Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade53
Mobilspel
Pågående22 269

Forumkategorier

Användare Inlägg  
hove - Ej medlem längre2015-12-16 22:34
Antal inlägg: 213

Vad lätt det är att blunda för idiotiska bidrag när det gäller något som man själv kan utnyttja. :)

 
Mormodern492015-12-16 22:34
Antal inlägg: 8333

En bil är en dålig investering , de sjunker så fort i värde . Men behöver man den , pga sitt arbete är det ju okey
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-12-16 22:40
Antal inlägg: 37631

Minta det kan Du vist alla kan måla tapetsera och slipa golv,jag hade aldrig slipat golv firman som hyr ut golvslipar talade om hur jag skulle göra sen var det bara att slipa på,tapetserade första gången gjorde jag när jag var 15 år,ALLA kan tapetsera,alla kan måla.jag tror inte jag tänkte att jag inte kunde tapetsera jag bara gjorde det
 
Mormodern492015-12-16 22:44
Antal inlägg: 8333

Alla klarar inte slipa golv , tapetsera ock måla själv . Jag har min yrkesroll som jag klarade av , men till den fodrades en utbildning ,
 
Mormodern492015-12-16 22:46
Antal inlägg: 8333

Det ska väl bli snyggt också , har man tummen mitt i handen , då är det inte lätt .
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-12-16 22:48
Antal inlägg: 37631

jo alla klarar att slipa golv även om Du skulle vara rullstolsburen kan du slipa golv,alla som är friska har alla lämmar i behåll kam måla och tapetsera
 
Minta2015-12-16 22:48
Antal inlägg: 20042

Ja, det är härligt när det är professionellt utfört.
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-12-16 22:51
Antal inlägg: 37631

ingen ser skillnaden inga skarvar som solen kan skina på vilket betyder skarvarna bort från blicken,jag har sett utbildade målare måla och dom slarvar en del,det är upp till dig minta om du väljer att slarva
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-12-16 22:55
Antal inlägg: 37631

och när jag varit lat har sönerna slipat golv,den yngsta har nog varit 12 eller 13 år när dom slipat,Men det har aldrig funnits att dom inte kan det har aldrig varit ett alternativ att inte kunna,fast mina barn är oerhört slipade
 
Kokonut2015-12-17 07:12
Antal inlägg: 508

Ttiittii: barnarbete hemma?:)
 
Mormodern492015-12-17 20:06
Antal inlägg: 8333

Det är jätte bra att detta avdrag finns . Det skapar vita arbetstillfällen , det som förut var svartjobb.
 
Satyra2015-12-17 20:49
Antal inlägg: 4561

Det finns ingen forskning eller undersökningsunderlag som visar att ROT faktiskt skulle ha omvandlat svarta jobb till vita.
 
RambleTamble - Ej medlem längre2015-12-17 21:17
Antal inlägg: 2728

Nej. Men de vita har ökat.

– Man ska inte dra så långtgående slutsatser. Det finns ingen forskning eller granskning som visar om rut- och rotavdragen påverkat antalet svartjobb, säger Pia Blank Thörnros som är rättslig expert på Skatteverket. Däremot konstaterar hon att rut- och rotavdragen nu blivit en stor vit marknad.

– Förra året köpte hushållen tjänster för 34 miljarder kronor, och fick tillbaka 17 miljarder kronor. Det är ”vita” köp vi hittar i hushållens deklarationer, så det visar att det vuxit fram en ”vit” sektor som är betydande, fortsätter Pia Blank Thörnros.
 
limpan__22015-12-17 22:10
Antal inlägg: 2847

"Det är jätte bra att detta avdrag finns . Det skapar vita arbetstillfällen , det som förut var svartjobb."

Det hade varit rimligare att istället subventionera byggandet av nya bostäder än att låta relativt gynnade grupper få en subvention för att renovera sina befintliga bostäder. Efterfrågan på byggare och handverkare hade även då ökat och kunnat skapa fler vita jobb men samhällsnyttan hade varit väldigt mycket större.
 
RambleTamble - Ej medlem längre2015-12-17 22:15
Antal inlägg: 2728

Hyrorna i nybyggda bostäder är oftast betydligt högre än månadskostnaden för en borätt. Så frågan är vilka som skulle ha råd att hyra dem.
Men visst skulle det generera jobb.
 
ttiittii - Ej medlem längre2015-12-19 17:27
Antal inlägg: 37631

Dom 17 miljarderna har jag velat se någon annanstans en på folks väggar och golv
 
orionXXX - Ej medlem längre2016-05-23 23:59
Antal inlägg: 77

Jag har hittills vid iaf. 1tillfälle fått användning av Rotavdraget :) och de kändes ju bra att få arbetet betalt iaf. :) Så de var faktiskt välkommet att kunna dra nytta av när de ändå finns?

Nån måste ju bo i hus också? Eller ska alla som t.ex. då bor på landsbyggden och stöttar detta börja bo i lägenheter på landsbyggden istället!? Alla behöver ju iåfs.inte få rotavdraget heller! Jag tycker att dom som kan tänka sig att t.e.x då bo på landsbyggen i första hand ska få rätt att göra detta rotavdrag för att ha råd att hålla efter sitt hus inom vissa göromål som kanske då måste åtgärdas på olika sätt med kanske avlopp eller elektricitetledningar i huset, mögelangrepp som uppstått av olika anledningar och då behöver ombyggnation m.m.. Inte för nån speciell lyx eller så..Utan för att det är nödvändigt för att huset ska kunna fungera som ett boende för de boende i huset! Dom som speciellt bor på landsbyggden/inte inom alltför tätbebyggt område,med längre avstånd ifrån city,och dessutom längre/och långa avstånd till jobb och liknande och kanske måste pendla med egen bil varje dag för att det inte går passande busslinjer till jobb/dagis/skola/affär t.ex.! Dom i första hand tycker jag iaf.! Och utan jordbrukare/skogsbrukare och bönder blir det också skralt i hyllorna på diverse butiker/affärer!
 
Der Eimer - Ej medlem längre2016-05-24 02:52
Antal inlägg: 383

limpan__2 2015-12-17 22:10

" Det hade varit rimligare att istället subventionera byggandet av nya bostäder än att låta relativt gynnade grupper få en subvention för att renovera sina befintliga bostäder. Efterfrågan på byggare och handverkare hade även då ökat och kunnat skapa fler vita jobb men samhällsnyttan hade varit väldigt mycket större. "

I princip håller jag med. Byggsubventioner är dock riktigt, riktigt snåriga och det finns tusen sätt att göra fel på.

Tanken med ROT och RUT har hela tiden varit att de ska vara reformer som finansierar sig själva. På statens kostnadssida har vi själva avdraget och administrationen. På "intäktssidan" har vi ökade skatteintäkter när svarta jobb blir vita och de naturliga följderna av en ökad efterfrågan: Högre konsumtion och fler jobb.

Grundtanken är alltså fin. Speciellt RUT har fungerat bra enligt Konjunkturinstitutet.

ROT har dock inneburit högre kostnader för staten än vad det var tänkt så jag är positiv till justeringen som regeringen gör.

Har inte utnyttjat avdragen själv.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?