecake - Ej medlem längre2006-11-04 13:40
Antal inlägg: 148

Fan vad erik var bra:D han sjöng skiten ur dom andra.
Felicia är väl bra men jag kan inte låta bli att hata henne:P kan bero på att hon är lika tråkig som agnes. Att danny åkte var ju helt knäppt, johan eller felicia skulle åkt istället, johan hade valt en väldigt bra låt men gjorde den bara tråkig.
 
thedude - Ej medlem längre2006-11-04 13:54
Antal inlägg: 488

"...kan inte låta bli att hata henne..." Det är rätt starka ord för en duktig sångerska som sjunger i TV varje fredag.
 
HickaPersika - Ej medlem längre2006-11-04 16:02
Antal inlägg: 12

Hörde du inte att Felicia sjöng oacceptabelt falskt på ett par ställen förra fredan så kan jag bara gratulera. Måste vara skönt att tillhöra skaran som inte hör sådant. Kanske därför du tycker att hon är så bra? *s*
 
Ricecake - Ej medlem längre2006-11-04 18:04
Antal inlägg: 148

okej, hata var kanske ett lite för starkt ord, men jag gillar inte henne
 
China Doll2006-11-04 18:06
Antal inlägg: 342

Felicia kommer att åka snart. Hon liksom Johan kan inte hantera juryns kritik och ta den till sig på ett konstruktivt sätt.
 
thedude - Ej medlem längre2006-11-04 20:58
Antal inlägg: 488

1) HickaPersika - dina fantastiska öron skulle man haft! Vad lycklig jag skulle varit då.

2) Just det, jag glömde att man som svensk måste hålla med om allt juryn säger och stå där som en snäll flicka, niga och nicka inför allt man hör. Ta åt sig av kritik ska man alltid. Både bra och dålig. Men att tro på sig själv och sin egen röst måste väl också vara en styrka i sammanhanget?
 
pelikanen - Ej medlem längre2006-11-04 21:56
Antal inlägg: 2670

Absolut! Håller med dig helt thedude. Felicia sprack lite en gång förra veckan men det var inte farligt alls. Det finns bara en som är superproffsig och det är Marcus, men Eric knappar in. Felicia är visst bra och hon behöver inte hålla med juryn, hon har distans till hela idol-grejen vilket är bra tycker jag, om det slår över till distans mot publiken blir det värre...och för all del...hon är inte lika sårbart öppen gentemot publiken som Marcus är, så där kanske hon behöver lite träning. Men vissa är ju bara naturbegåvningar - läs Marcus - och det är svårslagbart. Heja Marcus!!!!
 
thedude - Ej medlem längre2006-11-04 22:07
Antal inlägg: 488

Markus är väldans bra, ja! Fast igår var han väl ingen stjärna direkt. Jag tror helt klart på topp tre-trojka med Felicia, Erik och Markus.
 
nina733 - Ej medlem längre2006-11-04 22:15
Antal inlägg: 4346

Instämmer med Pelikanen... Extra viktigt att rösta på Markus också , så att det inte händer som med Danny, att han försvinner ....

Heja Markus !!
 
China Doll2006-11-04 22:32
Antal inlägg: 342

Man måste ändå ta till sig av det juryn säger, även om man inte håller med. De har en helt annan kunskap och erfarenhet än de tävlande. Johan gör samma fel gång på gång. Det är en attitydgrej precis som juryn säger. Samma sak med Felicia. Hon skulle bli bättre och klara sig bättre i tävlingen om hon lyssnade bättre och inte hade näsan i vädret. Även om man inte tycker om juryn, så kan man försöka lära sig och bli bättre för sin egen och för tävlingens skull.

Ochså håller jag med vad nån annan sa - Marcus borde byta frisyr. Han ser ju inte riktigt klok ut.
 
pelikanen - Ej medlem längre2006-11-04 23:53
Antal inlägg: 2670

Det är inte fel att åt sig av vad juryn har att säga. Men det är inte heller fel att inte göra det. Felicia kanske känner någonstans inom sig att hon inte är riktigt på rätta stället. Hon kanske inte är van att folk är så direkta i sin uppfattning om henne. Och vem är förresten det? Jag tror inte du skulle klara det heller China Doll. Jag är säker på att alla där försöker ta åt sig av deras kritik, men de har ju bara några veckor på sig att ändra sig från okänd sångare till fullfjädrad artist. Det kanske inte är så lätt att göra det bara sådär. Jag tycker de har klarat sig bra ändå med tanke på det. Med tiden blir de säkert riktigt bra artister om de fortsätter på den här banan.

