Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade15
Mobilspel
Pågående21 450

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bao2005-10-02 18:39
Antal inlägg: 382

Radagast: Det du talar om är att träning vid "sidan av" kan hjälpa. Självklart. Men man tränar också varje gång man spelar ärligt och man tränar bättre när man spelar ärligt än när man fuskar.
 
Mike Tyson - Ej medlem längre2005-10-03 00:56
Antal inlägg: 23

Fyllskalle har, i all sin ironi, dessvärre en poäng.
Ibland kan jag, bara för att visa vilken lirare jag är, lägga ord med högre stilpoäng än faktiska spelpoäng.
Så lade jag nyligen Åtalbar på ett liggande b istället för åtala - som hade givit i det närmaste det dubbla. Redan innan jag hakat på med P/åtalbar hade jag blivit fuskanklagad. Anledningen: att jag lade så långa ord.
Oftast är det dock motspelaren, som kommer med anklagelserna, som har ett pinsamt ynkligt ordförråd och inte jag som lägger nämnvärt avancerade ord.
Jag kan inte ta ansvar för folk som skolkade från svenskalektionerna i skolan.
 
Rundåglad - Ej medlem längre2005-10-03 07:53
Antal inlägg: 5

Jag förstår ändå dina motståndare Mike. Så här mot slutet av din dalande karriär har du ju som bekant tagit emot en och annan smäll. Vi är vana vid att ditt verbala ordförråd är reducerat till läten som "gruff" och "ugh, ugh". Att du kan åtalbar är ju iofs inte särskilt förvånande...
 
Vigdir2005-10-03 08:12
Antal inlägg: 3722

Det där med att gärna lägga ord med stilpoäng hellre än spelpoäng känner jag igen. Det är ruggigt skoj att lägga litet ovanligare ord. Och jag tycker det är himla kul att se att folk allt mer lägger litet svårare/ovanligare/gammel dags ord när de spelar. Själv har jag ett ganska udda ordförråd, eftersom jag har äldre barnlitteratur som specialintresse. Då kryllar det av 1800-talsord... Och varken plägsed, pierrot eller påskeld uppfattar jag som särdeles underliga. Och jag vidhåller (från en annan diskussion) att det knappast kan vara fusk att gilla ord och som den nörd man är läsa SAOL och andra underligheter som kvällslektyr. Därmed inte sagt att jag minns orden när jag väl spelar...
 
Mike Tyson - Ej medlem längre2005-10-03 09:32
Antal inlägg: 23

Fast det är nog inte någon som påstår att SAOL som kvällslektyr är fusk yo. Vid sidan av Koranen kan även jag, Iron-Mike, bläddra i det som jag betraktar som en tradering direkt från Allah: Svenska akademins ordbok.
 
mindottersmo2005-10-05 02:14
Antal inlägg: 345

Jag har återigen blivit anklagad för att använda ngt program. Det är så trist tycker jag för man borde se på min historik att jag förlorat rätt ofta. Jag brukar prova ord som låter som något ord som kan vara ett riktigt ord, om ni förstår vad jag menar. :) Ibland funkar det och jag kan inte svara när jag får frågan vad det betyder. Det är ju inte fusk, bara ren tur.

Ville bara gnälla av mig lite.....
 
OND HARE - Ej medlem längre2005-10-07 10:40
Antal inlägg: 5

Jag gillar inte fusk, men har inte stål-mikes häftiga humör så jag orkar inte bry mig när motståndarna börjar fippla med program. När karriären går utför är det lätt att tvivla på den egna förmågan och deka ner sig i självömkan. Själv tvivlar jag sällan på min egen storhet!
 
Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?