Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
14
Inloggade20
Mobilspel
Pågående21 690

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-16 00:33
Antal inlägg: 42

Jag tycker Birgerkungs förslag är bra. Byts inget fönster kör i alla fall inte personen med sdånt där program, och att en del kommer bli paranoida av att motståndaren byter fönster och gör något helt oskyldigt under tiden är ju bara ytterligare ett stressmoment.

Vidare, det är ju ändå bara vissa som drar på sig misstankar, att byta fönster och läsa i forum eller se om det kommit något mail, bidrar inte till att man sedan rullar på de mest märkliga ord. Vore det så skulle jag ha en jättebra rating nu efterosm jag ofta har tre-fyra fönster öppna samtidigt!
 
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-16 00:36
Antal inlägg: 42

...och jag gillar stressmoment bör jag tillägga!
 
Tufflan2005-10-16 00:37
Antal inlägg: 1254

Men nu förvirrad du mig vingummi. Jag var för, och du tyckte jag borde vara mot, och du ville köpa mjällschampo, men inte för mjäll .....

Kan det bli bätter och klarare än så här tro.....
 
Erica_s2005-10-16 00:41
Antal inlägg: 10

vill bara kommentera det här med att ha en snarkgubbe ifall jag skulle byta fönster... jag spelar patiens eller hjärter och surfar samtidigt som jag spelar så jag inte får spader på alla sega som spelar :=) Tror att mina motståndare skulle tro att jag fuskar hejvilt eller kanske bli lite lätt stressade med tanke på att jag hälften av tiden i ett spel pysslar med annat än att glo på betapet fönstret... Spelar dessutom ganska snabbt så det är sällan jag har tidsfel. Fort och fel är nog mitt motto!

Erica
 
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-16 00:54
Antal inlägg: 42

Tufflan, när jag läste ditt senaste inlägg, och nu när jag läste om det också, så tolkar jag det hela som att du inte gillar Birgerkungs idé och att du alltså är EMOT den. Det kändes som hela inlägget var en förklaring på varför, men sedan på slutet kom det där att du röstar/är FÖR det!

Det där med mjällschampot var från en HASSAN...för övrigt en av de bästa enligt mig!


 
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-16 00:56
Antal inlägg: 42

Erica_s låter som en soulmate! :-)
 
Tufflan2005-10-16 01:22
Antal inlägg: 1254

Nej nej Vingummi. Jag tror att Birgerkungs ide skulle leda till allt det jag redovisade i mitt inlägg och då röstar jag för. För då kommer jag och få akterspegelen full av göra ... och vad gör man inte för lite action i sitt liv.... va va va....
 
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-16 01:26
Antal inlägg: 42

Nu förvirrar du mig...För först skriver du upp så många negativa saker med det som Birgerkung föreslog men sedan är du ändå för det alltså?

Känns lite konstigt med en övervakare som först ger uttryck för att det skulle skapa osämja och misstankar och sedan ändå är för det. Hm!
 
Tufflan2005-10-16 01:42
Antal inlägg: 1254

Nämen! Okej okej, det var ett utbrott av sjuk humor, jag erkänner.

Det är klart jag är emot förslaget, eftersom jag tror att det kommer vara negativt för många. Mitt lilla "för" var ironiskt menat, och sen trillade det bara på med den ena dummare ironiska kommentaren efter den andra :)

Men klarare än så här kan jag inte vara: Jag tycker inte om förslaget.

Men det är inte min sak att avgöra sånt, jag bara tycker saker jag :)
 
Blue Ztar2005-10-16 01:47
Antal inlägg: 1065

Birgerkungs förslag förutsätter att informationen om närvaron sparas så att man kan gå igenom det i efterhand för att hitta mönster. Det känns som en massa information kommer att ta upp plats på servrarna. Inte för att jag vet om det spelar nån roll, men det känns onödigt.
Systemet kan fria ett fåtal misstänkta fuskare, men desto fler kommer att bli anklagade för att fuska. Min åsikt är att det kommer att försämra klimatet här mer än vad någon enstaka fuskare gör.
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-16 01:55
Antal inlägg: 2392

nejnejnej.... det var inte alls så jag menade

Jag menade bara att ha det precis som på blip, där man alltså ser om motståndaren är vid spelfönstret eller inte. Vilket nog egentligen är intressant mest av andra skäl än för att kunna jaga fuskare... det var bara en tanke som slog mig när jag spelade på blip. Men om detta nu är en sån het potatis och ni befarar fler ogrundade fuskanklagelser så ska vi förstås inte ha det så. Det kan ju dessutom vara rätt skönt att inte folk alltid vet vad man gör.

*rättar till folien i hatten lite*
 
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-16 02:52
Antal inlägg: 42

Vad gör du Birger?
 
Birgerkung - Spelvärd2005-10-16 10:30
Antal inlägg: 2392

jag dansar, men rörliga bilder funkar inte här...

www.nisseklubben.se/...de lman.gif
 
Tufflan2005-10-16 13:36
Antal inlägg: 1254

Asså Birgekung, din dans e bara såååååå skön... rekomenderar alla att gå in och kolla på Birgers dans, det är bland det roligaste jag sett :))

Sen håller jag med dig, det är en het potatis med fuskanklagelserna. Men jag kollade lite bland dem 100 sista åtgärderna som övervakarna gjort (räknade fingrarna igen) och det fanns inte en enda avstängning med hänvisning till fusk. Jag tror, ovetenskapligt att det är nåt många drar till med när dem gjort nåt. Det är liksom lättare att säga att "jag blev fuskanklagad för jag är så himla bra" än att säga "jag spammade forum med K*bliiip*k och blev avstängd" Om ni förstår poängen :)

Hej svejs från mig :)
 
Vingummi - Ej medlem längre2005-10-16 16:13
Antal inlägg: 42

Bland de sista 100 åtgärderna finns alltså ingen avstängning med hänvisning till fusk?

Ska det tolkas som att det efter att minst ett uppmärksammat avstängningsfall/borttaga nde redan varit 100 andra ärenden för övervakarna att ta till?

Det betyder i så fall minst ungefär 30 åtgärder per dag. Räknas en tillsägelse i spelrumschatten som en "åtgärd", det vill säga när någon övervakare säger till någon medlem att "Använd ett trevligare språk" och så vidare?

 
Tufflan2005-10-16 16:20
Antal inlägg: 1254

Nope, sånt räknas inte :)
 
flåsa6y2005-10-16 16:37
Antal inlägg: 10

snälla kan någon svara på vad en stryklapp är för något?
tack...
 
odin - Administratör2005-10-16 16:38
Antal inlägg: 7442

Vi stänger av ca 20 personer per dag och de flesta är inte för fusk. Utan för att folk har idiotiska användarnamn och att beter sig bortom all sans och vett.
 
odin - Administratör2005-10-16 16:39
Antal inlägg: 7442

En åtgärd är avstängning/aktivering av konto/byte av användarnamn
 
odin - Administratör2005-10-16 16:43
Antal inlägg: 7442

20 var att ta i. 5-10 är mer sant.

Tycker förövrigt denna tråd besvarat den ursprungliga frågan, därmed stänger jag den. Feel free att öppna en ny tråd om liknande ämne, med tydlig rubrik.
 
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?