Och Markus frisyr är inte ful, ingenting är fult på honom. Men öppna ögonen och SE EFTER, titta inte bara efter likformighet. Det har vi tillräckligt av ändå.
 
Slemet2006-11-05 00:04
Antal inlägg: 938

Vad gör Cissi där?? Hon verkar inte kunna bestämma sig för vilken stil hon ska ha och dessutom sjunger hon inte direkt fantastiskt... Jäkligt trist låtval och framträdande. Johan också, tråk, tråk.. Vem kommer köpa hans skiva?
Däremot var Erik superbra, vilken stjärna! Strongt att spela piano samtidigt, det är en riktig artist det som ser bra ut, sjunger bra och dessutom kan spela ett instrument. Heja!
 
dixunis2006-11-05 00:09
Antal inlägg: 192

Cirka två gånger sprack väl Felicia ordentligt förra veckan ändå. Igår var hon bra. Det är bara hon och Erik som alltid har varit riktigt tonsäkra. Alla andra har mer eller mindre haft problem med sången.

Johan, exempelvis, har aldrig klarat sig igenom en hel sång utan att vara ute och cykla flera gånger. Och då sjunger de inte ens hela låtar. Skandalöst att en sån oduglig "artist" får vara kvar, medan en riktig popstjärna som Danny får åka.
 
dixunis2006-11-05 00:15
Antal inlägg: 192

Sen måste jag ju hålla med om att Erik för en gångs skull var ruggigt bra. Jag trodde att han skulle spoliera en av mina favoritlåtar, men då stiger han fram och framför en underbart varm version som jag bara rös igenom.

På tal om att förstöra låtar trodde jag ju också att Johan skulle slakta To Be With You... Det gjorde han också. Han skulle valt en lite lägre tonart, så att han kunde ha sjungit refrängen en oktav högre. Jävla soppa alltså. Plus att han sjunger så falskt hela, hela tiden. Han missar ton på ton på ton, tills man nästan tror att man skulle göra det bättre själv.

Nu är det väl klart att Markus vinner?
 
thedude - Ej medlem längre2006-11-05 00:23
Antal inlägg: 488

dixunis har ju stenkoll på läget. Markus bör vinna. Johan är ett skämt. Erik alltid jämn - men lite intetsägande. Felicia alltid bra. Och vacker. Och soulig. Och tekniskt brilliant.
 
dixunis2006-11-05 00:37
Antal inlägg: 192

Intetsägande var ordet. Allt som oftast är han bara en mespropp utan karisma. De flesta av årets deltagare verkar ha missat det här med att vara någon utanför scenen också.

Efter de där två minuterna, när de står och bränner av en halvgod karaokeversion av en medioker dänga, vill man att de ska vara sådär lagom kaxiga och självgoda, som artister oftast är. Man vill inte höra någon medel-Svensson som med gott mod håller med juryn i dess sågning och därefter långsamt lunkar ned mot sina gelikar med ett påklistrat flin in i kameran.
 
MissTuss2006-11-05 00:41
Antal inlägg: 149

håller med thedude på allt utom att johan är ett skämt. vsist, han är inte särskilt bra, men jag tycker inte det var riktigt rättvist av juryn att säga att hans framträdande var patetiskt och pinsamt. tror det var just för att de sa så som han fick vara kvar.. folk sympatiröstar. tyvärr.
men markus vinner. och felicia blir god tvåa.
 
dixunis2006-11-05 01:04
Antal inlägg: 192

Det har du väl tyvärr rätt i. För det kan ju inte vara annat än sympatiröster Johan får =) Jag menar, hans morsa lär väl ha skulder på hundratusentals kronor efter ett par kostsamma telefonräkningar..
 
lelou - Ej medlem längre2006-11-05 01:44
Antal inlägg: 2025

"Men öppna ögonen och SE EFTER, titta inte bara efter likformighet. Det har vi tillräckligt av ändå."

Håller med. Just därför bör Marcus byta frisyr.
 
Tolvbarnsmor - Ej medlem längre2006-11-05 10:15
Antal inlägg: 12


Skulle döda för att få se dixunis i idol 2007.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?