Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående21 118

Forumkategorier

Användare Inlägg  
HumbleBug2006-11-09 22:15
Antal inlägg: 1836

Har tittat igenom vad som går på repertoaren och vad som kommer. Finns inget kul alls just nu och endast ett fåtal kommande ljuspunkter som kan lysa upp vintermörkret. . . tråkigt nog.
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-11-09 22:24
Antal inlägg: 2288

ser fra memot "little miss sunshine". verkar vara min kopp te helt klart.
 
-Giraffen - Ej medlem längre2006-11-09 22:35
Antal inlägg: 82

babel
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-11-10 23:51
Antal inlägg: 2288

ojoj. borat var tamejfan den bästa fyllebion man kan tänka sig. varmt rekommenderas alla! high five!
 
Dyslekso2006-11-26 15:40
Antal inlägg: 8945

Var på Sthlms filmfestival nu i veckan och kan inför kommande premiärer rekommendera:

The host - koreansk skräckfilm med oerhört välanimerat sjömonster.

The fountain - väldigt speciell, poetisk film med makalösa bildskapelser. Brukar aldrig "förlora mig" i filmer, men här gjorde jag det för en gångs skull.
 
Nemi2006-11-26 16:34
Antal inlägg: 5952

Flags of our Fathers.
www.imdb.com/title/tt0418 689/

Jag såg den på bio för tre veckor sen. Jag är inte ett stort fan av krigs-filmer då de flesta är extremt vinklade eller har överdrivet mkt splatter eller nån fjantig kärlekshistoria intryckt i eller allt samtidigt.
Men, denna gillade jag.
Eller, svårt att beskriva känslan. En väldigt bra spelfilms-dokumentär ungefär. Jag kan inte uttala mig om autentiteten (kan man skriva så?) men jag har inte hört något om att den ska var afelaktig.
Den var gripande men ändå inte en tragi-dramatisk film. Kändes som att den var avskalat berättande trots att det var mycet den hade att säga.
Eastwood har lyckats att framföra en story utan att den snubblar på sig själv.
Agerandet var bra, ljud och bild fantastiskt.
Storyn hållbar och gripande som sagt. Krig och stormningar är inte vackert, men han har lyckats göra filmen så att man ser allt, men ändå inte. Mycket som syns men inte blir inzoomat. T ex en pluton hittar en kamrat i en grotta, torterad av fienden. Men får inte se kroppen men däremot förstår man tydligt att det inte är vackert/trevligt på kamraternas reaktioner.

Jag rekommenderar den helt klart. Både krigs-fanatiker och splatter-hatare som jag kan se den. Den satt kvar väldigt länge i huvudet på mig. Den berörde. (Men inte på något påtvingat sätt.)
Detta är första gången jag recenserar en film men jag hoppas det har framgått hur jag upplevde den.
Se den.
/Nemi
 
HumbleBug2006-11-26 17:27
Antal inlägg: 1836

Nemi, såg du hans förra film (vad den nu hette om boxaren) och vad tyckte du i såna fall om den?
 
Kasta_Sten - Ej medlem längre2006-11-27 17:39
Antal inlägg: 557

om du menar Million dollar baby så är den jävligt bra
 
Sawawa2006-11-28 07:23
Antal inlägg: 606

Att ingen har namnt The Guardian!

Helt fantastiskt bra, man far lite samma kansla som i "Million Dollar Baby", och for en gangs skull ar Achton Kutcher riktigt normal, har aldrig gillat honom forut, och nu overraskade han mig riktigt!
Det ar ganska lang, men verkligen sevard, ett maste!
 
Die die my - Ej medlem längre2006-11-28 07:25
Antal inlägg: 25

Another Gaymovie
 
Pekkis2006-11-28 08:30
Antal inlägg: 1173

Såg precis Kiellers Park.
Det kanske inte är tillåtet att tycka att det inte var någon höjadre direkt.

Undrar hur mycket som är fiktivt, och hur mycket som inte är det.

16 blocks är en lagom bra söndagsrulle.
Appropå Kasta_Sten, måste jag säga att V som vendetta var grymt bra. Fast det är ju ingen färsking...
 
gubbi2006-11-28 08:33
Antal inlägg: 2638

Jag kan bara hålla med Gunilla N om "Förortsungar". Jag var minst sagt skeptisk innan, men efteråt var jag övertygad om att det är en riktigt bra film. En smula förutsägbar? Ja. Något/några sångnummer för mycket? Ja. Men det spelar ingen roll! Det är en charmig feelgood-film med seriösa undertoner av det slag jag alltid faller för. När sedan Skarsgård junior gör en av sina bättre rolltolkningar, Dogge gör en bisarr biroll och barnskådespelarna är riktigt hyggliga så räcker det åtminstone för min del till betyget 8/10.
 
Övningsköra - Ej medlem längre2006-11-28 17:46
Antal inlägg: 38

precis pekkis ,alla måste bara se V för vendetta!
 
Maybach2006-12-09 15:32
Antal inlägg: 2664

Der Leben das Anderen (De andras liv)

www.tanac.de/Das%20L...nd eren.jpg
 
Dyslekso2007-02-03 17:02
Antal inlägg: 8945

Måste rekommendera Apocalypto...helt strålande aztekaction av den gamle judehataren Mel Gibson.
 
Vanvård - Ej medlem längre2007-02-03 17:24
Antal inlägg: 143

Girls gone Wild är alltid sevärt

Annars är The last king of scotland precis så bra som ni tror den ska vara.
 
Maybach2007-02-03 17:40
Antal inlägg: 2664

Är det någon som sett The Pursuit of Happiness med Will Smith?
 
ambidexter2007-02-04 13:59
Antal inlägg: 18

Av de nyare filmerna jag har sett nyligen så är en som sticker ut lite.
"Children of Men"
Bra manus och skådespelare.
Se den!
 
Your Highnes2007-02-05 10:45
Antal inlägg: 13

Departed var mkt bra, med Jack Nicholson bl a.
Rekomenderas...
 
Nemi2007-02-05 11:01
Antal inlägg: 5952

Dyslekso: Ja, apocalypto var bra. Snygg framförallt. Väl värd att se.

The Departed är en film jag verkligen gillar, en där man får tänka efter flera gånger för att komma ihåg alla vändningar och händelser i filmen medan man ser den. Den hade oerhört många dialoger och de kändes vältänkta allihop och skådisarna var perfekta för sina roller (om än att några hade några oväntade figurer). Action och spänning på hög nivå. Mkt sevärd om man orkar hänga med i den :)
(Ska se den igen. Precis som jag fick göra med the Usual Suspects och Fight Club)

The Illusionist var väldigt bra den med. Den fick mig att sitta fänglsad hela filmen igenom. Handlar om en väldigt skicklig illusionist i början på 1900-talet som får kämpa mot att statsmän kräver att få veta hans hemligheter och kämpa för att få leva med sin älskade. Den har spänning, magi, skarpa personporträtt och en icke-sockersliskig kärleksrelation. Sevärd.
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?