Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade14
Mobilspel
Pågående21 101

Forumkategorier

Användare Inlägg  
korvfru - Ej medlem längre2007-06-16 20:03
Antal inlägg: 21

Maybach, jag såg Number 23 igår. Den var inget att ha. Skulle kunnat vara bra, om den gjorts på ett annat sätt. Blev skitbesviken.

I veckan såg jag även Next (med Nicolas Cage) och Premonition (med Sandra Bullock). Premonition var väldigt bra, trots att jag inte gillar Bullock. Helt klart sevärd!
 
nicke_bagare2007-06-17 08:48
Antal inlägg: 324

maybach:jag har sett smokin aces.helt ok rulle,inte mer.

snart kommer filmen vi alla väntat på i flera år.
DIE HARD 4.jipppppppppppi kaaaaayeeeeeeeee .
 
Zmul2007-06-17 09:36
Antal inlägg: 198

notes on a scandal denvar gryyyyym.
Shrek den tredje
norbit ´trevlig söndags film..eddie murphy var kul
kaptain alastaire ( viggos nya)
 
två bakelser2007-06-17 12:07
Antal inlägg: 196

Slingblade har gått på tv minst ett par gånger. Riktigt bra film.
 
vulcan2007-06-17 12:33
Antal inlägg: 7666

Relativt nyutkommen på DVD (prod.år 2006) är Stranger than fiction - en originell, skickligt berättad, rolig och djupt mänsklig historia om Harold Crick som en morgon vaknar upp och hör en röst berätta om hemska saker som kommer att hända honom... Manuset kunde vara skrivet av Charlie Kaufmann och om du gillar hans filmer (Being John Malkowich, Adaptations, Eternal sunshine of the spotless mind) så kan jag nästan garantera pengarna tillbaka på filmhyran om du inte gillar den här!
 
REDLINEROOKZ - Ej medlem längre2007-06-17 18:06
Antal inlägg: 33

captain alastaire va tycker jag lite jobbig, försökte ta mig igenom den 3 nätter irad funkade inte, men spanska inbördeskrig eller vad det nu va på 1600 talet kanske inte e min grej, snygga outfits iaf :D
 
Bror Mu - Ej medlem längre2007-06-17 21:08
Antal inlägg: 921

Det har mest kommit ljumma filmer under våren, men Illusionisten tycker jag var lite småbra.
För att förstärka min image som dryg och självgod lägger jag in min egen kortrecension av filmen.

Illusionisten

Många filmer i dag är digitala fyrverkerier där specialeffekterna inte används för att imitera verkligheten utan för att skapa ett eget universum. Filmkonsten har gått varvet runt, visar upp sina egna illusionstrick. Publiken kan redan alla trollformler och tjusningen ligger inte längre i att låta sig luras utan i att se hur väl trollkonsterna utförs.
En film som 300 imiterar fiktionen i stället för verkligheten, och med alla filmatiseringar av serietidningar och dataspel på sistone är det kanske inte konstigt att det blir en motreaktion. Att Hollywood återvänder till trollformlernas barndom.
Tidigare i våras kom The Prestige, en film om två konkurrerande trollkarlar, och nu har Illusionisten premiär. I sekelskiftets Wien spelar trollkarlen Eisenheim (Edward Norton) för fulla hus. Han är förälskad i Sophie von Teschen (Jessica Biel) som är förlovad med kronprins Leopold (Rufus Sewell). För att få sin älskade iscensätter Eisenheim ett magnifikt trick där illusionerna verkar på flera plan. Polisen blir dragen vid nästan, biopubliken blir lurad på ett väldigt underhållande sätt, och kärleken visas upp både som magisk kraft och kanske också som illusion. Det beror på hur man tolkar upplösningen i denna film som visar att ett bra manus slår alla effekter i världen.
 
Mouche - Administratör2007-06-17 21:30
Antal inlägg: 24193

På fullaste allvar: Din recension är strålande bra Bror Mu.

