Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 596 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2010-03-15 10:37 | |
![]() | Radera eget inlägg? Det kanske inte blir så bra alla gånger man skriver inlägg på Betapets Forum. Man kanske inte tänkte sig för, eller focuserar på fel saker och diskussionen får en tråkig slagsida. På vissa andra forum liknande det här kan man logga in och radera sitt eget inlägg om man känner att det blev fel. Man kan också radera enskilda kommentarer som inte för diskussionen frammåt eller bara är skrivna för att kränka. Är det här något som behövs även på Betapets forum, och vad anser ägarna till sajten om detta? | |
| speedwagon - Ej medlem längre | 2010-03-15 10:52 | |
![]() | Det finns forumvärdar som följer debatterna i trådarna och raderar inlägg om det börjar glida utför, eller på annat sätt inte följer reglerna. Sina egna inlägg kan man inte radera eller redigera, vilket är både bra och dåligt. Bra för att annars skulle ju en diskussion som kommit igång ordentligt efter ett inlägg, börja halta rejält om ett, eller kanske flera, inlägg raderades eller ändrades helt plötsligt! Till sist skulle ju ingen ens veta vad tråden ursprungligen handlade om. Bra också för att man inte kan radera eller redigera saker som man skrev just bara för att vara elak mot en viss person, och sedan hinna radera det igen innan någon forumvärd hinner uppmärksamma det. Dåligt är det för att man inte kan redigera sig själv om man skrivit fel, syftat fel eller hänvisat fel eller helt enkelt ångrade att man gav sig in i diskussionen. | |
| Bitte - Administratör | 2010-03-15 11:04 | |
![]() | Tycker det är bra att man INTE kan radera för då får man stå sina egna kast i det man skriver Bitte | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-15 11:09 | |
![]() | Tycker man ska kunna radera.. | |
| Örn-Björn - Ej medlem längre | 2010-03-15 11:12 | |
![]() | Ja man borde kunna få radera sina egna inlägg. I en ordlek t ex, där kan det ju bli fel om två personer skriver samtidigt. Då vore det smidigt om man kunnat snygga till det genom att radera sitt eget inlägg. | |
| Tinna | 2010-03-15 11:19 | |
![]() | Läser en distanskurs nu, och i det forumet kan man redigera sina inlägg fem min efter man postat.. Tycker jag låter som en bra idé. :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-15 11:42 | |
![]() | Vore bra att kunna radera egna inlägg. Är man impulsiv till sin natur så kan man ångra sig. En bonus är att då kanske vi skulle slippa läsa inlägg som är så taskigt skrivna att man börjar gråta. Som det är nu så tycks vissa inte ens ögna det de skrivit innan de trycker på "posta". | |
| Ässät | 2010-03-15 14:11 | |
![]() | Ja det vore underbart om man kunde radera sina inlägg..inte för att man skäms över dom utan för att det kanske blev felformulerat och istället för att det ska bli missförstånd och det bara blir bajs av allt så vore det ju bra om man kunde göra om göra rätt från början liksom | |
| Bitte - Administratör | 2010-03-15 14:15 | |
![]() | Jag tycker det är lågt att klaga på stavning och andrs gramstiska fel, är det kanske så att man inte får ha dysleksi eller andra läs&skrivproblem , om man ska vara aktiv i forumet på betapet,, Jag vet att jag stavar fel ibland och behöver INTE få det påpekat för mig,, Bitte | |
| bobo flux | 2010-03-15 23:36 | |
![]() | Nej, man ska inte kunna radera sina inlägg. Man får tänka efter före helt enkelt, den möjligheten har man ju faktiskt. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-03-16 07:47 | |
![]() | Jag brukar förhoppningsvis kunna hålla mig ifrån att klaga på rena stavfel, men en miss enligt din stavning på "andra" ("andrs") ovan, Bitte, håller jag just för en sådant fel som man kan rätta till om man läser igenom det skrivna innan man tycker posta så fort man kan. Folk får väl stava fel så mycket de vill, men det betyder inte att deras inlägg blir lättlästa och/eller lätta att följa alla gånger. | |
| wildman | 2010-03-16 08:57 | |
![]() | Jag tycker att det som fungerar bäst är de forum där man som någon här redan påpekat kan få lov att redigera sina inlägg i några minuter efter man postat dom. Jag har aldrig upplevt att det blivit några problem med det. Bara tvärtom. | |
| Enkeli82 - Ej medlem längre | 2010-03-16 09:21 | |
![]() | Lätt om man kan radera om man ångrar nåt man skrivit fel. | |
| La bruja | 2010-03-16 10:08 | |
![]() | Q-tile- "Jag brukar förhoppningsvis kunna hålla mig ifrån att klaga på rena stavfel, men en miss enligt din stavning på "andra" ("andrs") ovan, Bitte, håller jag just för en sådant fel som man kan rätta till om man läser igenom det skrivna innan man tycker posta så fort man kan." Gällde ovanstående inte dig själv eller kastade du stenen lite för snabbt nu??? I annat fall undrar jag över om det kanske skulle stå trycker posta istället för tycker........ Om man nu ska ha en åsikt om hur och vad andra gör så ska man nog kolla sig själv med lupp annars blir det ju lite fel. Själv skiter jag i vilket i vanliga fall för på ett sånt här forum blir det lätt att man slänger iväg ett inlägg för snabbt med stavfel och allt och det är ju ingen världskris direkt. Huvudsaken är ju att man förstår vad det står iallafall. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2010-03-16 10:27 | |
![]() | Hehehe, OK då. :) Jag får bjuda på den. Men jag hoppas att principen i mitt inlägg framgår utan att det tas som just kastad en sten. (Ja, jag förstår den proverbiala twisten i ordvalet.) dEt är bra ltie jobbight om det blitr myckt sådant i ett inlägg. Mycket av det man kan avhjälpa i större utsträckning, utan att bara posta iväg i all hast och känna att man blir påhoppad efteråt, även om jag inte sett mycket av sådant ordmärkeri här. (Om man tar i särskilt beaktning att detta är en "ordsida" av stora mått.) | |
| Binebone | 2010-03-16 10:27 | |
![]() | Man skriver juh aldrig längre, iaf inte jag. Så jag glömmer bort hur saker och ting stavas =/ | |
| Sporten4 | 2010-03-17 20:18 | |
![]() | Nej, Ni får vara nyktra när ni skriver inlägg (jag vet att det är billig sprit på Ålandsfärjorna så du får ta det lite lugnt med sponken). Att ta bort eller förändra inlägg kan förstöra sammanhanget i trådar. | |
| Linn79 - Ej medlem längre | 2010-03-17 20:22 | |
![]() | Det vore bra att kunna radera lite..... | |