Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade12
Mobilspel
Pågående21 486

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cezaire2020-12-17 17:48
Antal inlägg: 1

Hej Monk!

Jag sitter bakom en macbook 13,3 tum. Jag får inte till det alls i den nya grafiken. Dels tar chatten upp kanske 75% av skärmen även när jag zoomar. Sedan lagar det något. Problemen är så stora att jag kommer inte att spela tills dess/om de blir åtgärdade.
 
Lindemanbox2020-12-17 17:50
Antal inlägg: 42

Chrome. Provade första gången idag! Allt funkade! Snygg design!

 
Le Roi2020-12-17 18:12
Antal inlägg: 2

Vill inte ha bara ha namnen i bokstavsordning utan att man kan välja att se ratingen uppifrån och ner eller tvärtom i listan som man kunde innan. Och även kunna se den man spelar mot, dennes rating och vinster och förluster som man kunde innan utan att behöva lämna spelet.
 
ingerg2020-12-17 18:25
Antal inlägg: 4

håller med ovanstående, saknar rankinglistan samt att se vad en spelare i ett nytt spel har för rank. 'annars allt mycket bättre, ser hela spelplanen vilket jag inte gjorde tidigare. Använder Mac
 
barbroskog2020-12-17 19:35
Antal inlägg: 88

nyss gick jag in o fick en motspelare, det sorgliga är att det fanns ingen markering om att lägga. Det enda som kom upp var blanda o passa som fungerade, lägga o dom övriga fungerade inte. Väldigt tråkigt, jag gick ur på direkten, det tråkiga är att man förlorar en massa poäng, nu 804 till 769. Då går man inte in igen. Varför fungerar inte lägga knappen,m.m.???
 
nelliem2020-12-17 19:53
Antal inlägg: 1

Hej,

Tack för en i övrigt superbra plattform! Jag upplever att den nya versionen inte håller den kvalitén som önskas. Bland annat går det inte att få upp spelplanen på helskärm, ljudet är dåligt och jag upplever även att det nu är suddigt vid startat spel. Hoppas detta är något ni avser förbättra då det blir en mycket bättre spelupplevelse för oss användare.

God jul och gott nytt år!
/Nellie
 
Biginjapan2020-12-17 19:56
Antal inlägg: 16

monk.
Tack för svar och det fungerade!
Ber om ursäkt att jag tidigare var så sur för att inte kunna spela och inte hade läst skälet till att ni bytt. Klantigt av mig...
Nå nu vill jag ge en eloge till dig och övriga "spelskapare" men en särskild eloge till dig monk för ditt tålamod.

 
klobba32020-12-17 20:45
Antal inlägg: 432

hur skall man bära sig åt för att bjuda in då?
 
Krakozhialdt2020-12-17 20:47
Antal inlägg: 18

Jag förstår att det inte är helt lätt att programmera om detta för er. Ni gör så gott ni kan,

...men jag har en fråga. du skrev till mig tidigare så här: " Krakozhialdt: I Chrome kan du antingen gå in i inställningarna och ändra zoom-läget eller hålla in CTRL samtidigt som du trycker på + eller - på tangentbordet. Alternativt hålla in CTRL samtidigt som du använder scrollhjulet på musen..."

Detta gamla trix att trycka på "Ctrl och plus" är ju bra men när jag gör det inne i ett startar spel blir nästa bar delen till höger större. Dvs inte spelplanen, utan det som blir större är där man ser vilka ord som skrivits/chatten/tiden/ve ms tur det är.

Upplever ngn annan det?

 
PippiOvi2020-12-17 21:15
Antal inlägg: 1

Jag upplever samma sak. "Ctrl och +" gör bara chat-fältet större, inte spelplanen
 
Bitte - Administratör2020-12-17 21:47
Antal inlägg: 23904

Uppe i högra hörnet har du 3 streck eller prickar klicka där så finns möjligheten till att zooma


Bitte
 
monk - Administratör2020-12-17 21:58
Antal inlägg: 2370

ajdå... Det stämmer faktiskt att det inte funkar med tangentbordskombinationen för att zooma, vad dumt! Som Bitte skriver så får gå in under inställningar i webbläsaren och välja zoomen där. Vi ska försöka fixa så brädet zoomas automatiskt..