Jag är rakt ingen filmälskare men efter att ha läst det du skrivit erkänner jag att min nyfikenhet väckts.
Ska ta och se den minsann. =)

Mouche
 
Sturgis2007-06-17 21:36
Antal inlägg: 110

Och jag får väll ta och rekomendera "Pusher" rullarna, jag anser att dem är någe helt otroligt underhållande!
Och mkt mer vill jag nog inte säga, man skall ha sett pusher filmerna helt enkelt :)

För er som vill veta mer
www.imdb.com/title/tt0117 407/


Fjärsman: Hoho...
Nicke bagare: Diehard rullarna är som action skall vara!
 
Dyslekso2007-06-26 10:18
Antal inlägg: 8945

Rekommenderar med varm hand "Tristram Shandy", en film som kom förra året tror jag. I vilken man får följa en inspelning av en film baserad på en bok från 1700-talet som liksom inte låter sig filmatiseras och där inga försök alls görs för att få huvudpersonerna Steve Coogan och Rob Brydon att framstå i sympatisk dager. Mycket rolig engelsk film.
 
HumbleBug2007-06-26 10:35
Antal inlägg: 1836

Äntligen har jag sett "The Departed" och kan bara konstatera att originalet "Infernal Affairs"/"Mou gaan dou" (Hong Kong 2002) var betydligt bättre och upplevdes av undertecknad som både mer autentisk och mer trovärdig än Scorseses re-make.

www.imdb.com/title/tt0338 564/
 
Dyslekso2007-07-05 23:22
Antal inlägg: 8945

SiCKO av Michael Moore. Sjuklingen ifråga är det amerikanska folket med sitt dyra och nästan ondsinta sjukvårds- och försäkringssystem. Tror inte att Kuba och Frankrike fåt så bra PR någonsin i en amerikansk film.
 
1408 - Ej medlem längre2007-07-06 05:30
Antal inlägg: 12

Gissa.
 
nattvakten - Ej medlem längre2007-07-06 17:31
Antal inlägg: 52

www.imdb.com/title/tt0455 590/

The last king of Scotland, en film som känns genuin och är väldigt stark.
Handlingen är en ung läkare som åker till Uganda för att göra skillnad men hamnar som Idi Amin:s personliga läkare.
Verklighetsbaserad, se den NU.
 
Mr Octagon - Ej medlem längre2007-07-06 17:47
Antal inlägg: 17

Som vanligt väljer Leo sina filmer väl och presterar mycket bra och trovärdigt för att spinna på nattvakten.
 
Castlevania - Ej medlem längre2007-07-21 05:13
Antal inlägg: 38

Idag såg jag filmen "Disturbia" som är något av en omtolkning av Hitchcocks klassiker "Rear Window" (Bättre känd i Sverige som "Fönstret mot gården"). Filmen handlar om en tonåring i en villaförort som har blivid dömd till husarrest efter en misshandel och spenderar dagarna med att spionera på grannarna, Bland annat en ung dam som han fattar tycke för och en tillbakadragen man i medelåldern som han misstänker vara en seriemördare. Filmen överraskar mej genom att vara både välspelad och har ett högt spänningstempo och får hela 7 vampyrer av 10 möjliga.

www.imdb.com/title/tt0486 822/

 
Kasta_Sten - Ej medlem längre2007-07-21 15:08
Antal inlägg: 557

När jag såg trailern till Disturbia tänkte jag bara "fan vilken kass remake på Rear Window". Men det kanske är nåt att se ändå alltså, Castlevania?
 
Vackerplanka - Ej medlem längre2007-07-21 15:13
Antal inlägg: 25

Jag tittade nyss klart på Transformers. Hur bra som helst om man är 14 eller bara sugen på lite action. Dialogen och skådespelerit är totalt värdelöst, men men. jag ser 800 filmer om året, då inkluderar jag alla blockbusters - tyvärr.
 
Castlevania - Ej medlem längre2007-07-21 16:51
Antal inlägg: 38

Kasta_Sten: Den når inte upp till orginalet, Men jag satte på den utan förutfattade meningar och blev positivt överraskad.
 
Suzy_Q2007-07-21 18:41
Antal inlägg: 75

Jag tycker The Guardian är en bra rulle! verklighetsbaserad har jag för mig att den är oxå..
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?