PS: Jag tog bort mitt inlägg om knappkombinationen så ingen blir lurad.. :)
 
monk - Administratör2020-12-17 22:01
Antal inlägg: 2370

Har provat att införa in nya ljudfiler nu som ska låta bättre. Experimenterar fortfarande med ljudet för "lägga ord".
 
Nayninch2020-12-17 23:15
Antal inlägg: 33

Hej! Först och främst, jag som har vant mig och redan fått en massa hjälp i tidigare tråd ÄLSKAR den nya versionen! :) Den fungerar ju för mig.

Men två grejer. Det nya ljudet? Det känns väldigt konstigt. Man vänjer sig väl där med, men personligen röstar jag för att vi ska ha det förra ljudet.

Vidare, idag har det hänt två gånger att min motspelare plötsligt inte verkar vara kvar i spelet. Det _står_ att hen är kvar i spelet, men jag får ingen respons och hen spelar inte. Jag får ju förvisso ut en massa extra rating av det, men det känns inte alls kul mot motspelaren som tappar kanske 100 ratingpoäng. Kan det här bero på något som har med nya klienten att göra kanske? Jag kan ju tyvärr inte själv bidra med någon egen buggrapport eftersom det funkar för mig, men tänkte att det är bra att lyfta frågan i alla fall.
Första gången det hände så såg jag att spelaren samtidigt hade startat ett nytt spel mot någon annan, trots att det stod att hen var kvar i mitt spel.

Om det nu hjälper; jag spelar i Chrome på en mac.
 
monk - Administratör2020-12-18 00:03
Antal inlägg: 2370

Nayninch: Tack för positiv feedback. Har lagt tillbaka det gamla ljudet igen så chocken inte blir för stor ;-D

Detta med att motspelaren försvinner ur spelet, är det direkt när spelet startar eller hinner motspelaren först lägga några ord?
 
gulle842020-12-18 00:28
Antal inlägg: 454

Funkar kanon för mig som har firefox.
Det enda störande är ljudet som låter när det är ens tur.
Borde gå att stänga av ljudet, som det gick förut. Elker byta ljud till ett som mindre skarpt.
Ibland lite svårt att få brickorna fastna på rätt ställe.
 
Salka12020-12-18 09:15
Antal inlägg: 659

Jag spelar i chrome och brickorna är ganska sega att få ut. Likadant när jag flyttar på dem för att hitta ord, då kan de hamna lite varsomhelst. Spelplanen är liten i förhållande till chatten. Annars är allt jättebra och stort tack till alla som jobbat/r med detta!
 
Tommy 19792020-12-18 10:45
Antal inlägg: 1156

Jag har Firefox och upplever följande problem (jag kommer att ange dem i "prioriteringsordning" så att det problem jag anser är allvarligast kommer först):

1) Bokstäverna är svåra att fästa ordentligt på spelplanen. De har en tendens att glida omkring och hamna på fel ställe, eller trilla tillbaka till brickstället.

2) Spelplanen är i minsta laget. Jodå, jag vet om att det går att zooma till önskad storlek men i längden blir det ganska tröttsamt, eftersom man måste zooma tillbaka till ursprungsläget när man är färdig, och sedan köra hela proceduren på nytt när man spelar nästa gång. Jag inser att det är mycket annat som behöver prioriteras precis så här i början, men om ni så småningom kunde ordna så att spelplanen automatiskt får rätt storlek (d v s som den var förut) på samma gång man startar en match vore det guld värt :-)

3) Varningssignalen då man håller på att dra över tiden är borta. (Detta har jag dock inte granskat närmare så det är fullt möjligt att man själv bara behöver göra någon enkel inställning för att få tillbaka den. Skulle det vara på det viset ber jag om överseende).

I övrigt vill jag bara säga att jag beundrar ert jobb. Tyvärr finns det en del gnällspikar som förväntar sig att allt bara ska fungera perfekt från första stund. Man får alltid räkna med en del barnsjukdomar när man lanserar en ny produktversion.
 
Nayninch2020-12-18 10:47
Antal inlägg: 33

monk: Tack, hehe!

Motspelaren hinner lägga en hel del först, samt chatta. Kan skicka skärmdumpar på en av matcherna om du vill?
 
sanna42020-12-18 19:17
Antal inlägg: 2

Jag tycker spelplanen är för liten nu. Onödigt chatten är så stor. Kan man gör nått åt det?????
 
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?